Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kan ikke så mye om ritualer osv.

Jeg driver og går må meditasjons kurs hos samin i ålesund. han er her på sonen. Og har blitt kjent med sjamaner , healere , og medium som renser, healer og tar regresjon og sånn.. veldig koselig der alle er gladi hverandre som brødre. vi alle er brødre. jeg øver meg på og danne energi-baller mellom hendene og styrer litt med det. jeg har ikke klar-syn. men har (veldig) ofte rett når jeg har følelsen av noe. Jeg er veldig ydmyk som får lære dette, og håper jeg kan bli flink og hjelpe  andre etterhvert. viss moder jord og universet  respect  vil det sånn..

Det jeg lurer på er hvilken ritualer bør man foreta før man graver stygge sår  :moreevil:  i moder jord  :exclaim: liker det ikke. men gjør ikke jeg det, så gjør andre det, jeg kan værtfall visse min respekt.

hvilken ritualer bør  jeg forata, og hvordan er de????  er det nok med bønn??  :eusa_pray:  jeg lurer veldig..

Også om andre ritualer og symbol. som medisinhjulet lurer jeg på hvordan man bruker, jeg vet det er healende, men ikke så mye mer. Håper noen kan gi meg svar,.. vær så snill..

Hjertelig hilsen hansO  "grip dagen"

"bare vær og lytt til moder jord"
GjenopprettetMedlem
Du har ein stooor jobb framfor deg,slik du grev!
Tenkjer på munkane i "7 years in Tibet" som måtte flytte kvar einaste vesle makk dei fann i jorda til ein trygg stad( då dei skulle reise ein kino-bygning), fordi desse kunne vere forfedrer.
Trur sanneleg du må finne deg ein annan jobb. :biggrin:
Det er tungt nok når ein ikkje flytter på noko.
Skulle male litt utedørs her ein dag.
Først kleba masse insekt seg fast i malingen. Det var tidkrevande å fjerne dei.Og trist.
Så malte eg over eit lite hol i veggen,og vips ,så forstyrra eg eit humlebol m/barn i.
Det endte med at eg flytta meg til ein annan vegg under press,for ein må vere audmjuk for livet.
Trur likevel det bringer lykke å tenke slik :biggrin:
Anonymous
sånn jeg ser det er du på veien, julene er i gang,ingen er like fortsett med meditasjon,prossessene er i gang du vil bli ledet av din intensjon,hvem vei som er riktig for deg,ikke stress det skriver jeg til deg for det er som regel det alle gjør,ting går ikke fort nokk egen erfaring fra meg selv når jeg startet energiarbeidet  :biggrin: flott å høre du øver deg på energiballen,jeg bruker den innimellom når jeg renser auran i healing.
vær obs når du møter mennesker som tror de er alvitende ta til deg det som du føler er riktig,det er mange som mister jordingen på veien,energien sier stopp for meg nå for denne gang andre, som skal utale seg,dette kom så sterkt nå,mitt ord til deg STOL PÅ DIN INDRE VISDOM klem bast
GjenopprettetMedlem
Tak for herlige svar. til "Final Tribe" Og svar til "Bast" under. : Jeg  er enig med deg, for insekter foreksempel er irriterende, så man klappser dem og vifter og jager dem vekk. Det kan da ikke være noe galt i det. Men likevel den følelsen av å plage andre av moder jords å universets skapninger. det føles litt feil. tenk hadde noen gjort det mot deg(meg) "oss". men det er mange insekt som igjen er mat for fisk osv. så det er jo sirkelen deres. så da må da vi kunne vifte de vekk, så man ikke blir sprø når man koser seg ute. Og gravingen, Jo, har tenkt på og begynne med noe annet, men det kommer vel til meg, kanskje skal jeg hjelpe andre?? Og om jeg ikke graver der, vil andre gjør det uansett, så da kan jeg kanskje  be for plassen først, ny hus vil jo komme..så vet ikke.

TIl Bast. Tusen takk for et svar  :respect:  som gjorde godt,men gjorde meg enda mer ydmyk, hører andre sier det du sier om å ta det rolig, å at jeg er på veien også. men tar det med ydmykhet for at jeg er så heldig.
Og svarene kommer til meg tipper jeg ja.  vet noen forestten om en link til en side det står litt om medisinhjulrt???. bare lurer, føler jeg skulle lest litt om det.. Og takk Bast, For ditt ord til meg om og høre på min indre visdom. Takk og takk..  Lurer på den gravingen. for jeg kan jo ikke slutte jobben, så må vel velsigne plassene jeg må grave også kommer vel jobb skiftet og sånt etterhvert.  Bli litt gale og bare si opp. Har ikke skikkelig utdannelse, jobbet fra grøfta og opp i gravern. Så om jeg slutter ,havner jeg inne på en fabrikk(industri) med masse gasser osv. har vært innom det og. Så håper jeg får jobb med og hjelpe andre etterhvert ja. , babbler i vei jeg, svarene kommer jo. Ville bare ha ei meining om den jobben, å at det ikke går og bare slutte...???...    :respect:  til bast.
GjenopprettetMedlem
Til "doseren";Så klart skal du forsette å grave!
Mitt svar var for å setje ting litt på spissen,det ligg i min  natur.
Alle grev etter noko,og vil vel gjere det for all framtid?
Men tanken er finfin,og mitt forslag er at du lager deg ditt eige ritual tilpassa din arbeidssituasjon.
Det vil uansett vere rørande og tankevekkande å sjå ein gravemaskinkøyrar som takker Moder Jord før han/ho starter å skyvle laus. :wub:
Anonymous
Hei Hans,

Noe slår meg når du forteller om jobben din som gravemaskinfører og at du gjerne vil over i noe annet.
Hva om du ser på jobben din fra en annen vinkel, i overført betydning, som et bilde? Han som graver i jorda, graver hull slik at noe nytt kan få plass, slik graver du fysisk i Moder Jord, syns forresten ideen til Final Tribe om å lage deg et rituale tilpasset arbeidssituasjonen din er utrolig god.
I deg selv graver du også, det høres slik ut, graver og graver, lurer og undrer, lager du kanskje en åpning slik at noe nytt kan få plass der og?

Så kan du stille deg spørsmålet om hvordan din motstand mot å grave i Moder Jord, fysisk, virker på deg sett i lys av en parallell indre prosess, det å grave ned i de dypere lag av deg selv.
Du skriver at du gjerne vil hjelpe andre etterhvert, kanskje er det det du graver et hull for nå, slik at det kan få plass?
Og kanskje er gravingen en måte å hjelpe deg selv på for å komme dit?

Om du ser det du gjør i det daglige som en parallell til en prosess i ditt indre er den kanskje ikke så alldeles gal denne jobben likevel..... Tenker også på et innlegg fra deg i en annen tråd om hvordan du fikk den.

"First, compassion for yourself. Then compassion for others" - Dalai Lama
(sakset fra Ailos artikkel " Verdens mest berømte følelse" i artikkelarkivet.

Gro
GjenopprettetMedlem
tusen takk for gode gode og verdifulle råd som hjelper meg utrolig mye. takk.  Jeg er ydmyk og takknemlig  :respect:

:wub: :wub: :wub: til moder jord.

klem til mine brødre og søstre
Anonymous
takk tilbake  :wub:
jeg har brukt lang tid medisinhjulet har liggi i luften lenge her  :) det skal lages snart,når jeg skriver det blir jeg glad å fornøyd skulle nesten tro jeg hadde det alt, så noe rundt meg er fornøyd med disse ord,å så kom bekreftelsen i kroppen 
:biggrin: sånn er det bare ikkesandt.har ventet til det skulle føles riktig,for meg er dette en ære så stenene skal jeg ut i naturen å kose meg ta med meg tobakk som gave til moder jord bare være i kjærlighetskraften der å da,på riktig plass til riktig tid.føler nå så ydmyk å glad for tiden er inne,lykke til med ditt medesinhjul det har begynt å kalle på deg også  :wub:
takk for informasjon
gleder meg til å delta i healingen 17 juli kl 1311  :wub:  :wub:  :wub:  :respect:
GjenopprettetMedlem
jeg blir ydmyk og glad for folk bryr seg om dette.  :wub:
ser ut for flere og fler blir med. og det er herlig. håpe hele sjamansonen blir med. vet ikke åssen formiddle.  tro om alio eller de høyt opp her vet om det og sånn... jeg håper medisinhjulet kommer til meg og. det kommer nok når tiden er der. jeg får en god følelse av og få satt igang dette, og honnør til forloveden min monica som sa jeg måtte formiddle det her. husk og nevn den mailen og den 17, husk den mailen og den 17 sa hun. og da skjønte jeg det. og nå sprer det seg. God og ydmyk følelse.. Og takk for at du sprer det og send gjerne mailen eller artikkel videre til folk og. og spre det på sonen om du vet en fin måte. Takk.  :respect: til moder jord og deg.

"bare vær og føl moder jord"  det er godt og leve  :biggrin:    :eusa_dance:  :wub: