Forum /
tilbake / kundalini, sjamanistisk de-armorering og unconditional love
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Bing [Bot]
Mange tråder på sonen har dreid seg om seksualitet i det fysiske og i det hellige, om kundalinikraften, om kjærlighet uten forbehold og å kunne elske og nyte uten skam. På nettsiden til shamanic de-armorering fant jeg noen artikler og intervjuer som sammenføyer mye av det vi har vært opptatt av i trådene, og i en sjamanistisk metode som jeg visste svært lite om. Sjamanistisk de-armorering ser ut til å være en åpning til det hellige og til det jordbundne, til frigjørelse fra de pansre som kroppen har skapt for å beskytte seg , en beskyttelse som har blitt en blokkering for livskraftens frie flyt. Les særlig artikkelen fra Ildsjelen. her er nettsiden:
http://shamanicdearmoring.com/sweden/artiklar.htm
Heftig arbeid med sterke resultater ser det ut til. Noen som har erfaringer med lignende?
Har opplevd at lignende kan skje i intenst arbeid med bio energi, og kroppsrelatert terapi, men da har ikke arbeidet hatt samme klare fokus som i det arbeidet de intervjuede kursdeltakerne på Angsbacka beskriver.
Er sjamanistisk de-armorering sjamanisme? Finnes det kurs i Norge? (

)

GjenopprettetMedlem
Takk for denne . Milde Maria! Fantastisk.

Anonymous
Jeg må dessverre på jobb nå, men tusen takk for spennende lektyre som jeg skal kose meg med både der og der

Anonymous
Tusen takk, spennende, jeg skal også lese den senere når jeg får tid

Anonymous
Finnes i Norge f.eks. hos Sarah Brown's behandling og kurs i "Integrated shamanic dearmoring". Hun nevner Kristin Viken og Sabina Schudi, som er internasjonale pionerer innen feltet ....
http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/s ... 710440.htm
Rull nedover på siden, da finner du beskrivelsen.
Den ene pioneren, Kristin Viken, stammer fra Norge:
Spirit Fire Productions - Mukee Okan - tantra and ceremony in Bali ...Kristin Viken, a native of Norway, currently resides in Phoenix, Arizona. With studies in Philosophy, Psychology and Comparative Religion at the University ...
www.spiritfireproductions.com/events/bali.htm - 26k
(hentet fra google)
GjenopprettetMedlem
Takk, tiril
Herlig å jobbe med dette ! Selve livskraften
( klem fra Malaika og Aventura )
Bing [Bot]
Fine linker fra Susy-guts. Ser ut som dette er mulig å jobbe med i Norge også...

(

)

Bing [Bot]
Vil anbefale igjen, les om :" The Grandmother Elders of the Twisted Hairs send out this call: "I imagine that sex is natural, sacred, and beautiful." What does this imagining open up in you?" i Kristin Vikens artikkel "Secret and sacred" på engelsk i den første linken her. Og denne tradisjonen følger en matriarkalsk linje. TheTwisted Hair Sweet Medicine SunDance path....

I min fantasi undrer jeg meg på om det kunne la seg gjøre å planlegge for et kurs i Norge neste sommer? Og leie inn kursholdere?
GjenopprettetMedlem
Kjempespennende teamer!! Takk for linker! Blir gjerne med på kurs
GjenopprettetMedlem
Livet är helt öppet, det är det bästa sättet jag kan uttrycka det på. Jag vet att alla mina drömmar kan komma igenom nu, det finns inget som kan stoppa gåvan som vill komma genom mig längre. Inte ens mina egna idéer. De är för små i jämförelse med katalysen; universums kreativa kraft.
dette her får fram skepsis i meg. Jeg ønsker alle dere som vil dra lykke til med kurs og retreat osv. Jeg tror dette er gode prosesser osv. Men jeg tror også at lyset og mørket går hånd i hånd. Man har drømmer, ja man får gaver, ja. Men man må også ofre, her på jorden. Store og små offere. Og mørket kommer alltid tilbake til deg. Det må man fortsette å håndtere, også etter en slik de- armoreringsprosess.
Vi er alle på vei et sted. Det er en vei med lange sletter, dype daler og høye fjell. Noen må vandre lengre eller dypere enn andre. Noen lever på toppene. Og det er alt del av den store mystiske ferden, hvor vi bare aner hva som er helheten.
Stundom er vi hellig overbevist, som denne mannen som jeg siterer. Stundom kommer mørket tilbake til oss. Og da må vi være der.
Kjør på, lykke til. Ta gjerne de- armorering. Men husk å ha styringen selv. Ta grepet og hold deg ved roret. Lev i lyset når det er der. Hyll det og dyrk det. Gjør det samme med mørket. For de er to sider av samme sak.
GjenopprettetMedlem
...Ängsbacka Kursgård, som bla arrangerer dette sjamanistiske de-armoreringskurset, ligger jo kun 3 timer med bil fra Oslo. I tillegg tror jeg det er noen nordmenn som driver stedet. Ligger nok mye god energi i veggene der etter alt det åndelige som har foregått der de siste årene. Hjemmesiden er
http://www.angsbacka.se/
...er visst mye annet bra som foregår der også... :o
Bing [Bot]
Ja brukernavn jeg er helt enig med deg i ditt innlegg om at mørke følger lys; dette tror jeg mange av de som skriver og leser her på sonen er klar over. Det denne kursdeltakeren skriver står han for selv. For min del vil en slik de-armorering helt klart ikke være noe som gir endelig frelse men blir en del av en prosess. Jeg tenker også at det finnes flere måter å jobbe med det på, kanskje i etapper mer enn over to uker som dette kurset var. Jeg vil også si noe om hva jeg erfarer for egen del av forskjellige steder i lys og mørke: Avhengig av hvor jeg har vært i egne prosesser er det helt klart perioder hvor jeg opplever å stå kraftfullt i, eller klare å være i, det som skjer av egne krefter eller fordi jeg har venner og sjelefrender jeg kan dele det med. Andre perioder er det fruktbart å ha en veileder eller terapeut som kan hjelpe meg å se det som skjer i et større perspektiv. Jeg er ingen frelse shopper eller forbruker av forskjellige alternative metoder for å finne lyset og er klar over at det er jeg som må finne veien i mitt mørke og med det lyset jeg har. Har jobbet i daler opp og ned med psykodrama og etterhvert sjamanisme for å være der jeg er nå. Og biter ikke lettvint på noen agn. Det er viktig i det store hele å se det, det finnes mange guruer der ute som lovpriser lyset. Men: Erfaringer med kropp, og bioenergi innenfor psykodrama som ramme, er ikke at dette er rake veien mot lyset; tvertimot er arbeid med kropp heftig krevende og bidrar til en dyp jording i arbeid med sjelelige tema. Det er for mange mye enklere å få en ut av kroppen opplevelse enn en inn i kroppen opplevelse, jeg har jobbet mye med å komme inn i kroppen min, være til stede i hele meg og kjenne at jeg kan godta og tåle og bære og endelig være takknemlig for å være inkarnert i den jeg er nå. Har altfor mange år vært tilskuer til livet mitt, og arbeid med kropp i samband med sjelearbeid har betydd mye for meg.
Kunne tåle og virkelig forstå at livet går i faser og i sykluser; og ha tillit til at etter mørke kommer lys.
Takk til Geronimo for linken, det er vel verdt å ta en titt på alt som foregår på Angsbacka kursgård, de har også en egen sommerfestival. Som er, tror jeg, et ja til livet. Det finnes også en lignende festival på et sted som heter Emerson college, utenfor London, " Lifeways" heter det. Det fine med disse arrangemengentene er at de favner hele familien og også har noe for barna, både sammen med foreldre og i egne grupper. Det som er litt synd er at det koster litt penger, men kanskje ikke mer enn en vanlig sydentur for de som har pleid å reise på det.
Det er mange lengtende mennesker der ute i det timelige, i hverdagslivet, som har en skepsis mot sjelearbeid fordi de tror det betyr å gå inn i et totalt navlebeskuende arbeid hvor resten av verden opphører å eksistere. Det er også viktig, tenker jeg, å kunne kommunisere ut at livet i prosess går i faser og at sjelearbeid er mulig uten å gå i kloster. Og at sjelearbeid handles ut i hverdagslivet også.

GjenopprettetMedlem
Emnet "sjamanistisk de-armorering" har blitt tatt opp på nytt ett år etterpå.
Interessant om de som skrev her i denne tråden vil kommentere noe i den nye.
Se:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... opic,10213