GjenopprettetMedlem
Denne tråden var noe av det bedre jeg har lest i det siste.
Tror det er viktig å være fleksibel og ikke fastlåst i sin "drøm" om hva en vil være i livet, har en et bilde på hvordan en vil være, så vil det bildet forandre seg ettervert som en lever og erfarer.
La oss si at jeg kjenner en som har store smerter i ryggen, og ikke blir god. Han har vært det lenge, og jeg skulle så ønske at han slapp å lide mer. Så kan jeg se for meg et bilde av at jeg har en seremoni der jeg prøver å kurere han (kanskje med ånder svirrende rundt som hjelper til). For å oppnå dette, må jeg ha opplæring, tid og andre ukjente momenter som må fullføres før det kanskje går an. Og hvis jeg en gang kunne gjort han frisk i ryggen f.eks, så ville det "inspirasjons-bildet" forandre seg, for det var fullført. Så var det på med neste steg, lev og finn ut hvor du kan bidra. Dette er noe ala hva jeg vil kalle en sjaman-vei, healer-vei eller noe i den duren. Men når er en sjaman her da? Jeg vil si fra begynnelsen av, men en er kanskje sjaman-elev i starten, for så å bli en sjaman, og kanskje en sjaman-lærer i slutten av livet? Hvem bestemmer her tro? Vil si det ikke er så viktig, så lenge en ikke går rundt og skryter seg opp og heller lever og lærer, lærer bort og erfarer istedet. Med respekt for alle og en selv.
En ting som er sikkert, er at livet i seg selv er magisk.

Anonymous
ja si det

når kan man kalle seg sjaman en som vet ? egentlig likelangt i ? jeg vet å ser mye men langt fra alt ønsker man egentlig å se alt er man sjaman når man er synsk ? eller er man sjaman når man har gått mange sjaman kurs? eller når man kominiserer med ånder ? natur ånder ? når man healer? eller ved invielser fra andre sjamaner osv
jeg kalte en som jobber med sjamanistiske ting trommereiser+++ for sjaman jeg viste han var det,fikk til svar jeg kan ikke kalle meg sjaman en stund etterpå var han på kanalisering med en som kanaliserer fra en gammel sjeel iluka han sa han var sjaman da kunne han kalle seg sjaman,kommer det ann på hvem beskjeden kommer fra? eller er det noe vi bare vet selv? jeg kunne fortsatt med

jeg tror det finnes mange forskjellige former for sjamaner men hva vet jeg som skjelden leser det skrevede ord liker å erfare ting først da dukker det plusselig opp et svar, det er de jeg har rundt meg som hjelper til med det,eller imellom kjære sonevenner for vi kan vel kalle oss på sonen for venner???
HVA VET JEG ALT Å INGENTING HILSEN SJAMANSPIRA BAST

GjenopprettetMedlem
Hmmmm...
Tror vi burde lese inleggene mer en en gang før vi begynner å stange hodet i veggen......
Så vidt jeg kan lese er det ingen som påstår at en ikke kan danne seg et bilde av hit vi vil hen i livet.
Budskapet var vel det at det er bedre å la være å gjøre ting om en ikke gjennomfører det av hele sitt hjerte.
Eller tar jeg feil???
Hannes
GjenopprettetMedlem
Vel Hannes, jeg har lest innlegget to-tre ganger til...
Det jeg reagerer på er kort sagt
det som ligner en negativ intensjon,
innlegget gir meg en dårlig magefølelse og jeg følger den.
Jeg synes man skal være positiv og derfor klarer jeg ikke holde kjeft når negative frø blir sådd på en så fordekt måte. (om enn tilfeldig...?)
Metoden jeg beskriver var blant de første verktøyene som sjamanene fant -og som (på)virket.
Den er viktig, den er en del av vår felles arv og "god medisin", derfor våknet beskytterinnstinktet i meg.
Beklager Hannes, om det virker som jeg prater ovenfra og ned, men du ser ikke ut for å ha skjønt dybden i de/det innlegg jeg reagerer på...
Kansje du er "for" snill?

Husk at dette med å være positiv kan være et tveegget sverd
-for mye av det kan bety at man (ubevisst) overser realiteter,
eller enkelt sagt, at man velger å være blind for det som er ubehagelig.