Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Var på ett treff i Nord Sverige i helgen som har värt. Der ble jeg introdusert for sjamanistisk maske arbeid. For en sinnsykt, heftig og kraftfull opplevelse. Har ikke värt borti masker i sjamanistisk arbeid för. Har egentlig aldri tenkt på det för heller. Var en kjempe prosess som inkluderte å lage gips masker, mane frem hva masken skulle bli(gjennom å forme utsiden av den) og så gå inn i den. Hadde ikke forventet meg det resultatet som kom. I lang tid har jeg jobba som f**n med å bli kvitt maskene mine og nå skulle jeg brått ta på meg en ny, med hensikt. Det var heftige krafter som kom frem.

Min maske ble en ögle sak. Ett urgammelt reptil. Når jeg tok på masken, sammen med de andre på kurset, kjente jeg hvordan masken tok over. Ögla ble kjent med kroppen min og nöt å väre i den. Den lå å kjente på hvordan det var å strekke seg, kjente smerte ved å nesten knekke fingrene, lyset som lyste fra telys og oppdage latteren. Ögla hadde også mye irritasjon i seg. Den ble kraftig irritert over lyden de andre deltagerne laget og ville egnetlig be dem om å holde kjeft. Jeg kjente at jeg ikke klarte helt å gi etter for den fölelsen og ble noe rykket ut av opplevelsen. Jeg la meg ned på ryggen og oppdaget at Ögla tok kontrollen igjen. Den lå å vred seg og kjente på kroppen. Alt for tidlig stoppet den förste seansen. Jeg ble oppspilt over opplevelsen og så frem til neste gang vi skulle ta på masken.

neste del bestmte jeg meg for å ta utgangspunkt ett annet sted i rommet. Jeg la meg med ryggen mot inngangsdören, hvor det var mörkt. Jeg så inn i maskens bakside, mitt eget avtrykk og tok på meg masken. Jeg ble sugd inni  Ögle fölelsen. Det var en fölelse av å väre en litt nervös og redd trickster. Öglen oppdaget ved en slump at dören ga fra seg en herlig, ekkel knrike lyd når den ble åpnet. Den lå der og nöt den litt ekle lyden. Den var fullt klar over de andre i rommet og ville gjöre noen pek og skape litt uhygge. Den merket at samtidig som dören var åpen kom det kald luft inn i rommet. Den koste seg over tanken at de andre ble kalde av luften og slapp ut noen heftige latterbröl. Etter å bli lei av dören satte den seg opp og iaktog en gammel mann osm satt i andre siden av rommet. Han så Ögla og lo godt. Ögla svarte med å herme latteren til den Gamle mannen. Den gamle mannen svarte med opprömthet og ble tilsynelatende glad for å få kontakt. Det likte ikke Ögla og begynte å herme alle bevegelser og lyder for å pröve å gjöre mannen usikker.

Etter en aldri så liten konsert mellom de to, fikk Ögla öye på kvinnen osm satt og lekte med vannglasset. Hun satt der og lagde blopp-blopp lyder med vannet. Ögla begynte å herme der også å gi fra seg små, litt ekle, latter salver. Han pekte og lo av kvinnen. Om litt henvendte kvinnen seg til Den Gamle mannen for å vise han glasset med vann. Ögla reagerte med sinne. De skulle jaggu ikke ha det moro uten han. Han satte i ett voldsomt sprang tvers over rommet og smelte til glasset så vann sprutet i alle retninger. Lederen ropte kjapt ut kommando ordet for å ta av seg maskene.

Etter opplevelsen var jeg helt skjelven og litt skremt over hele opplevelsen. Jeg er ikke en person som gjör sånt, men masken tok tydeligvis frem noe i meg som trengte å komme ut. Jeg föler at masken tydeliggjorde en del av det sinnet, frustrasjon og aggresjon som jeg går å bärer på. I ettertid ser jeg at Ögla var litt redd og oppförte seg som en litt redd unge, som kanskje gjerne ville väre midtpunkt. Fikk den ikke väre med på moroa, skulle det ikke väre no moro. Tanken på å gå bort å väre med streifet ikke en gang tankene.

Jeg kjenner jeg er utrolig takknemmelig for å ha värt med på dette. Potensialet i sjamanistisk maske arbeid ser jeg på som ENORM. Jeg tenker at ved å jobbe med maskene integrerer man de tingene og fölelsene som kommer opp og kraften som kan virke skummel blir transformert til en styrke. Jeg tenker at de vesnene som kommer inn i maskene har mye å läre og kan bli verdifulle hjelpere som hjelpe med såmangt. Tenk å finne ett vesen som vil bo i masken som kan hjelpe med healing. Men, det ligger langt frem i tid og mye arbeid må gjöres med meg selv först. Blant annet å jobbe med å akseptere mine mörkere sider og omfavne dem som en venn, ikke dytte dem unna og fornekte at dem er der. Har altfor lenge gjort alt for å väre en snill og god gutt i alle sine öyne. Folk skulle bare visst hva jeg egenltig tenker...
Anonymous
Maske er en mektig sak.

Har jobbet en god del med masker, både bære og lage og fylles de med kraft kan de ta over hele deg og fylle deg.
Takk for en god deling av noe viktig.
📎 IMGA0277.JPG
📎 IMG_6239.jpg
Anonymous
"Tourao":

Maske er en mektig sak.

Har jobbet en god del med masker, både bære og lage og fylles de med kraft kan de ta over hele deg og fylle deg.
Takk for en god deling av noe viktig.

Jobber du fremdeles med masker? I såfall er jeg VELDIG interessert i å läre. Hvis ikke, har du noen å anbefale som jobber sjamanistisk med maske?
AdsBot [Google]
"Magus":

Jobber du fremdeles med masker? I såfall er jeg VELDIG interessert i å läre.

Me too , me too !
GjenopprettetMedlem
Kan finnes her:

http://www.museum.state.il.us/exhibits/ ... g/journey/

Les og leit mer i denne tråden:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... topic,4062

(Om Sibir og sjamaner der i gården)
Anonymous
Ja, jeg jobber fremdeles med masker.

Både laging og dansing og jobing, men både ut fra et teater aspekt og fra et mer kraft aspekt...

Send PM så kan vi prate
Anonymous
Her er noen bilder fra helgen:

Masken:

http://i240.photobucket.com/albums/ff34 ... C00017.jpg[/img]

Meg i Masken:

http://i240.photobucket.com/albums/ff34 ... C00034.jpg[/img]
Anonymous
Cool.

Hva er materialene i maska?
Kun gips og maling?
Anonymous
Jepp. Det enkle er ofte det beste  :lol:
Anonymous
and easy does it..
;)

Den er veldig fin
📎 IMGA0162.JPG
GjenopprettetMedlem
Spennende lesning Magus! Kjempebra!
GjenopprettetMedlem
Hej Magus,fint å lese din opplevelse av maskens magi å kraft der.(her)

Du e flink å skrive.

Jeg har jobbe sjamanistisk med maske,ved flere anledninger,malt mitt eget ansikt,og oppdaget det fenomen at den vanlige verdens ånder ikke kan besette en når ansiktet er endret slik,og dermed kan en arbeide uforstyrret,og reise i åndeverden beskyttet av maskens kraft.
En sjaman-hatt (hjelm), har denne samme nytten vil jeg tro.
En liten endring på det vanlige utseende,så forandrer bevisstheten seg.
(f.eks.jeg rydder hjemme,hele huset blir et bedre sted,etterpå,et annet sted,med større rom for bevisstheten)
(et annet eks.er stemmeforandring,hvordan den endrer bevisstheten min.)

Ellers har jeg en fin Tut Ank Amon maske i plast,den gjør susen,om jeg skulle være i det hjørnet)

Wishes for the best future
yours friendly
uncle Pan
:respect:
📎 30102007065.jpg
GjenopprettetMedlem
:lol: Skulle gjerne sett deg i både pandrakt og Tut Ank Amon maske mr Tele  :biggrin:

Ja....fint å se maska og tromma di Magnus! Jeg har sett en av Touras tremasker av Hanuman.....skal love den gutten endra energier da han tok på den :) og jammen var han litt barskere enn jeg har kjent Hanuman tidligere ;)

UleMor

Glemte forresten å si at den Hanumanmaska di Touaro var fantastisk!!
Anonymous
...
📎 IMGA0254.JPG
Anonymous
Oj, shit. Den var fin. har du laga? Er det en demon eller no?
Anonymous
ikke jeg som har laga, pappa til lærern min på Bali, elfenben og alt.

Det er Durga, essensen av en forsmådd kvinne som blir til en heks og å går løs på hele landsbyer og eter barn.
📎 IMGA0177.JPG
Anonymous
kjenner jeg gleder meg til å møte deg og begynne på arbeidet:) har fåt med folk så vi blir en gruppe slik vi snakka om. 2 menn og 2 kvinner=perfekt balanse...
GjenopprettetMedlem
For ordens og Durgas skyld....her er litt om ESSENSEN av Durga:

All goddesses in Hindu belief are ultimately the same goddess, often called simply "the Goddess" or "Devi." But she appears in different forms with different names. One of the fiercest of Devi's forms is Durga. She was also the eldest: during the primordial war between gods and antigods, Durga was the first manifestation of goddess-energy. The war was a standoff; neither side was winning, and the battles dragged on without victory. Almost hopeless, the gods gathered and concentrated their energies. Flames sprang from their mouths and formed Durga, the first female divinity in the universe. Although produced by the gods, the goddess was stronger than any of them, or all of them together, and she was fiercely eager to fight.

Recognizing her power, the gods handed their weapons to Durga. She mounted a lion to ride toward the antigods' chief, the demon Mahisa. That magical being, terrified of this new apparition, used his powers to assume one fearsome form after another. Still the goddess advanced, until finally, as the demon assumed the form of a buffalo, Durga slaughtered him. The demon nonetheless tried to escape through the dying beast's mouth, but Durga caught him by the hair and butchered him, thereby freeing the earth for the gods to inhabit.

The goddess in this form not only symbolizes the fierce power of the combat against evil but also the rule of the intellectual sphere, for Durga ("unapproachable") represents the end of all things; to seek to understand her is to engage in the most powerful intellectual exploration possible

Hentet fra: http://www.hranajanto.com/goddessgallery/GGF-home.html
Bing [Bot]
I teaterarbeid med maske har jeg opplevd maskens kraft. Maskene representerer arketypiske energier tror jeg, og dette kan gjøre at du ender opp med et spill hvor masken spiller deg, og ikke deg som spiller masken. (Helmaske , ikke halv maske. ).Masken sies også å være ansikter fra tidligere liv; masker du lager selv, av gips. Spennende og krevende og absulutt en opplevelse av bevissthetsendring. Har laget maske i blinde en gang, for å spille det ubevisste...
GjenopprettetMedlem
Kali er så skremmende at demoner kan ikke se hennes vei og overleve.

Jeg tenker det er stor kraft i det å skremme de som skremmer,med det de forstår best:det skremmende.

Jeg har begynt å skifte ham når de skremmende prøver seg på meg,da blir jeg så skremmende,at de må vike unna

som var det sterk motvind de gikk mot.

Jeg tror de skremmende kommer inn i meg,men en hjelperånd mobiliserer en motkraft og medisin,som er like skremmende som den som prøver seg.

Slik opplever jeg sjamanistisk maksering i praksis,maskene er fine å sette i gang og lære om disse skift av bevisstheten
men er ikke nødvendige.Vi har grimasene,som har vært med oss lenge,og har sine arketypiske energier å tilby den fantasifulle.
Jeg har f.eks litt spiss nese og litt alvorlig ansikt,og av til når jeg er ute å går,kjenner jeg en ørn,eller falk kikke ut av øynene mine.
Men det kan like gjerne være et kattedyr,alt etter området jeg er på,sikkert noe med  det arketypiske kraftdyr området jeg er på.
Og min arketypiske reaksjon på dette,som igjen fører til en arketypisk besettelse,om vi får bruke sånne sterke ord i her i norge.

Gunther.
GjenopprettetMedlem
Du får meg til å smiiiiiiile arketypiskt varm glede i din arketypiske Teleterkjiskrivekunst :wub:

:respect:
Bing [Bot]
Hm. Besnærende med en maske som smiler arketypisk varmt.  ;)  og ja det finnes bare en tele, er han en urform ?
Anonymous
men tele har rett, maskene er bare et verktøy, for at vi selv og ikke minst omverdenen skal se