Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hallo der ute! .... og inne......

Jeg tenkte jeg skulle følge opp noen tanker om det å gi slipp. For mine erfaringer er ymse etter at jeg har gitt slipp - da kjenner jeg på tomheten og jeg blir ivrig etter å fylle meg med noe nytt.

Jeg kontakter Mor Hubro og forteller henne om at jeg blir lei av å gi slipp, fordi jeg da sitter igjen med ingen ting - dvs. jeg er helt tom.

"Da får du en ny utfordring - du må gi slipp på tomheten, Anjana", svarer kraftdyret med et smil om nebbet.

Å ja - så enkelt, sukker jeg..... Og - fortsetter Mor Hubro: "lek at du er en elv, noen ganger går du stille, andre ganger er det fritt fall - og sånn skifter vannveien helt naturlig .... hvis du ikke lager en demning da, slik som en bever - for bever er du vel ikke? Og tenk om demningen brister?"

Jahaja - her har jeg noe å tenke på og prøve ut. Å gi slipp på tomheten, ... bare flyte med eller nettopp stå stille til neste regnværsdag.....

Ma Pantha Anjana
GjenopprettetMedlem
Du kjente tomheten du også ja... Jeg gjorde det også, men så etter å ha gitt slipp for andre gang, så greide jeg det. Etter dette forsvant tomheten, og ble erstattet med ny giv. Ble til et lokomotiv kjentes det ut som. Full av futt og kraft! :icon_cool:

Tror ikke du blir sittende igjen helt tom. Det vet du selv. Du gjør deg jo tanker om hvordan fri deg fra tomheten, og det er en fin start. Det har vært tider der jeg selv har følt tomhet, men likevel ikke. Jeg tenkte jo på hvordan jeg skulle komme meg ut av denne tomme følelsen, og da kom det et ras som gjorde at jeg hadde mer enn nok å gjøre.

Stå på. Du klarer dette. :wink:
GjenopprettetMedlem
Hei min venn
Det er vanskelig å gi slipp. VANSKELIG.

Lykke til med å flyte med elven.

klem fra RITA som gleder seg til å se deg igjen  :wub:
GjenopprettetMedlem
Et veldig godt råd....

:wub:
GjenopprettetMedlem
Gi slepp på tomheten og bli fylt av altet

God hjelper du har Moskus.

:wub:
psbot [Picsearch]
Moskus
Æ e imponert over den gode mor hubro. Ho e jammen klok.
Du spør, og får svar
å du klarer også å gjøre det du får beskjed om
dokker e tøff og god
du og mor hubro
GjenopprettetMedlem
Takk til alle som ser og hører.

Som jeg roper i skogen, får jeg svar. Tenk at jeg har sluppet taket i tomheten, og kan være i det som måtte komme. Jeg tenker at det er nesten som å snu på uttrykkene jeg bruker til daglig: tiden går ikke, men kommer til meg - og altså det nye, tomheten kommer til meg, men er ikke der! Forstå det den som vil!

:badgrin:

moskus
GjenopprettetMedlem
Gi slipp på tomheten

Gode ord det :wub:  Takk for at du deler, den setningen har kommet til nytte og jeg tar de med meg videre, til neste gang jeg møter tomheten igjen....
GjenopprettetMedlem
Det var fint.  :)
Tomhet er ... hm, fylt av ..

takk
GjenopprettetMedlem
Dette var kloke ord  :respect:  Og noe jeg trenger og prøve, og passer bra for meg akkurat nå, i disse dager. da hodet mitt renner over demningen som har dannet seg..

Jeg må videre på min vei. Er nok ikke lett og gi slipp, men alt er mulig mener jeg. Og for å bare være, må man gi slipp tror jeg..
Så nå skal jeg prøve å gi slipp på alt rot i hodet. finne tomheten, og gi slipp på den, og bare være, observere, og flyte med elven :)  Så kommer veien til meg igjen.

takk for noen kloke ord jeg trengte akkurat nå.

varm hilsen fra hans
Anonymous
http://www.luciamica.com/Nokler_gi_slipp.htm

Veldig konstruktive nøkler etter min mening. Gi-slipp-nøklene er den Universelle Energiens natur. Og det innebærer å trene og programmere bevisstheten og sinnet sitt til å lettere å gi slipp. Noen ganger merker jeg at det er lettere enn jeg først trodde. Og blir helt satt ut.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Når vi snakker om å gi slipp.  Dette bli nok litt på en annen måte.  Jeg var på meditasjons-kveld/gruppe, som vanlig. Og plutselig kom et nytt fjes, 23-30 åra, ikke så viktig. Han kjente en god venn av meg som har kommet ganske langt på sjamanens vei, og holder trommereiser og healinger selv. Et fint menneske. Den nye satte seg rett ned og snakka med meg, og historien var så herlig. noe jeg kunne tenkt selv.. 

Han har kvittet seg med absolutt alt, eneste han hadde var en liten sekk med akkurat nok klær og det han gikk i.. Ikke mobil, pc. ikke noe sånt.. Han måtte gi slipp sa han, gjør noe. Så han kvittet seg med alt og bare satte seg på den bussen som føltes riktig, og reiste rundt i norge, og traff kjente, og sjamaner / healere igjennom de igjen. Han bodde hos venner osv. om det passet..En uke her , noen dager der å en mnd. der, alt ettersom..
Og alle de han måtte skulle han måte, en fjernet en blokkering, og andre en annen, og fikk lærdomen han skulle få der, og dro videre på sin ferd, viste aldri hvor han skulle neste gang. Jeg snakka med han en time etter meditasjon, å rett før meditasjon følte han en nattbuss. og eneste nattbuss fra ålesund da var til oslo. Så nå er han der.. Masse kjærlighet og  :wub: og energi til deg... han gav meg fjernhealing fra bussen,som vi avtalte tidligere. Noe som var herlig.
Og han hadde så mye fornuftig og mye visdom å si meg, at det var akkurat den person jeg skulle møte den dagen.. helt sikkert. For møtet med han gav meg veldig mye..

Alt er så enkelt, det er så enkelt at vi/hvertfall jeg gjør det vanskelig.Livet å hvordan vi skal gjør det og leve det :)

Men all respekt  :respect: til han som gjør dette akkurat nå..
Og han har lært mye og fått mye visdom, ved og kvitte seg med alt å tømme seg. Han sagt ha det til mange av egoen sine, som han kvitte seg med.. Som og miste en god venne føltes det og kvitte seg med ett ego.. men det hjalp han. Og han har aldri følt seg bedre og friere enn nå.  :respect: :respect:

Jeg følte jeg måtte fortelle det. Sikkert mange som gjør det, men jeg ble så imponert, og det stemmte sånn alt han sa. Jeg fikk meg en ny bror,  Og han gav meg mye kjærlighet  :wub: og energi før han dro, og på bussen etterpå..

Ha en fin reise videre min gode bror, og jeg er sikker på våre veier krysses igjen.. (vet du ikke får lest dette tror jeg)
Men varme,  :wub: og  :respect: fra din nye bror.
Takk for de vise ord.

Vennlig hilsen hans Ove
varme og  :wub:

ps..  dette likte jeg 
tiden går ikke, men kommer til meg - og altså det nye, tomheten kommer til meg, men er ikke der
  Genialt  :eusa_dance:  ;)

kjærlighet til vår kjære moder jord  :wub: