Anonymous
"craftwolf":
Newage kan være et negativt ladet ord i sjamanmiljø. Eller newagesvada som det kalles, det er delfinene og pleiadene og sånt. En blir visst ikke bedre av å rakke ned på andre.
Når en kommer til en viss innsikt, så ser også hvilke teknikker en kan ta med seg inn i sjamanpraksisen. Vi heller ikke kopiapparater. Jeg har hørt at en kan lære og drive sjamanpraksis på Hardners måte, som en slags franchise virksomhet. Da er greit for andre å vite hvilke varer som leveres. Det kan være naturlig for noen å gjøre det på den måten, mens andre vil stå fritt til å gjøre di mest surrealistiske sprell. I vår moderne verden har vi god tilgang på teknikker, og vi har heller ingen tradisjonell kontinuitet i vår form for sjamanisme. Da blir det naturlig at en vil prøve ut nye teknikker.
Men, om det en gjør egentlig har et annet navn, da synes jeg det er greit å bruke det.
For min del når jeg har åpnet opp for Melchizedek-utdanningen så "ser" mitt sinn at det vi lærer i sjamanismen og andre åndelige retninger(også den jeg følger på det nivået idag) er bare bittesmå fragmenter av hele den Universelle læren kan tilby oss. Det er så uendelig mange nivåer og innvielser til å bli 100 % ett med kilden til alt som er - Mor/Far Gud. Og en kosmisk dag - pusten av Mor/Far Gud - er det samme som over 5 millioner jordeår.....Vi lever i en tid hvor man kan få tilgang til informasjon og lære om alle åndelige retninger. Vår sjel og indre veileder kan veilede på den veien man er moden for eller klar for og tiltrekke den type informasjon og lære man ønsker å ta til seg.
Det er så mye fallgroper og mye negative ego-mønstre i mange åndelige retninger her i denne verden(pga vi lever i det laveste nivået/dimensjonen som en sjel kan erfare i dette Universet)at en må være på vakt - men som sagt - man får den læringen man tiltrekkes mot der og da.
Anonymous
"dimi":
"Melchizedek":
Det som er litt morsomt i denne sammenhengen er at alle former for New-age relaterte ting - som har blitt et negativt ladet ord for mange som er opptatt av det åndelige og ikke opptatt av det åndelige - er at det er fortidens teknikker tatt i bruk igjen. New Age=Old Age - det også..... F.eks Atlantis har dukket opp i flere menneskers bevissthet pga vi er i en avsluttende syklus nå. Eller som jeg har delt litt med dere ang info om Melchizedek-ordenen fra det gamle Egypt har blitt kalt for New Age - men er faktisk egentlig Old Age det også.
Om en kan prøve å se på TIDEN som noe som ikke er lineært og se på det som illusjoner og hva det egentlig er. Vi rommer alle tidligere liv i vår minnebank i deler av vår bevissthet. Og for meg handler alt som skjer nå her på Jorden - endel rollespill - speiling fra summen av ens tidligere liv og det som har skjedd i barndommen, hvor det er endel oppsamling av tidligere liv energier.
Fint å aktivere forfedrenes kunnskaper om det åndelige og multidimensjonelle - og integrere det i nåtid. Endel såkalte "Sacred sites" verden over som Glastonbury Tor i England,Machu Picchu,Yucatan i Mexico,Giza pyramidene i Egypt,Luxor i Egypt,Sedona i Arizona(USA),Mt Shasta USA,Ayers Rock i Australia + mange andre steder
har ikke bare OLD AGE relatert informasjon som vi kan få tilgang i vår bevissthet eller reaktivere i diverse koder i vår bevissthet,men også nåtid relatert informasjon og fremtid. Disse stedene åpner opp for endel ting vi har vært igjennom. Og en reaktiverer endel via vår sjelsbevissthet - Høyere Selvet,som jeg har nevnt litt om.
Om man ser på alt som skjer nå i livet som reaktivering fra noe en erfarte før og skal gå igjennom igjen - men i nåtid. Så vil man lettere forstå sammenhenger og at New Age egentlig er OLD AGE det også.....fortid-nåtid-fremtid smeltes her og nå. Og når en ser her på Sonen at noen håner og ler av New-agen så ler det av noe i seg selv - inni seg selv. Fordi alt det vi sier,tenker og følelser er speiling av oss selv. Ikke mer eller mindre.
Plantelærerene/enteogener som er en av de elementene jeg liker best med sjamanismen så er det fint å erfare dem fordi de binder sammen fortid-nåtid-fremtid i ett på en så flott måte. Og det å bruke gamle verktøy og metoder i nåtiden er flott - og egentlig er det ingen teknikker,metoder og verktøy innenfor healing og det alternative noe nytt - navnene kan være noe nytt - men ingenting er noe nytt - det er alltid store likheter med andre teknikker,metoder og verktøy fra fortiden. Men forskjellen er at man prøver å tilpasse den i dette livet. Ja,takk til smelting av Old Age og New Age - fortid-nåtid-fremtid i ett. :w00t: 
Det er ting i manen som må en finne selv ,uten hjelp av sjamaner, plantelærere eller new age greia. Hva om det du troddу sterk på og med hele sitt hjerte,visste at det var din vei og menning med livet blir til puff og ingenting? Hva gjør du da? tenk det? Hvor skal du holde seg til?Man holder seg til sin kraft,yes.Hvor kommer kraften i fra? Fra ERFARINGENE,yes.
Så lenge denne "kraften" er Mor/Gud kraften og at man dedikerer livet sitt 100 % til det og i første omgang gir slipp på negative ego-mønstre. Jeg mener at om man ikke er bevisst på å gi slipp på disse negative ego-mønstrene så vil man lettere sitte fast i noe av dem og dermed ikke få ut sitt fulle potensialet. Og man får den læringen man er moden for der og da. Og for meg er det utenkelig å ikke være bevisst på og ta på alvor de negative ego-mønstrene,fordi det er veldig essensielt i mitt perspektiv og ikke minst en annen kjepphest er å gi næring til det indre barnet - være en konstruktiv forelder for det - siden den er en av hovednøklene til Høyere Selvet vårt. Å oppnå kraft er en ting - men jeg justerer utifra de erfaringer og tanker som dukker opp underveis og for meg er det naturlig å jobbe for å dedikere livet sitt 100 % til Mor/Gud Kraften. Mange forskjellige veier og åndelige retninger. Og man finner det som passer ens erfaringsvei her og nå.
GjenopprettetMedlem
Help me if you can I'm feeling down...
Help me get my feet back on the ground.
Wont you please please help me
help me
help meee
-kom til å nynne på en liten klassiker bare

tenkte å dele
Ha en nydelig aften alle

GjenopprettetMedlem
Og jeg sitter her og leser dette innlegget igjen akkurat nå.
Alt jeg klarer å tenke på er at en gang for lenge lenge siden -
da jeg var ung og dum og hadde fått i meg altfor mye av noe jeg ikke tålte.

Da var det en som ga meg en sprayboks med sterk rosa maling.
På muren utenfor huset jeg bodde skrev jeg :
When God created men she was only joking
Det var da jeg var New Age - nå er jeg bare Old Age :biggrin
Er det så farlig hva vi kaller det da? Når vi vet hva det er og at det virker?
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Det er de merkelappene... så lenge det fungerer kan det vel kalles Fremtid?

GjenopprettetMedlem
Har det noe å si hvordan vi gjør det, når alt kommer fra den samme kraften?
GjenopprettetMedlem
"Serpentinus":
"Serpentinus":
Hva kommer fra den samme kraften?
ikke alt tror jeg,kommer mord saker fra den samme kraften?
KLart det har noe å si hvordan vi gjør det .
Jeg har sett nettopp en new age relatert film.
Der en new age tilhenger forteller til en annen om hvordan han skal jorde seg (forestille seg som et tre,føle røtter i jorden,dra opp energi fra jorden osv.).
Når manen har gjort det hun sa,spurte hun ham om han føler noe i det hele tatt. Han svarte "ja",han følte det faktisk. "er det sant?" hun ble overasket likesomt.
Den episoden bare viste meg ,at new agere føler ikke selv det de formidler. De fleste av dem tok til seg andres sin sannhet eller opplegg ,skapte til seg guruer,planeter x.
Som en på sonen sa,at er en fin eventyr så lenge de forstår at det er et eventyr.
GjenopprettetMedlem
Personlig synes jeg ,at new agere er snille folk og det er et stort plus for menneskeheten.
Føler de sine jordinger eller ei spiller ingen rolle så lenge det holder dems hjerter snille.
new agere prater mye om masse kjærlighet,unik kraft,sterke healings energier, osv,men når hverdagen tar inn, glemmer de fort om det de har pratet og var overbevist om morgenen.Og selv om de har blitt en helhet med et eller annet ,så slitter de allikevel fordi når de går fra meditasjons pute ,knuser hverdagen dems eventyrer.
Kansje på grunn av ,at dems tilsynelatende unik energi var ikke så unik allikevell.
Og jeg tar sikkert feil.
men....
Det er noen tanker i fra dimi.
Fra sjamanens synspunkt :La dem holde på ,så lenge de vil holde det.....
GjenopprettetMedlem
"dimi":
Jo, jeg mener at alt kommer fra den samme kraften. Et mord, samme hvor grusomt det oppleves, er skapt utav den samme kraften.
I universet finnes ikke godt eller vondt, god eller ond...
Det er vi mennesker, gjennom våre følelser, som plasserer handlinger og ord i kategorier fordi vi hele tiden har et behov for å forklare det vi opplever.
Jeg tror at kanskje vi mennesker er skapt med følelser nettopp fordi det guddommelige gjennom oss kan skaffe seg følelsesmessige erfaringer.
Forøvrig synes jeg det blir feil å se ned på de som kan kalles "new-agere"...
Alle må vi finne en innfallsport til det åndelige, og New-Age er vel det som er lettest tilgjengelig.
Derfra kan veien gå videre til et dypere studium av mer tradisjonelle åndelige retninger, som det jo finnes flere av. Retninger med røtter langt tilbake i menneskenes historie.
Og det er plass til alle.

GjenopprettetMedlem
"dimi":
"Serpentinus":
"Serpentinus":
KLart det har noe å si hvordan vi gjør det .
Jeg har sett nettopp en new age relatert film.
Der en new age tilhenger forteller til en annen om hvordan han skal jorde seg (forestille seg som et tre,føle røtter i jorden,dra opp energi fra jorden osv.).
Når manen har gjort det hun sa,spurte hun ham om han føler noe i det hele tatt. Han svarte "ja",han følte det faktisk. "er det sant?" hun ble overasket likesomt.
Den episoden bare viste meg ,at new agere føler ikke selv det de formidler. De fleste av dem tok til seg andres sin sannhet eller opplegg ,skapte til seg guruer,planeter x.
Som en på sonen sa,at er en fin eventyr så lenge de forstår at det er et eventyr.
Dette innlegget fikk meg til å tenke på en tråd jeg nettopp kommenterte, nemlig:
"MIN SANNHET ER SÅ JÆVLIG MYE BEDRE ENN DIN SANNHET!"
Bortsett fra at det i den andre tråden vel var en undertone av humor...
GjenopprettetMedlem
Tror ikke det gjeller bare new-agere....
Vel... Nå siktet jeg ikke spesiellt til new-agere kontra sjamanisme, da jeg la inn innlegget, om hvem som sitter med sannheten,
men NÅTID kontra tradisjonell Oldtid.....
Men det spiller ingen rolle....
En fredags-skål til alle herlige sonemedlemmer...
Der kom det visst et par innlegg i mellomtiden! Så enig, Inger Lise og Katonka!

GjenopprettetMedlem
Hei.
KJEMPEBRA INNLEGG INGER LISE!

GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
"dimi":
Jo, jeg mener at alt kommer fra den samme kraften. Et mord, samme hvor grusomt det oppleves, er skapt utav den samme kraften.
I universet finnes ikke godt eller vondt, god eller ond...
Det er vi mennesker, gjennom våre følelser, som plasserer handlinger og ord i kategorier fordi vi hele tiden har et behov for å forklare det vi opplever.
Jeg tror at kanskje vi mennesker er skapt med følelser nettopp fordi det guddommelige gjennom oss kan skaffe seg følelsesmessige erfaringer.
Alle må vi finne en innfallsport til det åndelige, og New-Age er vel det som er lettest tilgjengelig.
Derfra kan veien gå videre til et dypere studium av mer tradisjonelle åndelige retninger, som det jo finnes flere av. Retninger med røtter langt tilbake i menneskenes historie.

Så du menner ,at vold og mord har sin kilde i guds sin kraft?
Dine ord kan bruke en som har nettopp myrdet en annen ved å si ,at det var en erfarings vei.
Eller kansje en mord handling har kommet ut av en alkohol dilerium som var forårsaket av onde ånder som spillte med sine fingre i en eller annens liv på ordre fra en annen som er besatt av det onde sjallusi eller bitterhet.
Om det finnes ikke det onde eller det gode i universet,så det er allikevell i universet.
Vi i mens bor på jorden og skal spille jordiske regler,hvis du bor i universet eller der det er nøytralt da er det en annen sak,men mens du bor på jorden hvor det finnes onde og snille blant mennesker ,så spiller du en rolle også.
Det er samme som å prate om forholdene i et annet land ,hvor du aldri har bodd eller hører til.
En volds handling har kommet fra en ond man,grunner til det er mange ,men de kommer ikke fra gud!
En hellig handling har kommet fra en snill man,gruner til det er mange ,men de kommer ikke fra gud heller.
kjetteri!! :lol:
GjenopprettetMedlem
"dimi":
Er du talsmann for alle sjamaner nå?
Om jeg ikke er enig, er jeg ikke sjaman da???
GjenopprettetMedlem
Siterer nok en gang en annen tråd :
"MIN SANNHET ER SÅ JÆVLIG MYE BEDRE ENN DIN SANNHET!"
Og synes den bør være til ettertanke for de fleste...

GjenopprettetMedlem
"Katonka":
"dimi":
Er du talsmann for alle sjamaner nå?
Om jeg ikke er enig, er jeg ikke sjaman da???
Hmmm....Nei ikke alle,noen i hvertfall.
Jeg er sjaman og jeg taller fra min sjamans syns punkt.
Om du er ikke enig ,så kan hende du holder på...
GjenopprettetMedlem
Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet ditt @ventur@, for jeg har litt problemer med å se hvor grensene går mellom dette som kalles new age og old age, - hvor slutter liksom old age og hvor begynner new age?
Forøvrig synes jeg det Inger Lise sier her er svært godt formulert
wub
Ellers tenker jeg det nok var noe vanskeligere i old age... Folk reiste gjerne langt for å komme i kontakt med en sjaman, healer osv, nå i new age er det jo bare å ta en telefon eller logge seg på nett

Anonymous
ja ikke sandt jeg kan no som ikke du kan jeg kan danse kan kan trallallalla.
old age hvorfor skal man henge seg opp i det, som alt er i vårt cellesystem tiden går vi lever i 2008
vi kan jo prøve å vidreutvikle oss,det er ikke derme sagt at old age er noe tull, forde om det finnes mer mellom himmel å jord som ikke, old age er åpne for, nå tar jeg kosten å reiser en tur til Andromeda

ja jeg er gal jeg lever i nuet å har min egen sannhet,
ja cenobit et godt spørsmål til alle når slutter old age og hvor begynner new age ?
er ikke jorden endel av universet da ?
Nå skjønner jeg mere jeg har havna på feil planet
hvem har sendt meg hit, igjend det må være mine stjærnebrødere helt klart,de blei lei av min egenrådighet så nå måtte jeg tilbake til livets skole

ja sånn kan det gå, å sånn gikk det
humor med en tanke bak er no dr...

til alle old age og new age i sammen skulle vi leve i harmoni men sorry vi har ikke kommet langt nok med oss selv.
sånn jeg ser det kan vi holde den gamle visdommen i hjertet samtidig gi slipp å rom til det nye.
hvem her kan stå å si at sin sannhet er den riktige sannhet ?
jeg ser meg som en ånd i menneske kropp, men hvem er vel jeg som kan fortelle deg. bast som forvandler seg til en sort katt i nattens timer. forandring fryder

GjenopprettetMedlem
I mitt forrige innlegg i denne tråden stller jeg følgende spørsmål:
sitat;
...jeg har litt problemer med å se hvor grensene går mellom dette som kalles new age og old age, - hvor slutter liksom old age og hvor begynner new age?
Kan det være slik at det vi kaller for new age ikke egentlig har har startet enda, - kan det være slik at det vi til nå har oppfattet som new age bare er "fornemmelser" i "fødselsriene" av en ny tidsepoke og at det for svært mange av oss er en skremmende opplevelse å oppdage at man befinner seg midt inne i denne fødselen som er på gang og innerst inne vet at dette "nye" vil skje, - vi vet bare ikke helt hva og livredde (so to speak)?
GjenopprettetMedlem
ved hippi tiden starter new age og slutter forhåpentligvis i 2012.
old age er udødelig,kun reformerer seg.
GjenopprettetMedlem
Vannmannens tidsalder som betegnes som "new age" tidsepoke, startet visst rundt hippietiden ja....
og varer drøye 2000 år.... altså til rundt år 4160...
Ikke no nymotens impuls akkurat...

men akk så spennende å få oppleve en liten del av...
http://www.krlnett.no/art/index.php?nid=1&vis=32&uv=4GjenopprettetMedlem
... er det rart man blir forvirret... så hviken tidsepoke snakker man om etter 2012
Hmmmm har dere sett filmen; Jumper? stilige greier hehe kanskje kan vi begynne å hoppe mellom tidsepoker/verdener i et evig sammensurium av fantasi og virklighet hoff... næ no tar æ kveld