Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
hva er deres formening om å bruke astrologi i sjamanisme ? indianere fra nord amerika har jo the wheel of healing, som har veldig mange forbausende likheter med den astrologi som er vanlig her i vesten. personlig tror jeg fast på at astrologi faktisk stemmer, ihvertfall mye av det, rett og slett fordi moren min bestilte en astrologisk personlighets profil av meg, og ikke bare kjente jeg meg igjen, men jeg fikk følelsen av at jeg leste noe jeg viste, men ikke riktig klarte å sette ord på for meg selv. kraftdyrene mine kommer også fra elementer som min personlighet er sterk i. hva er deres meninger om dette ?
Anonymous
Bruk
allt som virker till å göra folk og verlden till en bättre plats. Det är min åsikt.
Mvh,
Thomas
jack-of-all-tradesGjenopprettetMedlem
Sterke ord Trumman!
Er det noe Astrologien tar for seg må det vel være kraften og hvordan den påvirker jorden og alt liv. Skulle jo tro at en shaman/shamanpraktiserende som kan dra nytte av dette faget da har et godt verktøy i det. Har i tidligere år vært en del borti Astrologi og litt av den esoteriske. Mye "magi" og visdom å finne. Allikevel synes jeg det er viktig å være klar over at Astrologi er menneskes tolkninger av disse kreftene og derfor ikke fullkomment. Leste en gang fra en seriøs Astrolog at vi kan beregne ca 80% av den skikkelige Astrologien som korrekt. Det finnes jo også uendelig mange retninger både i den vestlige og andre. Og alle er de menneskeskapte. Vet at de i Tibet har en avansert og anderledes form for Astrologi - den skulle det vært morsomt å vist noe om!
Hørte faktisk fra en person nå i sommer som driver med dette at egentlig har zodiaken og himmelkonstellasjonene endret seg så mye siden vitenskapen ble påbegynt at de inndelingene vi i dag opererer med er forskjøvet. Et av resultatene var at man skulle vri zodiaken ca 20 dager fremover - hvilket vil si at jeg som er scorpion/ørn egentlig er en vekt

Dette syntes jeg hørtes merkelig ut men men...
På en annen side har jeg for egen del i de senere år fått mer og mer tro på at man kan gå ut over det som står skrevet i stjernene eller rettere sagt jobbe seg igjennom de utfordringene som ligger i ens horoskop. Men egentlig kanskje det bare er å ta kontroll og dra nytte av de muligheter som allerede ligger der- hvem vet?
Spennende område hvertfall!
Lille Ulv
Yahoo Slurp [Bot]
"trumman":
Bruk allt som virker till å göra folk og verlden till en bättre plats. Det är min åsikt.
Mvh,
Thomas
jack-of-all-trades
Hej Thomas

Jeg kan kun give dig ret, det er den bedste måde at hjælpe andre
Hilsen shamanen

Anonymous
Ja, men tänk på att "
allt" inkluderar en hel del....