Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
vet du dette helt sikkert;

Det er ihvertfall ikke oss som skriver loven.

er det isåfall den eneste loven. Og hvorfor skal vi tro mer på denne, enn på andre lover?

:D  ??

...jeg mener...
kanskje ting blir, slik som vi tenker eller drømmer...?

kanskje drømmen er virkelig
eller virkeligheten
en drøm?
GjenopprettetMedlem
Hm...jo...men da tror jeg at vi skaper våre egne lover. Ikke at andre mennesker skriver lovene for en.

Det skulle egentlig være "det er ikke vi som skriver loven i ditt liv".
GjenopprettetMedlem
Hadde tenkt og lage en egen tråd om dette.

For jeg lurer sånn på om det kan være mormar i den lille kjøttmeisa som er som en kolibri.
Eller om det er hans ånd i en fugl..

Om noen har opplevd lignende.

Det føles som morfar.
Men det kan jo være en skytsengel som ser innom..?

Det viktigste er jo det jeg føler. Det er jeg enig  i.

Men hva tror dere alle..

hver eneste dag i en hel måned som en kolibri uten for alle vindua i leiligheten,kikket inn og fløyt til et tre ved siden av huset..Ser inn nesten alle vindua i 3 rom hvertfall. Mest ved verandaen. Og om veranda døra er åpen, så kommer den ikke inn..
Bor i 2.etasje da..

Det er litt spesielt da. Er det ikke???

forloveden har hørt det kan være tegn på noe, noen gamle overtro opplegg.
Så ho syns det er litt ekkelt på en måte. Mens jeg føle mer den passer på. eller følger med.
Og jeg tenkt morfar 2-3 gangen jeg så den utenfor vinduet.. halve størrelsen av en vanlig kjøttmeis..

lys og varme fra Hans Ove
GjenopprettetMedlem
Hørtes ut som en veldig spesiell hendelse  :wub:

Har aldri opplevd noe lignende, men tenkte den kanskje hadde et budskap av noe slag. Noen ganger tror jeg det er viktigere å lytte, enn å forstå...
GjenopprettetMedlem
"Sommersky":

Hørtes ut som en veldig spesiell hendelse  :wub:

Har aldri opplevd noe lignende, men tenkte den kanskje hadde et budskap av noe slag. Noen ganger tror jeg det er viktigere å lytte, enn å forstå...

det var klokt sagt  ,takk  :respect:
GjenopprettetMedlem
"torstein":

Forøvrig selger jeg alle meningene mine for en kopp te, en vakker soloppgang
og en koselig middagg med venner.

:beer: )

Kan du ramse opp alle disse meningene pr pm slik at jeg kan gjøre en seriøs vurdering, forresten mener jeg din prisantydning er noe vag...  (den meninger spandrere jeg bort for en virtuell :beer: - åh  :biggrin: thanks, det var kjapp service.... tar gjerne en til mens du nå er i farten  :beer: nydeligogenhalv  :eusa_dance: Æ e en hoinn ætter  :beer: - så takk det e bra :lol: for mye av det gode e ikkje alldeles deilig i alle sammenhenger  :innocent2: ).
GjenopprettetMedlem
Skal prøve litt meditasjon, det kan nok kanskje gi noen svar tipper jeg :)
Og se om jeg finner budskapet sånn. Kanskje bli det trommereise snart og  ;)

veldig spesielt og se ja..
aldri opplevd lignende noen gang..

lys og varme fra hans

og en  :beer: med lys varme  :wub: til deg cenobit  ;) :lol:
GjenopprettetMedlem
"torstein":

Å være konsekvent og logisk i enhver sammenheng overlater jeg til de gråeste forskerne

Takk for OPPmerksomheten. OPPdraget er notert.

Svar kan muligens foreligge 2. juledag 2012.
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

forskerne kan gå å kysse sine bøker å kjemi glass

Jeg har mange bøker, men vil helst ikke sette kyssemerker på dem.

Av GLASS har jeg vann-; melke- (ubrukt); mørkt øl-; vin-; samt drammeglass. Kommer du på besøk igjen så fyller jeg gjerne i ett av dem til deg (valgfritt innhold), så kan du kysse det sjøl. For øvrig god helg!

P.S. Jeg har minst femti krus, og omtrent like mange te-sorter, så du kan få kvit, grønn, gul, eventuelt svart te, også ...
GjenopprettetMedlem
"Hans og Monica":

... den lille kjøttmeisa  ... hver eneste dag i en hel måned som en kolibri uten for alle vindua i leiligheten, kikket inn og fløyt til et tre ved siden av huset.. Ser inn nesten alle vindua i 3 rom hvertfall. Mest ved verandaen. Og om veranda døra er åpen, så kommer den ikke inn..
Bor i 2.etasje da..

Det er litt spesielt da. Er det ikke???

forloveden har hørt det kan være tegn på noe, noen gamle overtro opplegg.

Jo, det er spesielt. Jeg kjenner også folk som ville blitt vettskremt av slikt. Men det tror jeg ikke det er noen som helst grunn til. Ta vare på de gode følelsene DU får ut av dette. Bare gled deg over denne fine opplevelsen!

Håper du har noe god mat å henge ut på verandaen til denne fuglen (talg uten salt, i en sånn grønn nettingpose som man får kjøpt i dyreforretninger, kanskje?). Og håper den ikke flyr mot glasset og skader seg?

Det kan også være en helt naturlig forklaring på denne fuglens oppførsel. I U.S.A. regner forskere med at opptil én milliard (1.000.000.000) fugler blir drept per år fordi de flyr inn i glassruter. Hvorfor de gjør det, og hva man kan gjøre for å unngå det, skrives det en del om på disse sidene:

http://www.sialis.org/windowstrikes.htm
http://www.birdsource.org/BirdCast/windows.html
http://www.birdsforever.com/windowcollisions.html
http://www.audubon.org/bird/at_home/SafeWindows.html
GjenopprettetMedlem
Hej Hans Ove!

For en nydelig fortelling om din morfar! Det er kansje han som har komt tilbake i fuglform. Du kan ju prøve å spørre fugelen selv?
Din morfar virker som en meget trivelig og snill man. Det må ha tatt tid å gå ut av traktorn for å flytte snegler! :) Vil og legge til at jeg beklager sorgen. Håper fugelen kan gi deg trøst.

Min syster hade en opplvevelse med en fugl når vår morfar dog. Han dog en tidlig morgen plutselig og uventet på kjøkkengulvet hjemme. Akkurat i de tidene satt min syster på skulebussen og anade ingenting om vad som skjedde. Plutseli kjørte det forbi en ambulans, og hon følte at her var det noe som ikke var helt bra med familjen....

Når bussen svengte in på en annen vei så hun plutselig en hvit due. Den tittede på henne og så fløy den bort. Akkurat når den såg på henne følte hun at det var morfar.

Klem fra Skogul.
GjenopprettetMedlem
Det er veldig spesielt ja..

Ja, han stoppet og flytte mark, sngler å dyr som brukte tid over veien, å var i fare for og bli påkjørt.
Og ja det tok tid. 
Men tid var noe morfar alltid hadde.. Han var aldri stresset, og tok alt rolig.
Alt til sin tid  :) Det var morfar.
Han var bonde og hadde alltid noe og gjøre hele tiden. Men han stresset ALdRi, aldri :wub:

Takk skogul, og ja det gir litt trøst og tenke at det er morfar som er her i fugle-form og passer på oss, og ser etter oss  :wub:

passopp.
Det kan også være en helt naturlig forklaring på denne fuglens oppførsel. I U.S.A. regner forskere med at opptil én milliard (1.000.000.000) fugler blir drept per år fordi de flyr inn i glassruter. Hvorfor de gjør det, og hva man kan gjøre for å unngå det

Joda passopp, det er selvfølgelig kanskje en naturlig forklaring også..
Men det er veldig utrolig.
For den kommer mot vinduene, stopper opp som en kolibri / eller et helikopter foran vinduet, er ikke borti før den lander.
Den lander ofte, Her er rutede vinduer, så den lander på en av trelistene som lager rutene på vinduet.
Og den sitter da og kikker inn i leligheten. Så det er som den flyr rundt og følger med på hva som skjer her inne noen ganger hver dag..
Og jeg sverger ved mitt hjerte på at det er samme fuglen hele tiden.. Ei bitte-lita kjøttmeis, halvparten så stor som en kjøttmeis vanlige størrelse.
Så det er lett og se at det er den samme..

Finnes nok naturlige forklaringer..
Men det er så fint og se, og føles som noen passer på meg.
Så jeg velge og følge følelsen om at det er morfar som er her og passer på i fugleform..
Kanskje har han ikke kommet tilbake som fugl, men at han matrialiserer seg for meg som fugl er jeg sikker på ;) :wub:

Jeg driver og mediterer for og prøve og se om jeg får fram noe budskap eller lignende..
Ikke alltid like lett, men det bli muligens trommereise snart. Som kanskje vil gjøre ting enklere og forstå  :)

Uansett, takk alle mine brødre og søstre for fine innlegg og meininger :respect:
skriv gjerne mer, og om noen har opplevd lignende, så skriv  :)

Lys og varme fra Hans Ove
GjenopprettetMedlem
Og vil bare til føye at det ikke trenger og være morfar som er tilbake som fugl, Altså menneskeskjel til dyrsjel.. Det skal jo lissom være menneske-menneske, og dyr - dyr..

Så jeg mener da heller at morfar kanskje er her matrialisert som fugl.. Eller at han sender den fuglen for og se til oss og passe på oss.

At han kanskje bruker den som sine forlengede øyne  :)

lys og varme fra hans

:wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk Hans det smakte med en "lille" en etter all "kirkekaffien" - burp  :innocent2:

"Hans og Monica":

Og vil bare til føye at det ikke trenger og være morfar som er tilbake som fugl, Altså menneskeskjel til dyrsjel.. Det skal jo lissom være menneske-menneske, og dyr - dyr..

Så jeg mener da heller at morfar kanskje er her matrialisert som fugl.. Eller at han sender den fuglen for og se til oss og passe på oss.

lys og varme fra hans

Jeg påstår herved at "grå forskere" i første rekke forsterker egen "grå hverdag" og støtter ett hvert bidrag i retning av en mer harmonisk fargerik tilværelse  :respect:

http://youtube.com/watch?v=enxfWtrTJWQ

Discovery is the ability to see life with new eyes! (Allthogh this sometimes feels like it is mindbreaking...)

Changing our attitudes and changing our beliefs gives us "new eyes" with which to see the world. So let's begin the voyage of discovery into the healing ...
GjenopprettetMedlem
"Hans og Monica":

lys og varme fra hans

Veldig godt sagt :biggrin:

Strålende hilsen,
Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
Hans: har du bedt om svar på noe??

Passopp, du ser va som trengs, kanske bytte navn til Oppasser??