Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hvorfor kriger vi?
Hvorfor slåss vi?
Hvorfor har vi slikt behov for ”å ha rett”?
Og hva er i grunnen ”rett”?
Hva er grunnen til at vi skaper disse dramaene?

Sjelen vet; Det er egoet som vil hevde seg og spille ut sitt drama, sin rolle. Egoet vil ikke dø. Det kjemper for å leve… overleve. Og i den kampen oppstår egoenes kriger.
Men til hvilken nytte? – spør min sjel og mitt hjerte seg. Hvorfor vinner egoet mitt frem gang på gang ved å skape ”krig” og drama som jeg egentlig ikke ønsker å delta i? Det ender bare i sorg og fortvilelse. Jeg sårer den jeg er aller mest glad i på denne jord. Den personen som betyr mest for meg, støter jeg fra meg. For hvilken grunn? På grunn av mitt lavere selv? Bare fordi den laveste delen av meg selv ønsker å ha rett og stå på sitt, selv om mitt Høyere Selv vet at egoet bare spiller spill? Ja, det er vel slik. Et sterkt ego vinner frem fremfor den Høyere Bevissthet og hjertets sannhet. Det er ikke slik jeg ønsker det skal være. Hvorfor ødelegger jeg det jeg elsker? Jeg ber om tilgivelse... og forsoning... vær så snill!

Egoet skal dø. Men hvordan? Jeg ønsker ikke lenger disse lavfrekvente kampene. De virker så meningsløse når jeg ser de fra et høyere perspektiv. Å ”krangel” om hvem som har rett og hvem som har feil. Og hva er i grunner ”rett” og ”feil”? Det er det lavere selvet som setter merkelapper på hendelser, fenomener, situasjoner, etc. Gud sier ikke at den ene har rett og den andre tar feil. Fra Guds synspunkt har vi alle rett. Rett og galt er subjektive oppfatninger av virkeligheten sett gjennom egoets øyne.

Når egoet står på sitt - er så enormt sta og stolt -  hvorfor kan ikke mitt Høyere Selv, min sjel og mitt hjerte være sterkt nok til å bryte gjennom og stoppe dramaet fra å utspille seg? Jeg ønsker ikke lenger drama. Jeg ønsker ikke mer kaos. Jeg ønsker fred, forsoning og gjensidig respekt, tillit og tilgivelse. Kanskje klarer det nå. Jeg har lovet Gud å snakke med hjertet fra nå av. Ikke noe mer ego-kriging heretter. Ingen deler av meg ønsker mer avstand fra gleden og fellesskapet.

Fra nå av er det Enheten som gjelder.
Fra nå av står Tilgivelse i sentrum.
Fra nå av er Kjærligheten den gjeldende kraft.
Fra nå av er det Hjertet og Sjelen som snakker.
Fra nå av ber jeg om Forsoning.
Fra nå av ber jeg om Tilgivelse for mine ”feil”.
Fra nå av er Nestekjærligheten det bud jeg lever etter.
Fra nå av er jeg fri fra fortiden, fra dramaer, fra det lavere selvet.
Fra nå av er jeg ett med mitt Høyere Selv.
Fra nå av er Gud den regjerende kraft i mitt liv.
Fra nå av er jeg ett med det Guddommelige.
Fra nå av lever jeg etter den Ubetingede Kjærlighetens bud.
Fra nå av er jeg FRI!!!!!!!!!!!!!

Måtte mitt ego transformeres til Det Høyeste Lys og Kjærlighet for evig og alltid.
Anonymous
kanskje er det skyggedanseren din som lager drama..
kanskje var skyggedanserens strategi en gang nødvendig for å overleve da du var liten.
Kanskje trenger du den ikke lenger? Da kan du gi slipp på den og istedet be om å få inn ditt virkelige jeg, essensen din. Kanskje er det veien inn, bort med rollene vi ikke lenger trenger og inn med den vi virkelig er? Da finner vi hjertet og kan følge det sjelen vår ønsker. Det er veien til høyere selvet, til kjærlighet. Kanskje du kan be om å bli vist skyggedanseren din som skaper drama? Spør hvilken hensikt den en gang hadde og så lar du den gå...

for å bli ett med den du er må skyggedanserne transformeres..

lykke til:)

Anonymous
Tusen takk for din visdom og kloke ord. Du har nok rett - dette er skyggedansen jeg ikke lenger behøver. Skal reise og transformere det gamle, og ta med meg lærdommen.

I takknemmlighet fra meg  :eusa_pray:
Anonymous
I dag har jeg reist inn og ned i meg selv. I de innerste sjelekamre. Til det dypeste mørke. Der møtte jeg min skygge. Vi danset. En heftig dans på liv og død. Skyggen ville vinne dansekampen. Den danset så blod, svette og tårer rant. Skyggen var vant til dette – det var dens overlevelsesstrategi. Livredd for ikke å være bra nok, for ikke å strekke til, redd for å bli forlatt, for ikke å bli elsket. Skyggen så ikke sin egen verdi. Den følte seg underlegen. Men i sin selvforakt fant den sin styrke. En styrke som ikke var hyggelig. Et monster. Angripe først, for å unngå å selv bli angrepet. Forsvare seg mot alle potensielle farer, hvor illusoriske de enn måtte være.

Dansen tilspisset seg. Mer og mer dramatisk danset vi – min skygge og jeg. Utmattelse. Begge så sliten. Og akkurat da, da jeg ikke trodde jeg klart mer, kom hjelpen. Et lys så sterkt at jeg ble aldeles blendet. Jeg så meg seg, som i et speil, og ble vist min sanne essens. Det ga meg en ny styrke. En styrke av en annen dimensjon og så høy frekvens som jeg aldri før har opplevd. Så sterk, likevel så myk. Kjærlighetskraften omga meg totalt og fullstendig. Den gjennomsyret min kropp, sjel og ånd. Med ny styrke kunne jeg danse videre. Men nå var ikke dansen en kamp for å vinne. Nå danset vi for å forenes.

Skyggen ble lysere og lysere. Og dansen mer og mer kjærlighetsfull. Skyggen tok av seg sin maske, masken den har båret på i alle disse årene. Masken som skjulte dens sanne Jeg. Nå kunne skyggen også se seg selv og sin essens. Dermed ble den helt transparent. Plutselig eksploderte den i et enste stort lys, som stjerneskudd. Den totale transformasjon. Skyggen stod der som et vakkert lysvesen. Den rakte ut sin hånd mot min. Jeg tok den. Holdt den hardt, og vi kom enda nærmere hverandre. Tilslutt gikk skyggen inn i meg. Transformasjon! Forening av lys og mørke. Enhet. Helhet. Alt falt på plass. Alt var bare lyst og føltes så vidunderlig. En uendelig kjærlighetskraft. For en stund følte jeg en total enhet med alt og alle. En høyere bevissthet tok plass i meg. Ubeskrivelig….

Skyggen og jeg danser ikke lenger mot hverandre. Vi er forenet i en høyere tilstand av kjærlighet, enhet og visdom.

For første gang ser jeg min styrke i Lysets navn. I speilet ser jeg at også jeg er en Guds skapning med lys og kjærlighet. En del av Altet.

La meg nå få gå ut å spre denne Kjærligheten. Spre Lyset. Jeg ønsker å jobbe, dele av det jeg har erfart. Hjelpe andre til å gjennomgå den samme transformasjon. Å kjenne Gud i sitt hjerte. Å våge å se det Guddommelige i seg selv. Sin egen storhet. Sitt eget Guddommelige JEG. Jeg ønsker å øse av Lysets uendelige Kjærlighet til alt og alle. La meg nå få leve ut min Livsoppgave i Lysets navn!
GjenopprettetMedlem
:respect:
Anonymous
så sterk du er! Så godt å lese...lykke til!!!
:respect:
GjenopprettetMedlem
Have tried Buddhism where I left my Ego behind.

Now I have my Ego back and it defines me who I am and what I believe in.

Without an Ego you are nobody, a human without individual thoughts and knowledge.

You might be confused between the words Ego and Egoism.

Long live individualism and the right to have personal opinions.

Please read the information here on the zone about Shamanism vs Buddhism

Peace be with you on your path forward to find yourself.