Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg må på forhånd unnskylde om emnet blir feil plassert -jeg vet ikke helt hvor det er absolutt riktig å legge dette inn, men nå har jeg da tatt et valg, kanskje moderator er snill å redirigerer meg om det er nødvendig.

Litt forhistorie først..; Siden jeg var barn, har jeg hatt ikke-fysiske opplevelser av forskjellig art. En side av familien min har alltid vært åpen for det alternative -og vi der har jeg hørt og lært. Min oldefar var kjent i bygd og by for å være en som "kunne".. Alt var gjort i Jesu navn -og jeg VET at mine opplevelser er virkelige..at jeg ikke jukser, kald-leser, eller dikter. Tidlig i ungdommen hadde jeg opplevelser som skremte meg -og jeg stengte av.

For to-tre år siden, begynte ting å komme tilbake..jeg tok på folk -og de ble tilsynelatende bedre, samt at det var mye "aktivitet" der jeg bodde... Jeg har savnet "evnene" mine opp igjennom årene, så jeg fant ut at tiden var inne for å åpne meg igjen. Dette har vært en langsommelig prosess som nå har vart i over to år...-og den har ført meg gjennom hele spekteret av følelser, tvil og tro.
En del av min personlighet er -og har alltid vært- skepsis til den som prøver å fortelle meg hva som faktisk er, eller ikke er, slik at jeg går ikke på kurs, ringer synske, eller..kort sagt; jeg tar alt med en klype salt.
Likevel har jeg det siste året, i en blanding av desperasjon og nyskjerrighet, kontaktet diverse kjente synske, healere, sjamaner m.flere..-og jeg var for en kort tid tilbake på en demonstrasjon av et kjent medium.
Resultater er at jeg sitter tilbake med en ENORM skepsis.
Jeg mener, jeg VET at sykdommer kan helbredes, mirakler skjer -for jeg har selv blitt healet -og det umulige har skjedd, rett foran øynene på meg og andre(som da fex bekreftet at dette ikke var hallusinasjoner)...,
men overvekten av det jeg opplever andre kan -viser seg å være såkalt kald-reading, selv-/massesuggesjon, hypnose, eller rett ut; juks og bedrag -øyensynlig for å tjene penger.

Folk synes desperate, slik at de ikke tenker seg om, men pøser på med informasjon som gir nok for jukseren å spinne videre på -og enkelte godtar nesten hva som helst..!
Jeg syns forsåvidt at, juks eller ikke, så lenge det hjelper, er det jo godt..men...-vil det da si at det åndelige ikke eksisterer?! Eller at jeg er "forstyrret" -som har mine opplevelser, uten at jeg kan cold-reading, eller har gått på Reiki-kurs, osv osv osv...?!

Sukk..-dette faller vel mer og mer ut av kontekst her, men jeg begynner å bli så lei. Jeg tar så absolutt IKKE lett på dette -for det er få annet som er mer av personlig betydning for meg enn det alternative (som jeg nå benytter som et altomfattende samlebegrep på alt utenom vår fysiske verden)..

Spørsmålet mitt til dere blir vel noe slikt som; er DU sikker? Hvordan ble du sikker?! Og..-er det noen som kan hjelpe meg med å få den siste rest av klarhet og viten, vil jeg være evig takknemlig...-jeg vet nemlig at dette er veien det er ment at jeg skal gå -om det virkelig er slik at den andre siden finnes.
(ps: Jeg bruker kanskje Jesu navn i det jeg gjør, men kraften er den samme, enten man kaller det moder jord, allah eller universiell energi..-vi mennesker kan ikke sette det sanne ord på hva kraften egentlig er, mener jeg å vite..)
GjenopprettetMedlem
Amen, sister.
Det som funker best for meg er å tro på meg selv, det jeg gjør og mine egne opplevelser uavhengig av "alternativbransjen" (selv om det finnes noen hederlige "tilbud" der også).
GjenopprettetMedlem
Jeg skulle ønske at det kunne bli en alvorlig debatt om dette temaet her, og er glad for at du tar det opp på en såpass seriøs måte. Jeg er også svært skeptisk og tar ikke kontakt med synske eller mennesker som spår, men jeg vet at det finnes sammenhenger som ikke lar seg forklare for jeg har selv opplevd ting hvor jeg tenker at det må være sammenhenger jeg ikke forstår. Det som er mest synlig for meg er at ting skjer i sammenheng i litt for stor grad til at det kan være "tilfeldig". Det virker også som om det er mulig for meg å ha telepatisk kontakt med andre mennesker uten at jeg dermed kan vite hva de tenker, eller gjør det med vilje, her er det også merkelige tilfeldigheter som gjør at jeg tenker det må være slik. Jeg driver ikke med healing, men har noen ganger massert folk, hvor hendene selv har gått dit hvor det har vært svakheter jeg ikke kunne vite om.
Jeg skulle gjerne forstå mer av det synske og telepatiske og ber derfor folk skrive seriøst om sine erfaringer. Jeg kan i alle fall støtte deg, Sine Placebo, i at jeg tror det er sannsynlig at du har slike evner, og at det nok også er lurt med en viss skepsis.
GjenopprettetMedlem
Greit, hvis dere vil ha en seriøs debatt skal jeg selvfølgelig holde meg unna :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Kjære Ofela, jeg har nå lest det du har skrevet og vi har mange like synspunkter du og jeg, jeg synes overhodet ikke du virker useriøs. Jeg er vegetarianer av samme grunn som deg, har vært det i kanskje fire-fem år, jeg synes ikke det du skriver er usakelig i det hele tatt, tvert i mot så tror jeg du er en reflektert og kunnskapsrik person med hjertet på riktig sted. Jeg tror kanskje det der med Siv jensen var litt mer enn flertallet tåler, men jeg kan godt forstå deg. Jeg har etter mange år forstått at makt ikke er noe vi kan gå inn i uten å stimulere den energien som makten er, og det lønner seg ofte heller å skape noe nytt enn å gå inn og stange i gamle spor. Jeg tenker på fremskrittpartiets politikk som ganske virkelighetsfjern, feks, så er det er som om de benekter at vi lever i en global verden med folkevandring, alle forstår jo at det ville være mye enklere om feks. alle levde i sin kultur innenfor sine grenser, men slik er desverre ikke verden i dag. Alle partier har sine ideologier og illusjoner de vil dytte på oss, og jeg tror nok verden hadde vært et bedre sted å være om vi hadde kunnet helbrede politikere for sin virkelighetsfjernhet, men slik er det nok desverre ikke. Jeg tror absolutt du har seriøse ting å bidra med.  og håper du vil skrive mer :wub:
GjenopprettetMedlem
Hmm.
Fint med debatt rundt dette emnet. Viktig også.
Tvilen er ikke god å hanskes med, den er vond når den alltid dukker opp. Desverre så finnes det også i "vår verden" lurendreiere og humbug. Det som er viktig tror jeg er å finne sin egen sannhet. Du stiller noen veldig greie spørsmål. Om jeg er sikker og hvordan ble jeg det.
Jeg må jo si at jeg ofte selv har svevd mellom tvil og ikke tvil. Men har kommet frem til at det jeg gjør er virkelig. Mennesker som er syke opplever at de får hjelp av meg, og det holder for meg. Det hender ofte at jeg av og til må le når jeg får tilbakemelding av klienter at de er blitt bedre, grunnen er at jeg ikke alltid skjønner hva som har skjedd. Jeg har jo kun lagt hendene mine på dem. Jeg slutter aldri å undre meg over alt det som finnes mellom himmel og jord og jeg takker ydmykt kraften.

Hvordan jeg ble klar over mine evner? Vel, jeg har vært slik fra jeg var et lite barn. Jeg har alltid hatt syn og hørt - i ungdommen ble det for mye for meg og jeg prøvde også å stenge det ute. En periode var det borte,men så dukket det opp igjen etter en livskrise - da jeg endret min levevei. Stemmene og bildene er blitt veldig mye klarere.
I 2003 var jeg hos en eldre herremann - han er fra Island og er en fantastisk person. Jeg gikk til han for å få hjelp for min revmatisme som i perioder er temmelig smertefull. Han ga meg hjelp, men ikke slik jeg hadde tenkt. Han fortalte meg at jeg måtte velge denne veien at jeg ikke skulle tvile mer. Jupp, så jeg begynte med det da, sluttet å tvile  ;).

Men jeg må innrømme - det hender enda at jeg tviler.  De gangene jeg gjør så, da dukker stemmene opp. Eller bilder. De hjelper meg  til å fortsette på denne veien jeg har valgt å gå - tvilen til tross så er jeg sikker

RITA  :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk Rita, det var et fint svar, jeg tror du skal være glad for tvilen for det kan nok være at den gjør deg menneskelig og gjør det mulig for deg å sortere hva som er hva. Men har du andre opplevelser enn det å heale med hendene? Hva er de bildene og stemmene feks.? Hvis du føler det blir for personlig for deg å svare på det, så synes jeg ikke du skal gjøre det. Nå må jeg legge meg, så hvis du svarer nå, får jeg ikke lest det før i morgen. God natt!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Fantastisk tema.

Jeg har halltid vært en analytiker og alltid mer opptatt av prossessen enn av resultater og fastholdte sannheter.

Når det gjelder dine spørsmmål om deg selv vil jeg annbefale deg å lytte til intuisjonen din, lese bøker som er fristende rundt emnet, utforske verktøy, tarot, kaballa, atronimi, diverse magiske retninger osv

Lytt til det som føles riktig og godt...lytt til hjertet.

Når det gjelder debatten rundt hva som er sant og ikke kan man vel anta at det finnes sannhet i det meste og grunnen til at det finnes så mange måter å tolke, og praktisere på er vel at det finnes så uendelig mange måter å forstå, og se verden på.

etter et heftig samlivsbrudd startet jeg en inntensiv behandling hos et "medium" som "ser" og "renser" sjelen for karmatisketraumer som bringer oss inn i negative opplevelser og vanskelige livsmønstre, konfikter osv. "Well tha's the story"

Poenget det virket. Jeg utviklet meg veldig mye selv og har nå stor glede av min selvutvikling. Jeg personlig benytter meg av det jeg kommer over av verktøy, teknikker, energier, guder eller hva det måtte være. Min erfaring er at så lenge jeg gjør meg kjent med de og forsøker å tilnærme mag dem med den hendikt de var skapt så funker de.

Når det gjelder å ta penger for sine "evner" eller teknikker, eller opplæring innen disse, så er jo det utrolig mer høyverdig enn å utføre de fleste andre tjenester som folk villig betaler dyrt for. Dette handler om forsakelse for målet, og om å sette ting i perspektiv, de fleste alternative behandlinger e meget billigere enn tradisonelle tjenester.

Når det gjelder suggesjon og 3juks" så viser det seg at det også kan virke positivt.
Jeg har en venn som vokste opp hos pinsevenner og de driver med tungetale og healing og ekstatisk bønn forbundet med sine gudstjenester. Min venns slutning av sin oppvekst og sine observasjoner gjennom år var sitat"DeT er veldig mange gale, maktsyke, slemme og ikke minst hjernevakede mennesker i den kirken, men jeg har selv sett de heale mennesker opp til flere ganger" Og med alle de tusenvis av mennesker som påstår de har blitt healet i ekstatisk bønn hos mer eller mindre seriøse predikantmenigheter, så tenker jeg, kult. "det er da ikke så vondt at det ikke er godt for noe"
Så det gode har en tendens til å komme dit det skal. Ins Allah

jeg håper du følger dine antagelser og finner din vei, for den finnes der for oss alle bare vi søker den:)

Så lenge det passer deg, føles godt og du forsøker å ta hensyn på din vei,skal du nok støttes av guder, ånder og meg.
Anonymous
skepsis er godt å ha i visse sitvasjoner ja  ;)

det er dessverre noen som legger på litt isteden for å si det er det som kommer inn nå, så fortsetter de å legge på litt ekstra, har opplevd det selv lett å gjennomskue  ;)

samtidig som de ønsker at andre skal følge deres sannhet, isteden for at medmennesker skal få kjenne etter i sitt eget hjerte hva sier det meg, derfor bruker jeg mye ordene sånn jeg ser det, isteden for (sånn er det)

det er for de fleste mye med dagsformen i nuet det å ta inn , ikke alle er senterert uten gitter hele tiden  :)

Når det gjelder healing (balanse som jeg ønsker å kalle det) har jeg ingen skepsis  :wub:

Hypnose er jeg intresert i til det beste for den det gjelder etter deres ønsker  ;)
jobber endel med selvhypnose så jeg burde vært mye lengre med meg sjæl  :w00t:  :lol:

men det er nå engang sånn at livet går fort i svinga innimellom særlig når man åpner seg for krafta
livet var lettere med skylapper på, men det er mere spennende nå, når man lever i en annen virkelighet  :lol:

Hvem sa det ? å det var bare hu Astrid! flerpersjonelighet hva er det  :badgrin:

Han for værra som en er nårn ikke blei som en sku for inni er vi like både e å du...

Hva er virklighet ?

Sannheten forandrer seg som vi foranrer oss derfor din sannhet.

og min sannhet i nuet  :wub:
GjenopprettetMedlem
Det var et veldig bra innlegg  Bast!

"Bast":

Hva er virklighet ?

Sannheten forandrer seg som vi foranrer oss derfor din sannhet.

Yezzz!

Jeg har forresten sett litt på et engelsk medium Colin Fry på tv. Han er vist nok veldig populær, men han er så utrolig lett å gjennomskue. Jeg tenker selv mange ganger at om jeg var en bevisst ånd som fikk kontakt med noen som satt i samtale med noen av mine kjæreste hadde jeg ikke giddet å nevne bilder i yttergangen og nye skokjøp. Jeg hadde forsøkt å forklare livet på andre siden, fremtid om jeg kunne og om jeg måtte gjøre meg til kjenne ville jeg fortalt/sendt bilder som familien min kunne kjenne igjen som er spesielle for meg. Det han gjør er fisking.  ::)

Har selv blitt lest i tarot 2 ganger på alternativ messen. Jeg vet ikke noe om de kortene, så jeg har ville se. Jeg har en opplevelse av generell snikk snakk, ting som er opplagte (eks giftering - "jeg ser du har en mann i ditt liv) og så litt sånn skryt ut av luften(du kommer til å lykkes i dine prosjekter, din mann er viktig i ditt liv, du er en sterk dame osv osv bladi bladi). Sist gang hverken nikket jeg eller ga noe særlig bekreftelser - og det var helt forferdelig. Jeg kom blant annet til å få barn (jepp jeg er kvinne og ops: jeg har allerede 2 stk)...

Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
Må bare få si ar for meg så handler Tarot om komunikasjon og helhet..

Menesker får se seg selv i innvendig og utvendig helhetlig gjennom sombolsk kommunikasjon.

Kan aldri si sånn blir framtiden din..

bare sånn kan det bli..så spåmann er jeg nok ikke..det er jeg alt for billig til

det er synd med alt tullet.. :exclaim:

gammel tråd ja..prøver alikevell.