Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Så noen programmet om Mari Boine på NRK i går? Jeg synes alle slike rangeringsprogrammer er tåpelige, men kunne ikke la muligheten til å se Mari igjen gå forbi meg. Og for sikkerhets skyld slengte jeg inn en stemme også, nærmest som en protest mot alle de andre personene som visstnok er foreslått. I alle fall, Maris musikk er noe av det mest fantastiske jeg hører. Og å oppleve henne på konsert er magisk!
Hilsen Landstrykeren
Nutch/CVS [Bot]
Siste uke var Mair Boine her i Zürich og det var helt fantastisk. Åndene kom fra alle kanter og salen ble fylt med liv.
Nøt det veldig.
Hilsen
Gåååja
Francis [Bot]
Mari's musikk er fantastisk å høre på!!

GjenopprettetMedlem
Mari er mektig,hørte nettop leakastin og ørnebror,den er så sterk,drar meg rett på reinvidda!!!!
hyll Mari boine!!
Sensis [Crawler]
Hun kommer med ny cd en av de kommende månedene.
ag
Anonymous
Eventyrlig konsert(er) med Marie Boine og poesi av Ailo Gaup
Jeg har vært så utrolig privilegert den siste måneden at jeg nå nærmest føler meg programforpliktet til å dele noen av mine opplevelser med dere. Forrige torsdag var jeg på konsert med Marie Boine med band og Ailo Gaup på Samenes Hus i Oslo. Jeg hadde gledet meg ganske vilt på forhånd fordi jeg for litt siden – ganske tilfeldig - ramlet ned på en annen konsert med Mari Boine. Den konserten var en helt fantastisk euforisk opplevelse. Jeg har strevd med å finne adjektiver for å beskrive konserten siden den gang, men disse får holde inntil jeg får igjen munn og mæle. Uansett, musikken gikk gjennom marg og bein og løftet meg til høyder jeg for lengst hadde glemt eksisterte. Derfor var forventningene himmelhøye da jeg dro for å høre Boine og Gaup i forrige uke, og de innfridde så til de grader at jeg lever på vibrasjonene ennå. - Boine sang som en overjordisk gudinne så jeg måtte lukke øynene for i det hele tatt å overleve. Og Ailo Gaup; jo han leste poesi med intensitet, kraft, og en snodighet så jeg nærmeste ble kvalm og glemte helt å puste. Ah, det var vakkert det!
Og etter disse to skjellsettende opplevelsene føler jeg meg som en hyperaktiv unge i en godteributikk og går bare rundt her og sprudler ennå. Og da er det vel på tide å spørre - som jeg ser flere her inne av og til gjør - ”er jeg i ferd med å bli gal?” I mitt tilfelle er nok svaret som følger: Trolig, men det gjør ingenting fordi jeg har det så uforskammet bra
Konklusjon: De gale har det godt og får du anledning til å høre disse ”live” så gjør for all del det!
W3 [Sitesearch]
Galskap kan jo av og til være en ønsket tillstand