Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg bare elsker denne mand.... :wub: Noen som også liker ham?

Han er gammel rock musiker...bla fra The Band i 70erne, men efter han valgte at gå tilbage til sine rødder, har han lavet to Indianske cder. Bla med citater fra Chief Seattle....oi bliver varm om hjertet når jeg lytter ham.. :respect:
Anonymous
Oh yeah,Aya. Jeg har 2 indianer-Cder av Robbie Robertson:

Robbie Robertson - Contact from the Underworld of Redboy, som handler om Leonard Peltier i flere låter som ble fengslet for et mord i et indianerreservat som han ikke gjorde. Politiet/myndighetene skulle bare finne en syndebukk for at noen indianere og politimenn ble drept på et indianerreservat på 70-tallet.

Robbie Robertson & the Red Road Ensemble - Music for The Native Americans - her er det indianermusikk for alle pengene.  8)

http://www.cdconnection.com/bin/nph-sea ... ce=adwords
GjenopprettetMedlem
Lige præcis de to har jeg også..... :eusa_dance: Der er ikke så mange der kender ham....ikke fra min generation ihvertfald... :P Tak for linket... :biggrin: Kan rigtig godt lide Ghost dance, og Cherokee morning song... :wub:
Anonymous
Jeg er svak for disse sangene:
"It is a good day to die", "Cherokee Morning song" og "Skinwalker" fra Music for The Native Americans. :)
Anonymous
Robbiie Robertson har også flere kvinnelige gjestesangere som er Native Americans. Veldig kjekt å høre på deres nydelige stemmer.  :eusa_clap: :D
Det er så flott stemning i hans låter i disse 2 cdene og spesielt når det er "Månestråle" som synger i bakgrunnen. "Sølvpilen" i meg blir helt yr da... :razz: :w00t: :lol:
GjenopprettetMedlem
Ha Ha....sidder lige nu og hører It is a good day...smil. Månestråle???? Bliver lidt forvirret, en kvinde jeg kender kalder mig for månestråle... :w00t: På hvilke låter synger hun?
Anonymous
"Aya":

Ha Ha....sidder lige nu og hører It is a good day...smil. Månestråle???? Bliver lidt forvirret, en kvinde jeg kender kalder mig for månestråle... :w00t: På hvilke låter synger hun?

Hm..det er på flere låter av Contact from the Underworld of Redboy - blant annet i låten Sacrifice der ei som heter Bonnie Jo Hunt er med. Og Caroline MacKendrick er med i Unbound og det finnes flere på denne og i Music for The Native Americans 8)
GjenopprettetMedlem
jeg kunne jo selv kigge.... :razz: men tak... :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Er så enig med dere - dette er saker!!!

På "Music for the Native American" bruker han Walela (betyr kolibri på Cherokee) som består av Rita Coolidge, hennes søster Pricilla Coolidge og hennes datter igjen Laura Satterfield. De er med på alle vokalspor bortsett fra et, der bruker han Ulali, også en god gruppe bestående av 3 damer. Ulali har gitt ut flere vel ansette plater.

Når det gjelder WALELA (Robbie blir bare lett oppvarming) tror jeg Sølvpilen vil miste munn og mæle. De har gitt ut 2 plater som er helt overjordisk fantastiske. Sakralt, med stor verdighet, emosjonell dybde og ultimat sensualitet - ord blir ikke nok synes nå jeg. En artig sak når det gjelder Laura Satterfield er at mange Indianere kaller henne for "The White Buffalo" – som er et viktig tegn (mye spennende stoff finnes om den myten). Men disse tre damene kan virkelig synge alle tre og når de synger sammen oppstår noe ekstra. Nydelige tekster også. Selv synes jeg den første av platene er et lite hakk bedre enn toer’n, men begge er verdt å ha.

Har forresten et gammelt, litt dårlig opptak på VHS med Robbie & Red Road Ensemble, inkl Walela in consert. Det er sååå bra med musikk fra "Music for the Native American", indianske dansere o.a. Hvis noen har dette opptaket i bedre kvalitet, evnt på DVD er jeg interressert å kjøpe en kopi.

Lille Ulv - legger ved et bilde av Walelas første
📎 WRLP.jpg
Francis [Bot]
Åj.. han har jeg ikke hørt om... men fantastisk flott musikk var det i allefall!!  :wub:
Sensis [Crawler]
Kan noen brenne de to Robbi-CDene til meg...jeg betaler gjerne.

mvh ailo
Anonymous
"ailo":

Kan noen brenne de to Robbi-CDene til meg...jeg betaler gjerne.

mvh ailo

Jeg kan brenne disse til deg  :)
Om det ikke er andre som har gitt deg beskjed om dette.
GjenopprettetMedlem
Dette hørtes spennende ut-kjente ham bare fra den tiden med the band som ikke var så ille heller.kan noen brenne dem for meg også,kan også betale eller bytte med noe annet???forhånd takk :eusa_dance: :eusa_dance: :respect:
GjenopprettetMedlem
Ja, fin musik .. 
:idea:
Anonymous
http://www.youtube.com/watch?v=M5u4m1bz ... ed&search=

Oh,yeah - elsker Robbie Robertson! :w00t: 8)
PEYOTE HEALING video.

Og en annen låt med Robbie Robertson her med fin video:
http://www.youtube.com/watch?v=qUiSQZKlZ9A
GjenopprettetMedlem
vedr. CD'en Robbie Robertson & the Red Road Ensemble - Music for The Native Americans - har hørt eller lest at det var musikk som var laget til en TV-serie som som ble vist i USA (?) - som handlet om indianere - er det noen som vet noe om dette ? - forøvrig er jeg helt enig i at musikken er enormt bra - hør gjerne på de andre CD'ene hans også ...i tillegg til de han har gitt ut med The Band (backingbandet til Bob Dylan i en perode - se også gjerne "musikkfilmen" The last waltz)  >:(
Anonymous
Peyote-healing låten i Contact from the Underworld of Redboy så er det Primeaux og Mike som synger. Og når en søker på Amazon.com så har de endel Peyote-sanger utenom denne som er i Robbie Robertson. Og en får også høre smakebiter av låtene... :respect: I love the music!!!

Sacred Path: Healing Songs Of The Native American Church
http://www.amazon.com/Sacred-Path-Heali ... 586&sr=8-1

Peyote Songs of the Native American Church
http://www.amazon.com/Peyote-Songs-Nati ... 586&sr=8-1

Jeg ser frem til å kjøpe disse! :w00t: :respect: :eusa_dance: