Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
http://www.vervemusicgroup.com/images/l ... E82EA9.jpg[/img]

En absolute favorit - helmaxad - enorm - luftig och het - våldsam och rolig - Gud - direktkontakt - jazzatan

Mvh,
ThomasamohT
SEO Crawler
jepp! jepp! jepp!

denne musikken er utrolig. forbi image, forbi "flink jazz"....beyond, beyond (gate, gate..)

coltrane er en helt, og han gjør den heroiske reisen gang på gang i sine mange innspillinger.  kan bare skrive under her - denne skiva er fantastisk!

forsidebildet er også spesielt og et portrett coltrane selv hadde sans for, visstnok.

i min mest febrilske coltraneperiode utvekslet jeg noen ord og et håndtrykk med hans jazzende sønn (som dog ikke kan fylle farens enorme sko), ravi coltrane, ei natt i trondheim noen år tilbake.  det var som en muslim skulle møte sønnen til mohammed, tenkte jeg litt selvironisk etterpå (skjønt omgangstone og setting ikke var spesielt religiøs). alice coltrane, ravis mor, var også helt fantastisk seint på 60- og tidlig på 70-tallet, med pianospill og harpespill av det helt sjeldne.

dette er musikk for å sette på, legge seg på sofaen og gi seg over...forsøke å følge hver tone og alle nyanser.  etter et utalls gjennomlyttinger er den blitt bedre, og bedre...

sjelden har noen formidlet spirit så godt gjennom musikk som coltrane. og han gjorde samtidig musikalsk nybrottsarbeid...

:respect:
Anonymous
torstein  :respect:

Amen!

A love supreme!
SEO Crawler

:icon_biggrin: