Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen.

Jeg spillte en del dataspill for en stund siden, og da brukte vi noe som het teamspeak og ventrilo.
Dette er programmer som gjør det mulig for flere å snakke sammen samtidig med microfon  :)

Jeg foreslo til administrasjonen at det kunne vært noe å prøve på.
Jeg fikk da svar tilbake at jeg kunne legge ut et innlegg om det og invitere folk til å logge seg på.

Dette gjør jeg nå.

Det er en server jeg har hjemme, det vil si det er min egen maskin som jeg bruker til lett daglig bruk.
Jeg skrur aldri av maskinen og vil kunne kjøre en server så lenge linje kapasiteten holder. 
Jeg har en linje som tilsier at jeg kan drive en liten servervirksomhet som teamspeak er, håper jeg. Det er bare å prøve!

Selvfølgelig finnes også skype, som et alternativ til dette programmet.
Men med teamspeak er det lettere å bare logge seg på for å se om noen er der.

Det vil kunne bli flere "'rom" det går ann å være i og drøfte forskjellige emner.

Jeg vet ikke om det er noe å satse på men kunne vært gøy om vi fikk til på en bra måte.

linken til oppsett finnes i alle fall her: http://www.jimango.com/teamspeak.html

Server addressen er:   81.167.229.13
Og passordet = velkommen

ved hjelp til oppsett kan dere få takk i meg på msn hvis dere ønsker.

mvh jimango
GjenopprettetMedlem
...Online trommesirkel... :shock: :idea:
GjenopprettetMedlem
Hei igjen, det var ikke den helt store responsen på dette med chat med mikrofon..

Men uansett legger jeg serveren ut på en server jeg har fått, ikke hjemme lenger  :icon_biggrin:
Så får den bare ligge der og vente for å se om interessen kanskje kommer etterhvert.

Den nye adressen har jeg redigert over!

Det har vært litt problemer med å logge på med mac men jeg tror jeg har funnet riktig programvare nå.

Mvh jimango