Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei.
Dette er ikke et forslag over et eventuellt diskusjonsfoum eller en ny debattside.
Men fant det passende og lufte det her.
Men vil alikevel stille et spørsmål.Hvor går grensen for reklamering i inlegg og debatter her?.
Helt ok at folk kommer med tips til eventuelle linker---da velger man sjøl.Samt forslag til nyttig lesning osv.
Men har opplevd sider der hvor det blir reklamert i stor stil.
Vet ikke hvordan modrator ser for seg dette--og eventuell faren for at dette vil utvikle seg til,å bli en reklamekanal i tilegg.
Min personlige mening!Man blir overøst med reklame nesten daglig.
Og håper at Sjamansonen ikke vil følge på med dette.
Da det er en nydelig siden å gå inn på,slippe reklame. :respect:
Hilsen fra Tara. :)
GjenopprettetMedlem
:o  Hvor er den reklamen :o
Ellers har jeg selv skrevet inn tips om messe, regnes det som reklame?

Mvh Inger Lise
AdsBot [Google]
Det er alltid en hårfin grense mellom reklame og informasjon. Og den blir jo oppfattet forskjellig fra person til person. Men etter mange års arbeid i reklamebransjen, vil jeg nok ikke kalle Sjamansonen for en reklamekanal  :)
GjenopprettetMedlem
Hei..
Les inleggt rett..
Ikke kalt Sjamansonen for en reklame kanal.

Fra Tara. :)
GjenopprettetMedlem
Hei.
Man skal også,samtidig huske på,Opphavsretten,Åndverksloven og Brukerrettigheter,i endel av det man legger ut.
En grei definisjon mener jeg.
Fin dag til alle Fra Tara. :)
Anonymous
Jeg har ikke funnet all denne reklamen her inne, og ser det ikke som noe problem.
Syns ikke dette bør være et sted for reklame, men informasjon om kurs, bøker, musikk, trommesalg osv kan jo grense mot reklame av og til, men det vil vi vel likevel ha?
Dersom noen syns at noen har lagt ut noe som ikke hører hjemme her forslår jeg at man rett og slett varsler moderator, som da får ta stilling til saken.
GjenopprettetMedlem
Hei.
Helt ok med info om,kurs,bøker osv.I form av en link som jeg også har skrevet tidligere.
Jeg er ingen sladderhank :-X eller ute etter å halsugge noen her inne.Tara Dha,hehe.
Nei det får være opp til vær enkel hva dem da vil definere som reklame.
Tror jeg har provosert på meg nok personer i dag ang,dette.Så da får det være med det.
Vi er alle forskjellige i oppfatninger og meninger og det respekterer jeg.
Så ser da ingen grunn til å diskutere dette videre.

Fra Tara.
Anonymous
Jag tror jag vet vad du syftar på.. Gör man f eks "reklame" för en ting i 10 ulike inlägg, är det misstänkt reklame, og det stoppes av admin vill jag tro. Slikt beteende syns eg är dårlig stil.

Mvh,
ThomasamohT
GjenopprettetMedlem
Takk trumman.
Du har forstått :respect:
Men jeg er å en person som er veldig engasjert i det meste som har med reklame/makedsføring å gjøre.
Særlig da også det meste av reklamen i dag er rettet mot barn og unge!Og dem er lettpåvirkelige individer.
Samt med på og skape idealbilder/mennesker!Derfor og denne ordbruken---Reklamens Makt!
Kort fortalt.
Fra Tara.Som jo er engasjert i flere saker å :)
GjenopprettetMedlem
Men alt som skrives i dagens samfunn, - er jo et resultat av noe vi har lest etsteds?

Det er en hårfin balanse mellom hvem som skriver hva, eier det osv. Men det er vanskelig å overholde denne til enhver tid.
I utgangspunktet blir dette med eierrettigheter til info litt suspekt når en tenker på for eks dette forumet her (og andre for den saks skyld), at noe/mye at det som gjengies her inne, faktisk er skrevet av andre.

Blir vanskelig å skille ut hva som er Copyright eller ikke

Reklame for messer, gode bøker, utsyr og videre  i den duren, - regnes vel ikke som ugunstig info til forumets medlemmer? MEningen er vel å spre kunnskapen som mange sitter inne med, ikke sant? Og hjelpe og veilede andre til å utvikle seg?
Sensis [Crawler]
Om man kommer over bøker, musikk eller andre gode produkter innen dette feltet, som man tennes av, så er denne sonen er sted å fortelle om det til andre. Det er berikende. Slik fikk jeg ørene opp for Robbi Robertson. Takk for det.

Omtale av sjamanarrangement hører også med. Jeg vet at sonen her brukes til å spre info om andre sjamaner på besøk i landet. Det er OK. men infoen står for den enkelte forfatters regning. For jeg sjekker ikke om omtalen holder mål.

Men ved siden av denne info-delen, dette om produkter, kurs og hendelser, ønsker jeg at dette skal være en sone om sjamanismens innhold.

Som dere vet forflytter interessefeltet seg hele tiden, dermed forandres fokus her på siden gradvis og over tid. Slik skal det være.  En gang var vi alle grønnskollinger,  og etter hvert vokser vi opp og nyte temaer får interesse. Nye uttrykk kan dukke opp i oss. Vi modnes.  i blant må vi hvile fra det hele. Detinnadvendte er også et uttrykk. 

Vi kom på nett for 9 måneders siden...jeg syns godvilje er vår fremste "vare", om jeg kan si det slik.

Ailo Gaup