og jeg følger et bestemt mønster når jeg har ritualer og jeg føler meg så fri, hemmningsløs og jeg føler en enorm glede over å få del i den verden som åpenbarer seg for meg, og jeg lar meg rive med. Og føler meg beæret over å få ta del i de syn som måtte komme. Noen ganger ganske sterke opplevelser, som gir virkninger utover dagen i form av natur opplevelser og personlige opplevelser. Noen har jeg lært meg fra en bok som heter Sjamanisme og den er skrevet av Morgan Wood.... det å innkludere sjamnismen inn i livet er en reise inn i sjelen og man henter frem kunnskap fra den gang da.... jeg bruker også min sterke inntuisjon/ 3 øye kall det hva du vil....
så noen ganger følger jeg bare følelsene mine når jeg utfører ritualet, når jeg ikke følger etter noen andres ritualer..... men det er først når jeg føler at det er riktig der og da. Men jeg har tro på det å slippe taket i seg selv, når man utfører rituale og at man skal gjøre det man føler for.... for det er her påvirkningen fra de ytre kommer inn å veileder, det er der inntuisjonen får hjelp fra det være seg kraftdyr, andre ellementer osv. Så henngi deg til å ha ritualer, fri deg selv fra det som holder deg igjen og slipp deg løs. Noe som hjelper meg er å ha et litet "alter " en plass hvor jeg har steiner, bilder av mine kjære, noen engle figurer, en liten rot som ser ut som en drage og en liten duk som sønnen min har laget og et lys som jeg tenner når jeg har rutualer og jeg har en røkelse pinne som jeg tenner for å rense rommet, eller stedet som jeg utfører rituale på.... og når jeg er ute så har jeg alt dette i en duk som jeg dekker bakken med.Og jeg takker alltid med offering som god lukt, blomster, osv. eller også en hilsen med energi som takk.