Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg utfører en god del ritualer, både bevisst og ubevisst. De ubevisste er alle slags hverdagsritualer vi alle sammen gjør hver eneste dag. Som å pusse tennene. Jeg gjør også bevisste magiske ritualer utover dette. Men et rituale i seg selv har ingen magi. Et rituale er bare en handling og/eller gjenstander og symboler osv. Magien ligger slett ikke i ritualet selv. Kraften kommer som kjent inne fra deg selv. Og der henter vi også magi.
Men et rituale forsterker fokuset, og gir stemning som gjør deg lettere i stand til å bruke din egen magi. Derfor er ikke et rituale en nødvendighet. Med øvelse vil man kunne utføre magi, både gjennom hjertet og hodet, når og hvor som helst. Dette er hva jeg tenker.
Anonymous
Hmmm...
Kom til å tenke på "The secred".
GjenopprettetMedlem
Slik tenker jeg også. Ritualer er fine for å samle fokus og få den rette kontakten, men er bare et hjelpemiddel og en forberedelse. Det er ikke nødvendig i seg selv.
Velkommen til deg, forresten, Serpentinus.

Anonymous
Når tanken er god er alting godt et ritual i seg selv
jeg må innrømme jeg liker å bruke bålet. det blir litt mere fart å spenning enn å pusse tenna
er min erfaring.
enig med deg ang magiens verden

GjenopprettetMedlem
Den savnede Suzy skrev et innlegg om at åndene ikke har noe hierarki, men ønsket kontakt med oss....
Men ritualene, er jeg helt enig med deg, hjelper oss mennesker ut av hverdagssinnet og inn i det hellige rom