Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Det har vært en del kråkeprat her den siste tiden. Egentlig mye om fugler i det hele tatt.
Kom over en side hvor gråspurven blir omtalt som dødsvarsler (det fløy en i stuevinduet hos meg her før helga). Men jeg holder også en knapp på kråka når det gjelder å varsle død og elendighet.
For en tre-fire år siden, var jeg på en kirkegård og så til gravene til min mormor og morfar. Da jeg skulle forlate kirkegården, begynte en kråke å skrike i et tre. Den lagde noen fryktelige skrik som gikk gjennom marg og bein. Ble stående litt å studere denne kråka og lurte på om den ville noe,for det virket som den stirret direkte på meg. Plutselig kom den flaksende ned fra treet og landet rett foran meg på gresset. Der begynte den å hoppe i en halvsirkel foran meg, fram og tilbake. Mens den gjør dette, napper den samtidig opp vissne hestehover som den slipper ned på bakken.
Jeg begynte å bli litt skvetten av denne kråka, som overhodet ikke viste tegn til å være redd meg. Jeg begynte forsiktig å lure meg mot porten. Men da fulgte kråka etter meg og begynte på nytt å skrike på den fæle måten. Skal si jeg var snar å komme meg gjennom porten og inn i bilen, passelig skjelven... :shock:
Et par uker etter dette, døde en av mine onkler (eldste sønn til mormor og morfar).

Var det dette kråka forsøkte å formidle? :shyone:
GjenopprettetMedlem
Mulig den ville varsle deg ja  :)

Etter hva jeg har skjønt av kråka, som åndelig formidler, så er den en beskytter av steder som ikke eksisterer ennå....dette tolker jeg som forutsigbar/formidling.

Den er dyktig til å bevege seg i tid og rom, ærer forfedre, flink til å arbeide i mørke, den kan ogs veilede fra skyggene. Det sies også at den kan bringe sjeler fra mørket til lyset. Forstår det som er relatert til etikk og er forandbar.

Dette har jeg fra linken om kraftdyr, finnes på  lenker her på sonen.