Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
For over et år siden ca hadde jeg et syn/våkendröm jeg husker svärt godt og som jeg har tenkt mye på.

Jeg så en stor svart skorpion svevende på nattehimmelen. I den ene kloen, holdt den et lite gullkorn. Da den slapp kornet ned, ble det bare
flere og flere og..... flere. Til slutt hadde skorpionen skapt en stor örken.

Tiden etter har värt full av intens lengsel, en gudsforlatt fölelse og en voksende tilitt til det universelle som nå er helt urokkelig og jeg
trenger ikke lenger og söke etter bevis.
Da jeg forsökte og tolke bildet, tenkte på örkenen som symbol på åndelig söken. Skorpionen symboliserer intensitet, begjär, död, transformasjon... Jeg har lest en del astrologi og er veldig fascinert av skorpionen og dens herskende planet Pluto. Pluto symboliserer i horoskopet det som skal transformeres/elimineres (har karmisk betydning) og skorpionen vil inn i kjernen. Den forbindes med healing.
Jeg har etter en lang og spennende periode med indre reiser, fölt meg helt tom og savnet har föltes skorpionaktig intenst , og jeg etterhvert som jeg ble mer sikker på hvem jeg er, en skorpionaktig enten-eller-fölelse. 

Jeg spurte mysikeren og healeren, Benedicte Thiis på alternativmssen hvordan hun ville tolke denne drömmen. Hun sa at jeg hadde en skorpion-kraft i meg som grep tak i det lille som skulle vokse seg til noe stort. Hun refererte til örkenvandringen hvor man bare må gå og gå til man finner oljen.

Da jeg spådde meg i Medicine Cards, fikk jeg mauren i öst (hvis jeg husker retningen riktig), den retningen som sier noe om ens åndelige utfordringer. Mauren symboliserer tålmodighet, noe som har värt en stor prövelse for meg. Jeg er på god vei til å bli en god maur  :icon_biggrin:
Anonymous
Tusen takk!
Enda mer intressant stoff og notere seg.

:respect:
Anonymous
Selv takk. Bra å kunne bidra med noe  :biggrin:  Så kom jeg til å tenke på, det står jo "hva skjer i prosessen, og hvorfor? Ja, hvorfor skjer dette i prosessen? Noen erfaringer og/eller synspunkter, eller spørsmål og tenke på?