Jeg har gått mye tilbake til mine barnespor på mine siste reiser, og jeg forstår symbolikken jeg møter på underveis til dels. Alikevel er det de kroppslige reaksjoner jeg legger mest vekt på. Det er hardt arbeid, og mye grums som kommer opp. Dette merker jeg tydelig på kroppen. Så jeg har en indre rundvask, og det gjenstår sikkert en del.
Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med denne siste reisen.
Jeg befant meg på et fjell, så langt utover. Jeg stod i barføtter, så oppdaget jeg at det vokste ut klør. Det kunne minne om ørneklør.
På reisen sirklet jeg rundt et ganske høyt fjell. Der stod det en snodig skapning. Han var ganske høy og svær, det kunne se ut som han var halvt mann og halvt ørn. Der stod han oppe på det høye fjellet og fektet litt med en stokk, el noe lignende. Han danset, mens han samtidig snudde seg etter meg. For jeg ville ikke fly nærmere, bare sirklet rundt det fjellet.
Her skjer det et brått skifte. Jeg befinner meg i en park i en by. Jeg går igjennom den parken. ute på gaten går jeg inn i en trikk. Det stopper utenfor en svak rødlig mursteinsbygning. Jeg går ut av trikken.
Dette kan virke logisk med alt jeg har opplevd i det siste. Jeg tror byen er Oslo. Jeg ble født der og bodde der det første året.
Så er jeg plutselig ved det høye fjellet. Jeg ser den svære ørnemannen. Hva tror dere dette symboliserer?
Ut av himmelen vokste det seg til en stor pyramide. Jeg forsvant inn i pyramiden, inn i en lang gang. Her stoppet reisen.
Altså: Fødested - høyt fjell med ørnemann - pyramide?