Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle samme.. jeg er i spania for tiden og har det kjempe fint!!

Men jeg oppdager at selv om jeg ikke forstår mere spansk en å si 'takk' og andre enkle ord som i og for seg ikke fører noen vei..
erfarer jeg at det er et språk som lever i oss som ikke vil dø..

Det er nemlig kroppspråket og ønsket om å forstå..
Disse to hjelpemidlene er nok til å komme seg rundt og ha en dialog med godhjertede mennesker...
min venn som jeg reiser sammen med kan noen flere ord spansk enn meg men det er ikke til den største hjelpen..
Så vi må sette vår tilidt til håndbevegelser og intuisjon..

Så det er bare å ha et åpent sinn og leve seg inn i denne erfaringen med det som må være opprinneslen til språkenen vi har..

Det er kjempegøy å erfare dette selv.. spessielt dette med intuisjonen som tar mer og mer over..
Vi har vært her nå i 8 dager og det er blitt lettere og lettere å bli forstått og forstå!
Det er som om intuisjonen jobber på spreng.. 
Det er spesielt gøy når en får til å "holde en samtale i gang"..
Det er jo masse feiling osv. men det er ofte jeg kunne komme ut av en "samtale" med en god følelse om å ha blitt forstått og forstå!
Vi har i noen dager bodd utenfor en liten landsby i nord med telt.. og spesielt der oppe var det lett og "snakke" med beboerne..

En annen ting var når vi hadde gått i to dager for å komme opp dit og var kjempeslitne møtte vi en hyggelig man..
Og mens vi gikk og "snakket" med han var det som om vi fikk nye krefter..
ubehaget i skuldre, bein og føtter forsvant og jeg ble fyldt av en salig fryd, mens vi gikk sammen med denne mannen.
Det var som om hans rolige og fredlige vesen, som han hadde fra det fantastiske stede han bodde på hadde kommet over på oss.
og selv om vi fortsatte å gå uten pause var vi blitt fyldt av en ny kraft, som holdt oss gående helt ut til natten kom og vi måtte finne oss en teltplass..

Det blir litt trist å reise hjem igjen med tanken på hvor mye jeg kunne ha lært her nede om jeg hadde hatt blitt igjen..  :exclaim:

Så nå har inspirasjonen kommet til å lære mere språk!! Jeg tenkte å begynne med både spansk å hindi..
da dette er de språkene jeg har mest lyst til å lære!

Mange gode hilsner og klemmer fra en språkfrelst jimango i spania  :w00t:
Anonymous
It's truly a walk in beauty! Lovely to read! :icon_biggrin: :wub: :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Esta bien mi hermano ! No inquito, tranquilo... el tiempo es natha ! Entiendo....  :wub: