Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har nettopp lest denne boken av Rune Amundsen  :respect:  :respect:  :respect:

https://secure.kolofon.no/searchdetails ... 3&docid=72

Amundsen hevder i boken - Sitat;
Det er viktig med folkeopplysning om menneskesinnet.
Det er viktig å gi folk flest tilbake troen på egen verdi og autoritet.
Dette er nettopp en av de største gavene dybdepsykologien har
å gi det enkelte individ og samfunnet i allminnelighet.

Dette stiller jeg meg gjerne i køen for å skrive under på...  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Namastè
Anonymous
Rune Amundsen er flott. Han gjør en kjempejobb med å formidle dette med at døden er en del av livet.
Som forøvrig er tittel på ei anna av bøkene hans. (Døden er en del av livet). De anbefales!

Har forresten gjort min eneste bokomtale, på 'Livets speil', for studentradioen i tromsø for ca 15 år sida.
Bare for å skryte litt. :P
GjenopprettetMedlem
"Perle":

Har forresten gjort min eneste bokomtale, på 'Livets speil', for studentradioen i tromsø for ca 15 år sida.
Bare for å skryte litt. :P

Bra du nevnte dette Perlevenn for det er jo i og for seg ikke noe nytt i at det ikke finnes noen død.
Jeg bare skummet meg gjennom de første 100 sidene... Og da først ble min interesse fanget.

Fra Del 3 og utover ble det hele straks mer "leseverdig". der kommert han med nye refleksjoner, tanker om noen store spørsmål og
Essayet fra 2006 (En ny verden å leve i: Det finnes bare uendelig liv.) var virkelig oppløftende lesing for en sjamanspire  :w00t:

cenobit - Som trodde han endelig ville etablere en noenlunde akseptabel døgnrytme (etter lesing både forlengs og baklengs  :razz: i boken Sjamansonen) klarte heller ikke å legge denne boken fra seg (stakkars  :exclaim: )...

Det er et intervjuobjekt i essayet som virkelig kommer med grensesprengende informasjon til forfatteren.
det han forteller om er ikke bare en liten ut av kroppen opplevelse, men detaljerte beskriverlser fra det som kalles "skjærsilden" og hans opplevelse av det å være hjemme osv.
Jeg har ikke lest andre bøker av Amundsen, ei heller de 3 tidligere utgavene, men våger likevel en påstand; Den 4 utvidede utgaven er et resultat av at "noe" har gjort store inntrykk på forfatteren.  :wub:

Namastè