GjenopprettetMedlem
Ja, Silva jeg har fått den samme erfaringen som du med ungdommer de siste årene. En gang slo det meg at jeg måtte huske at det er første gang de opplever en del ting. At de ikke har den erfaringen jeg har oppnådd med konsekvensene. De ser rett og slett ikke konsekvensene selv når jeg forteller om dem, og at jeg derfor måtte trekke meg tilbake og bare la dem få erfare med sine knall og fall. Der er vi helt enige Silva. Livsinnsikt fra andre kan kanskje ikke være mer enn veiledende? Og etterpå.. prøver jeg å la være å si: "Hva var det jeg sa?"
Og ja, man lærer mye fra ungdommene. Ikke minst ser man sin egen ungdomstid i et nytt og klarere lys. Inneimellom savner jeg eventyrlysten og suget etter å få nye erfaringer. Inne imellom. For mesteparten av tiden er jeg glad for erfaringene jeg har fått og styrken som ligger i det er å ha opplevd ting før. Smertene har blitt svakere og lettere å bære med tiden. Man tar ikke alt så tungt lengre. Og.. ungdommene har en helt egen fremvoksende kultur som er spennende å følge med på

Utrolig hvor mye tøffere en del av dem er til å vise seg frem artistisk for eksempel, enn det vår generasjon var. Og guttene danser!!! Og jentene spiller rock'n'roll!!! De er liksom mer selvsikre på et plan synes jeg.
GjenopprettetMedlem
"Tåkedis":
Og.. ungdommene har en helt egen fremvoksende kultur som er spennende å følge med på
Utrolig hvor mye tøffere en del av dem er til å vise seg frem artistisk for eksempel, enn det vår generasjon var. Og guttene danser!!! Og jentene spiller rock'n'roll!!! De er liksom mer selvsikre på et plan synes jeg.
Jepp, det er det som er ganske tøft....no om dagan!
Dagens ungdom er late...sett med gamle øyne. De gidder ikke løfte en finger. Men jeg tror det er dagens ungdom som også
en dag vil bidra med å redusere stressnivået her på jorda. Den stressfaktoren er skyhøy. Folk blir utbrent, får sykdommer,
når det skjer kommer det til depresjoner, fordi man har blitt syk og udugelig, kan ikke jobbe, og mange føler seg mindre verdt.
En dag må stressfaktoren stoppe opp. Disse ungdommene i dag vet å kose seg. Men de får smekk på fingrene også.
Ved å ikke ta seg jobber f.eks...i sommerferier ol. gir null lommepenger. Hmm, drar selvfølgelig ikke alle over en kam her.
Mange ungdommer er også veldig flittige og jobber seg halvt ihjel, samtidig som de studerer.
Hva med en mellomting?
Jeg håper ting vil roe seg ned. Jeg tror dagens ungdommer ser hva som har skjedd med pappa og mamma,
opp gjennom arbeidslivet. At de ser foreldrene blir dårlige, utbrente. Dagens ungdom er mye tøffere,
og tør si i fra. Sette foten ned, og si...NEI!
Før skilte de seg betraktelig ut, gjennom punk og rock. I dag ser du ikke så stor forskjell.
Ja, de feminine sidene, de maskuline sidene er i ferd med å balansere seg i dagens ungdom.

GjenopprettetMedlem
Dette innlegget er utrolig intressant , Silva.
Jeg har lenge trodd på denne idelæren til Newton.
Jeg har selv sett det med mine egne øyne i regresjon Liv mellomLiv.
Første gangen , før jeg hadde hørt om Newton, eller lest noen av hans bøker. Min Første LML regresjon, var ganskee "tilfeldig".
jeg fortalte min terapeut om akkurat samme opplevelser av å komme til en gruppe, som føltes som min...
Jeg så de andre i vekselsvis personer og energi( forskjelleige farger).
Jeg fortalte også om prosessen min sjel gikk gjennom etter det livet, diskuterte med min veileder , møte med "de eldre" osv.
Alt dette FØR jeg visste noe om dette temaet. Jeg trodde jo selvfølgelig det var min fantasi...men så sier min terapeut at jeg må lese Michael Newton sin bok om sjelereiser....Jeg blir målløs. Der står alt han har forsket på , som jeg opplevde selv, uten forkunnskaper.
Dette med hirarki er ikke et begrep på sjeleplan. Det er vi mennesker , som henger oss opp i det...
Det at noen sjeler er yngre, betyr ikke noe negativt, eller at det er noe slags hiererkisk oppbygning...bare at sånn er det.
Noen er unge, noen er gamle.
Jeg opplevde ikke noe form for misunnelse, eller sjalusi der, på sjeleplanet...ikke utilstrekkelighet eller andre mennskeskpte følelser. Der var alle på lik linje , uansett . Jeg var min egen hardeste kritiker og dommer, etter livet . Så jeg kunne se hva jeg hadde lært .
Litt om det med tid; jeg tror det samme som deg, Silva. Jeg har faktisk spurt " der oppe" , og svaret jeg fikk var; "mennesket har skapt begrepet tid , for å kunne se utvikling " Tid finnes ikke .
Alt skjer på samme tid, på forskjellige plan/dimesnjoner.
Du burde lese Newtons bøker, de er veldig intressante.

GjenopprettetMedlem
"Silva":
Dagens ungdom er late...sett med gamle øyne. De gidder ikke løfte en finger. Men jeg tror det er dagens ungdom som også
en dag vil bidra med å redusere stressnivået her på jorda. Den stressfaktoren er skyhøy.
En dag må stressfaktoren stoppe opp. Disse ungdommene i dag vet å kose seg.
Flirer godt her :icon_lol:. Ja, dette var et glimrende perspektiv Silva :w00t: Skal tenke på det neste gang poden ikke gidder rydde rommet sitt

GjenopprettetMedlem
"Malaika":
Dette innlegget er utrolig intressant , Silva.
Jeg har lenge trodd på denne idelæren til Newton.
Jeg har selv sett det med mine egne øyne i regresjon Liv mellomLiv.
Første gangen , før jeg hadde hørt om Newton, eller lest noen av hans bøker. Min Første LML regresjon, var ganskee "tilfeldig".
jeg fortalte min terapeut om akkurat samme opplevelser av å komme til en gruppe, som føltes som min...
Jeg så de andre i vekselsvis personer og energi( forskjelleige farger).
Jeg fortalte også om prosessen min sjel gikk gjennom etter det livet, diskuterte med min veileder , møte med "de eldre" osv.
Alt dette FØR jeg visste noe om dette temaet. Jeg trodde jo selvfølgelig det var min fantasi...men så sier min terapeut at jeg må lese Michael Newton sin bok om sjelereiser....Jeg blir målløs. Der står alt han har forsket på , som jeg opplevde selv, uten forkunnskaper. 
Dette med hirarki er ikke et begrep på sjeleplan. Det er vi mennesker , som henger oss opp i det...
Det at noen sjeler er yngre, betyr ikke noe negativt, eller at det er noe slags hiererkisk oppbygning...bare at sånn er det.
Noen er unge, noen er gamle.
Jeg opplevde ikke noe form for misunnelse, eller sjalusi der, på sjeleplanet...ikke utilstrekkelighet eller andre mennskeskpte følelser. Der var alle på lik linje , uansett . Jeg var min egen hardeste kritiker og dommer, etter livet . Så jeg kunne se hva jeg hadde lært .
Litt om det med tid; jeg tror det samme som deg, Silva. Jeg har faktisk spurt " der oppe" , og svaret jeg fikk var; "mennesket har skapt begrepet tid , for å kunne se utvikling " Tid finnes ikke .
Alt skjer på samme tid, på forskjellige plan/dimesnjoner.
Du burde lese Newtons bøker, de er veldig intressante.

Næææ, dette var interessang lesning Malakia! Spennende at du faktisk opplevd dette selv.
Har ikke lest Newton, men skal gjøre det nå etterhvert. Rart, dette med tid....det er slik jeg har følt det også....Tid eksisterer ikke, unntatt i menneskeverden.
Takk Malakia!

GjenopprettetMedlem
"Tåkedis":
"Silva":
en dag vil bidra med å redusere stressnivået her på jorda. Den stressfaktoren er skyhøy.
En dag må stressfaktoren stoppe opp. Disse ungdommene i dag vet å kose seg.
Flirer godt her :icon_lol:. Ja, dette var et glimrende perspektiv Silva :w00t: Skal tenke på det neste gang poden ikke gidder rydde rommet sitt

Jepp, la heller poden svømme i rotet sitt, så erfarer han at han ikke blir eneboer på rommet....

(mange små *søte* dyr liker rot.) Det sa jeg til jenta mi, da ho var mindre...skal love at rommet ble ryddet fort.
Helt til hun gjennomskuet min lille spøk.

Anonymous
Jeg tror det første utsagnet vi har om hvor "late" ungdommer er, faktisk kommer fra grekerne på platons tid, så generasjonskløften er gammel....