Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Latter er et tegn på nervøsitet har jeg og noen venner kommet fram til.
Noen blir nemlig nervøsne av å høre andres latter ,mens andre ler nervøst,fordi de nemlig er det.
Spør du den nervøsne som ler,hvorfor ler du:sier dem oftest : ((((Jeg vet ikke !! ))))
Men nå når du vet,du kan fortelle han dette,at han er nervøs og ler FORDI han er det han er. (nervøs).
Så neste gang man ler,skal man tenke over dette,at kanskje ler man fordi man er nervøs,ikke fordi noe er morsomt,men rett å slett
fordi en er skjelven i kroppen av en eller annen dårlig nerve.
Etter at jeg gikk på et veldig fint kurs i Danmark,har jeg nærmest sluttet å le,men så har jeg det da også mye bedre rent mentalt.
Jeg kan nå gå lange dager,uten å kjenne det minste tegn til nervøsitet,og når noen sier noe "morsomt" så tar jeg i bruk et eldgammelt mantra som fungerer på den måten at det skjalter ut alt viss-vasset som foregår i verden,inkludert det "morsomme",og jeg finner en alvorlig form
for opphøyet sjelefred eller Nibannah,som det står på armbåndet jeg fikk på kurset. Kanskje noen kjenner Fleming Domkjaer?
Uansett han var veldig flink med meg,da jeg kom kvekkende inn på "rommet" hans en dag for 3 år siden med mine anfall av hysterisk nervøs latter.
Med sterke armer holdt han meg i sjakk og sa noen magiske ord,som jeg aldri glemmer,han var svært alvorlig i ansiktet mens han sa de
og det forteller han i dag,er den mest utbredte måten å hjelpe sinnsforvirring på.Rett å slett armtvang,og kjappe replikker som går direkte
inn i psyken der galskapen ligger å gjemmer seg som en våt nisse i lommen.
Fleming Domkjaer var selv en tid høyt oppe og lo av alt som var løst og hang ned fra taket,han kunne også få anfall av rare folk på bussen
så han mistet jobben som buss sjåfør,og endte opp gatelangs,der forbipasserende ofte både så og hørte Fleming der han ga seg over i latter anfall.
Folk kunne ta seg i å le av Fleming,og mange endte slik opp gatelangs,sammen med Fleming,som snart hadde en hel skare av nervøst leende mennesker etter seg.
Det var en søndag for vel 10 år siden Fleming og hans trupp av like glade mennesker,satt å lo i kor ved den ((kolde snødækte havn))
At Fleming sluttet å le,og fikk en alvorlig visjon af en ængleskare som var gået lei av Klovneriet og de ustanselige latter-brøl
og ga ham disse ord: Hold nu kæft for satan !
De eksakt samme ord,givet til meg,og som fuldstændigt lammede min tendenser til at bæve og briste ud i krystende latter annfall
for absolutt ingen ting overhodet.: Hold nu Kæft for satan !
Jeg vil at du som læser,skal dvæle ved dette,og tenke selv over,hvor mange gange du nervøst har ledd av noe du skulle ha krepert av?
Sikkert flere hundre ganger minst,men dette er ikke viktig akkurat nå.Det som gjelder for deg som leser,er at du har noen der rundt deg,som
kan brøle" Hold nu Kæft for satan !,når DINE anfall kommer,for da har DU et større potentiale,at blive frisk,helt,sånn som MEG og mange andre.
Viktig er det også at poengtere at det må sies på dansk,eller har det ingen effekter udover at lyde morsomt,og det skal det for helvede ikke gøre.
Da har man spoleret sin fremgang og sine HÅP for en tilærelse uden nervøsitet og latter som DESVERRE følger med.
Ha-ha-ha?
GjenopprettetMedlem
Latterlig!?!

GjenopprettetMedlem
Jeg drar litt lenger sør enn Danmark. og graver fram min snart femti år gamle realskoletysk:
Ich lache!
Anonymous
Latterkrampe HJEEEEELP

GjenopprettetMedlem
Takk for hyggelig respons på mitt innlegg.
Alvoret brer seg over meg,som en kjent og god venn som vil meg kun det beste.
Som en ekstra bonus,kan vi vel kanskje si,har Fleming Domkjaer utgivet flere gode bøger og dvd serier for de som ikke har råd å reise til danmark
og delta på hans weekend meetings,som han selv velger å kalle det,på seriøs dansk-engelsk.
Du får den tykke men meget spendende autobiografi : HOLD NU KÆFT.... 350 sider softcover eller hardcover kun kr.900,-
med billeder i midten av Flemings vandrer tid og latter annfall,knipset av gjengen han vandret med på sin tid
og vakre bilder av Fleming i fredelige omgivelser,der han alvorlig studerer naturens under uden at foretrække en mine. Anbefales. (isbn222910105)
Stop din onde latter på en-to-tre en tynd bog,men med hæftige billed serier af Fleming i aksjon med sine klienter (1980) 450,-
(ibsen555443330909123)
Skyd dig selv i foden Stor bog med malerier av dystre objekter,og en oppmuntring til at "skade sig selv,før andre gør det" (Kun 2 igjen !!)
(isbn2226722512212) 300,-
Hvad griner du af din ged !! Mantraer på dansk,for at stænge glædes-dæmonen ude og gøre den spedalsk.
(ibis9755486321) 1000,-
Steng af din satans ! : ((Instant-Fleming)) cd som settes inn i walkman og bryter inn av og til med Flemings æget kraftuttrykk: Hold Nu Kæft din..
Flemings(((( know how)))) video serie
tar for seg enkle grep og tricks,en kan anvende som terapaut i det danske anti-nærvøcitets forbund
Du får se Fleming direkte i aksjon på gaden,med frække leende mennesker,og hvordan han effektivt over-rumpler
selv de mest ((Cunning clowns)),som Fleming selv så godt kaller de. ( Beta eller Vhs må krysses av på) 180 minutes.approx.
Flemings bor i dag i sveits,sammen med sin papegøye som han har helbredet
og kan kontaktes via røyksignal. men ingen morsomheter takk
Han er et dybt alvorlig menneske som setter sjelelig kvalitet foran kvantitet
noen sier han er svært dyster,men det er fordi di ikke kjenner lyset
bak eller inni øynene hans etsted.
Her er internett linken hans :WWW. Flemlips.hot.not.com.Dk
GjenopprettetMedlem
En klok sjaman sa en gang til meg at den beste form for Healing er kile healing.
Så må si meg meget uenig i dette!!!! Det er rett og slett latterlig

GjenopprettetMedlem
Ahahahahahahaaaaaaaaaaaaaa....... *hikst*
Ja, jeg leer
Og det er fordi jeg, for ti år siden kom til en lærer som overrumplet meg mens jeg satt i dyster meditasjon over verdens grueligheter
Han røsket meg opp fra bakken, der jeg satt, og smilte vakkert mens han med latter(mild) røst sang AAOOUUMM og kilte meg bak venstre øre (åssen han visste at jeg er spesielt kilen akkurat der, har jeg enda ikke skjønt)
Jeg kunne ikke noe for det, musklene i ansiktet mitt fortrakk seg, som i krampe, og det forplantet seg over hele kroppen, først til magen, så til brystkassen...til slutt også armer og bein.
Det boblet og kilte og tilslutt klarte jeg ikke holde tilbake men brøt ut i en latterkule så voldsom at jeg ble slengt i bakken igjen. Nedslaget var faktisk så kraftig at det er grop der den dag i dag..
Siden da har jeg fortsatt å le, og da særlig når jeg står ansikt til ansikt med Fanden sjøl. Kall det nervøst, kall det dumdristig. Men jeg føler at denne læreren fra dengang har gitt meg et maktmiddel mot alt som er skummelt og farlig, nemlig latteren. Vil også gjerne tilføye at jeg ikke trengte betale en eneste krone for å få del i denne gledesfylte innsikten. Det eneste den gode mann ville ha etterpå, var en skive brød med syltetøy. Så forsvant han bortover veien med noen glade hopp og en syngende lattemild AAOOUUMM.
Her er ei bra tegning av fyren...tegnet av en polititegner etter at mannen angivelig skal ha blitt sett løpe leende vekk fra en leende menneskemengde på et gatehjørne i Danmark.
GjenopprettetMedlem
Dette minner meg om en mørk natt jeg var ute i Oslo. Jeg skulle hjem og måtte ta T-banen fra Egertorget. Jeg gikk ned trappen der og la ikke spesielt merke til to mørkkledde mennesker i bunnen av trappa. Jeg gikk i mine egne tanker og rundet kanten på siste trappetrinn like ved de to mørkkledde.
Plutselig skøt det frem en arm forran brystet mitt og det sa "klikk" i blad som spratt opp fra en foldekniv eller noe. Jeg ble så overrasket og jeg begynte å le og smilte mitt største smil mens jeg sa: Oj, nå skremte dere meg gitt... !!
Så ruslet jeg bare like rolig videre mens de to mørkkledde stod tilbake, fastfrosset virket det som..
Så den spontane latterreaksjonen reddet meg der....

GjenopprettetMedlem
Jeg sitter ikke akkurat å her å flirer,men er allikevel glad på en uforfalsket måte,av deres :wub: hjertelige

respons.
Jeg er en meget dyster mann,men med litt viljestyrke kan jeg bruke dette dystre,til å lage ennu dystrere fortellinger om livet
så alle kan ta del i det alvors-tunge,og dypt smertelige,som for meg er en høytid,en opplevelse av "Noe Helt Annet".
Idag skulle de til å fortelle en vits på radioen,men jeg surfet galant bortetter linoleumen og puffet radio knappen,så den gikk av,eller OFF.
Ha det helt alminnelig bra.

(Kjærligheten svøper seg sødmefyllt om den lille)
GjenopprettetMedlem
What is there to laugh about?
I have seen to much and experienced to much to laugh anymore.
I think when I listen to someone trying to make a joke.
Peace and love to all you laughers.
GjenopprettetMedlem
Først trodde jeg dette handler om kaffe: " Latte vecchia " eller sånt. Vintertiden har strødd litt sand i mine øyne.
Så ser jeg at mye avhenger av om engler kan kommareglene: Hold nu kæft for satan! ?
eller
Hold nu kæft, for satan! ?
This is the question!
GjenopprettetMedlem
Sometimes it is not important to get the comma sign correctly in order to get the point.
Empathy is spelled without a comma.
Piece and love.
GjenopprettetMedlem
Thats a very serious answer that i put my non-humorus likings to.
You can go on and on with your delvings into gray matters
but do not raise your laughing voice,once madness creeps upon thee !
keep still,keep silent,know that you are being tested !
They will tell you jokes,they will dress up in funny clothes
and sneak up behind you,to tickle you where the sun does not shine
and if doth do laughest,then thou wilt become shunned and expelled
to live among wolves of the hill,to wander eternally upon the earth laughing a most deranging repulsing laughter
that even the trees will protect themselves against.
GjenopprettetMedlem
Whilst I am trying to joke (,) for fanden!
"Passopp":
Ich lache!
Dass ich nicht lache!
GjenopprettetMedlem
Das ist sehr gut. Keine Lachen, bitte .
Es ist ein hochzeit das leben
Aber lachen macht
mein geist so frei
was ist frei ?
Ich kennen das freiheit nicht
ich bin nur einer mensch
ich kennen nur das grauen
das ist fur mich bestimmt
ich bin der zauber trauben
Wunschen sie ein trink ?
GjenopprettetMedlem
warum hast du smutzigen,kleinen pilzen in dein avatar?
GjenopprettetMedlem
Free to me is to have an open mind and soul while you let the spirits talk to you.
Each situation is unique and can teach you something.
Peace and love.