Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
http://www.digi.no/816795/nordmenn-behandles-for-nettshy%3Bavhengighet

Et lite klipp:

Enkelte nordmenn bruker nå så mye tid på sosiale medier som Facebook, Twitter og blogging at de trenger behandling. Ifølge undersøkelse er 6 prosent av norske nettbrukere i faresonen.- Av norske internettbrukere er 1 prosent avhengig av å være sosial på nettet. Det vil si at de bruker fem timer eller mer på sosiale medier. I tillegg er 5,2 prosent i risikogruppen, sier forsker Petter Bae Brandtzæg ved SINTEF til Vårt Land

"Normal bruk ligger ifølge undersøkelsen på mellom 30 minutter og 1 time daglig på sosiale medier".

"Man kan fort miste kontrollen og føle seg forpliktet til å bruke tid på internettkontakter. Da går det ut over livet i den virkelige verden, sier Høy."

Kommentar; ein gong for lenge sidan sat eg non -stop på Sona i 7 timar.

Orsaka var at eg kom i mental nærkontakt med eit uhyre interessant individ, el. kasus,alt ettersom.

Etterpå kjende eg meg avkrefta, hadde skjelvingar på handa og moderat hovudpine. :redface:

Uttalelsar på Sona om dette, vart diverre oppfatta og presentert skrifteleg i Andreas Winsnes` "lille grønne" som entogen-avhengighet, psykisk ustabilitet og det som muligens værre var.

Så det balla på seg, kan ein seie.

Det er med glede at eg herved friskmelder meg! :biggrin:
GjenopprettetMedlem
<t>Godt å høre at du er blitt friskmeldt.

Det er ikkje kjekt å bli diagnostisert og spådd mot egen vilje av folk en ikke kan se.

Samtidigt kan det være greit å eksperimentere med det usette,ved å utsette seg for det

og bli kjent med funskjonene i dette triggerhappy mindgame. (Avtrykker-vennlig-hjernespill.)

Jeg kan skjønne at folk blir avhengige nettet,for det oppstår lett et forventningspress

fra dem man har et forhold til der inne.

Akkurat nå er det så varmt at det går nesten ikke ann å være her,men så ser jeg skyer komme drivende.et godt tegn,her trengs det regn.</t>