http://www.digi.no/816795/nordmenn-behandles-for-nettshy%3Bavhengighet
Et lite klipp:
Enkelte nordmenn bruker nå så mye tid på sosiale medier som Facebook, Twitter og blogging at de trenger behandling. Ifølge undersøkelse er 6 prosent av norske nettbrukere i faresonen.- Av norske internettbrukere er 1 prosent avhengig av å være sosial på nettet. Det vil si at de bruker fem timer eller mer på sosiale medier. I tillegg er 5,2 prosent i risikogruppen, sier forsker Petter Bae Brandtzæg ved SINTEF til Vårt Land
"Normal bruk ligger ifølge undersøkelsen på mellom 30 minutter og 1 time daglig på sosiale medier".
"Man kan fort miste kontrollen og føle seg forpliktet til å bruke tid på internettkontakter. Da går det ut over livet i den virkelige verden, sier Høy."
Kommentar; ein gong for lenge sidan sat eg non -stop på Sona i 7 timar.
Orsaka var at eg kom i mental nærkontakt med eit uhyre interessant individ, el. kasus,alt ettersom.
Etterpå kjende eg meg avkrefta, hadde skjelvingar på handa og moderat hovudpine. :redface:
Uttalelsar på Sona om dette, vart diverre oppfatta og presentert skrifteleg i Andreas Winsnes` "lille grønne" som entogen-avhengighet, psykisk ustabilitet og det som muligens værre var.
Så det balla på seg, kan ein seie.
Det er med glede at eg herved friskmelder meg! :biggrin: