Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Klarsynt som jeg er - ser for meg kødannelse... :innocent2:
Sensis [Crawler]
Jeg er klar til å
legge meg inn til den
nødvendige behandling
av spesialisten og alle
hennes assistenter
når det skal være

for jeg innser
rekkevidden av mitt
problem

på samme vis som jeg
må takke for og
gjøre meg klar til å motta
omfanget av all den
medfølelsen som strømmer mot
meg

i denne tunge stunden
da jeg må ta skjeen i
en annen hånd

og forandre på min
tillærte hjelpsomhet og
mine andre naturlige tilbøyeligheter.

a
GjenopprettetMedlem
:lol:  :shock:  :lol:
Hmmm.....
Er det sånn man gjør det...?
Har visst gått glipp av noe...
Trenger hjelp med innsovning...
Jeg baker goe boller...
Men ingen med baller går løs i dette området.....
Anonymous
Kjære Ailo, du får ingen medfølelse fra meg.
Jeg ser ikke at du har noe problem og håper
du fortsetter med din "tillærte" hjelpsomhet
og dine andre naturlige tilbøyeligheter.
Bytt ut skjeen med en øse... :lol:  :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Der ser du...de iler deg til "unnsetning".. Enslige damer med nybakte boller..jeg aner ett mønster  :o  >:(
Anonymous
.
Anonymous
"Inger Lise":

Der ser du...de iler deg til "unnsetning".. Enslige damer med nybakte boller..jeg aner ett mønster  :o  >:(

Ja ja, her har det da som vanlig vært stor aktivitet på dagtid ser jeg. Jeg bare nevner dette i forbifarten fordi noen av oss faktisk må ARBEIDE, eller J-O-B-B-E, som det også heter. Dette fremmedordet er noe man bedriver for å holde samfunnshjula gående... tenkte jeg bare kunne nevne dette for å få en myk start. 

Jeg reagerer egentlig ganske kraftig på noe helt annet – og da på en del av svarene i denne tråden. Og må innrømme at jeg akkurat nå er relativt illsint!!!!!

Slik opplever jeg denne saken:

Kira legger inn en liten historie som skånsomt skal avdekke mannens noe enkle natur: De er som hunder og forstår således ingen ting. -  Eller i hvert fall ganske lite. Dette burde da være en enkel oppgave. Men;

Det hun derimot tier helt stille om – denne godeste Kira - er at nøyaktig samme historie var lagt inn her tidligere!!! Av ingen ringere enn Inger-Lise!!!
Det var flere av dere som svarte da også, men er det noen av dere som husker dette? !!??
Hva, HVA?!?!! 
Det er tydeligvis noe fundamentalt galt med kortidshukommelsen til flere av dere her inne. Spist for mye fluesopp eller fleinsopp i det siste kanskje!???!!! Som en liten digresjon må jeg nok nevne at det ikke er det minste rart at Kira fikk utdelt det kraftdyret hun gjorde. Mener jeg. Skjæra er jo godt kjent for sin noe lemfeldige omgang med mitt og ditt …..

Men for det ellevte stusser jeg mest over at det i det hele tatt er mulig av Inger-Lise å vri denne saken til å plutselig skulle handle om mønster og floker av enslige mødre når saken egentlig bare handler om en enkel hundemann fra vidda som i barmhjertighetens favn fikk hjelp til å forstå at han trengte alternativbehandling for sin tunge tilstand. Hvordan er det mulig å rote sånn da?

Vedkommende takket da heldigvis pent jatakk til behandling og har allerede mottatt første omgang. – Foreløpig har jeg og mine assistenter foreskrevet en intensiv behandlingsserie over ti ganger for den villfarne viddegutten. Vi får se hvor mye vi synes vi trenger. Uff da, han trenger, mente vi visstnok

Til din informasjon fru Inger -Lisen kan jeg med opplyse at ”a” virket svært fornøyd i etterkant.
- I hvert fall ble det helt stille fra den kanten etterpå, og slikt pleier ofte å være et godt tegn. Nuvel -  man er da ikke knipen som man sier på Hedemarken– man er i hvert fall alltids glad for å hjelpe til selv om man er enslig og attpåtil mor!

Og for det femte Inger-Lise: tror du det er enkelt å leve med rosinboller som skrevende hopper ut av sitt gode matfat, hele tiden? Tror du virkelig det?? Heh? Eller hva med hvor skummelt det må være for en viddegutt å stadig oppleve denne kaukinga som man da tydeligvis  ”ikke bedriver med på vidda”?  Tenk litt på det du, frøken, der du sitter på steinen din ut i villmarka og skjeler etter mønster!!!

Avslutningsvis vil jeg bare påpeke at jeg synes det nu er påtide at flere her inne nå lærer å ikke blande baller og boller slik som Inger-Lise til stadighet gjør. Det blir fort til at man plutselig hopper som en lort - som noen sa noe klokt om her inne tidligere. I hvert fall noe lignende. Noe vakkert var det helt sikkert.

Og av helt ukjente årsaker må jeg nu gå og vaske munnen min og lufte mannen min -  som for øvrig verken forstår vitsen din eller min -  eller vitsen med noe som helst for så vidt, stakkars mann. Og det selv om jeg både gir behandling og drar og sliter han hardt i øra.
Anonymous
:shock: Å dæven, har dein her vitsen vorre før??? :o
Da må æ bærre beklage, va ikkje meininga å gå nån i næringa!
Å førr det femte...skjæra e no egentlig en ravn...

Han dær mainn din...korsn rase e det? :w00t:

:lol:

GjenopprettetMedlem
:shock:  :w00t:  Dæven døtte!!! Du nn... hva har du fortært... ?  :beer:  :beer:  :beer::razz:
Anonymous
"Sjelevenn":

:shock:  :w00t:  Dæven døtte!!! Du nn... hva har du fortært... ?  :beer:  :beer:  :beer::razz:

Kanskje en rosinbolle  :w00t: hihi

Hm her hadde jeg tenkt å ha en koselig morgenstund helt for meg selv her inne på sonen, mens de andre snorker ennå.
Jeg får kaffen i vrangstrupen, for hva møter meg her som det første innlegget, jo "voff". Her har det blitt bjeffet og det av nn, og jeg må si jeg reagerer meget kraftig på ditt innlegg.
Til kiras forsvar må jeg si at hun har sikkert tenkt over denne korttidshukommelsen som enkelte sliter med her på sonen, og derfor har hun lagt inn dette på nytt. Dette fordi hun har oppriktig omtanke for sine medmennesker.
Jeg reagerer også på at du kommer med en påstand om at folk har spist for mye fleinsopp eller fluesopp. Det er nemlig ikke det som forårsaker svikt i korttidshukommelsen, men ROSINBOLLER. Jeg vet nemlig at mange spiser rosinboller her inne, og dette kan gi svikt i korttidshukommelsen, pluss at man blir veldig rar i blikket og i værste fall hopper rundt. Noen hopper skrevende opp på nærmeste fang.
Hvorfor tror du forresten at Inger Lise sitter på en stein ute i villmarka?
Jeg "tunet" meg inn på henne her i går kveld, (unnskyld Inger Lise, ikke meningen å sladre) og jeg må få opplyse om at hun var godt i gang med bollebaksten. En diger porsjon var det, så jeg lurer virkelig på hvem som skal få alle de bollene hos henne. 
Sinnet mitt gikk over da jeg leste at du har tatt deg av denne hundemannen fra vidda, sammen med dine assistenter. Det varmer mitt hjerte å høre om slik omtanke, og jeg håper virkelig at han får hjelp.  :innocent2: :P

Vennlig hilsen Tullsjura
Anonymous
Jeg reagerer også på at du kommer med en påstand om at folk har spist for mye fleinsopp eller fluesopp. Det er nemlig ikke det som forårsaker svikt i korttidshukommelsen, men ROSINBOLLER. Jeg vet nemlig at mange spiser rosinboller her inne, og dette kan gi svikt i korttidshukommelsen, pluss at man blir veldig rar i blikket og i værste fall hopper rundt. Noen hopper skrevende opp på nærmeste fang.
[/quote]

Jasså du, det er rosinboller du driver og dytter i deg.. Ettersom dette skaper slike problemer for deg har jeg vært så barmhjertig å finne fram til forrige gang du lo av denne vitsen, tullsjura. Her er den, nå kan begynne å igjen hvis du husker det da:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 2#msg11192
Anonymous
Disse rosinbollene...hmm...hva er det nå med dem? Kan det være rosinene? Eller gjæren...hvilken sopp er nå den laget av mon tro?
Synes dette begynner å lukte svidd!!! :P
Anonymous
Jaha hm, så det er der sjelebiten jeg har letet etter gjemmer seg.
Jeg dytter forresten ikke i meg rosinboller, men kanelboller.
GjenopprettetMedlem
Hva er det egentlig som foregår her? Dette skjønner jeg ingenting av. Jeg trodde dette var en vits (som riktignok har vært før - men hva gjør det?). Etter som jeg forstår er hele tråden bare humor, og at ingen har noen grunn til å være fornærma. Jeg tror i tillegg at Ailo kjenner Inger Lise godt og at de har internhumor.

Klem til alle
GjenopprettetMedlem
Mine kjære damer. nn. Osv.

Jeg vil på det sterkeste tilbakevise deres påstander om at jeg er en enslig, bollebakende mor (sorry Fønix, der bomma du). Inntaket av sopp har også avtatt drastisk etter siste snøfall for ca fire uker siden. Og jeg vil også opplyse om at videre personforfølgelse i denne saken vil bli forfulgt av meg.

Når det gjelder vedkommende mann det her er snakk om, a, tør jeg påstå at mannen (stakkar) har blitt lurt opp i stry av kyniske hjemmeværende alenemødre som ikke har bedre å ta seg til. Hans i utgangspunktet edle hensikter er blitt forvrengt og feiltolket av mennesker som kun har hatt fokus på seg selv.

At han i ettertid har virket fornøyd skyldes hans totale forvirring, som jo har kommet til uttrykk nå gjennom hans bønn om hjelp. Å fortsatt gi næring til hans tillærte mønstre, vil ikke kunne hjelpe ham. Han gir jo klart uttrykk for at han gjerne vil ut av det.

Jeg synes at nn og hennes assistenter her bør ta seg en tur i tenkeboksen og finne ut av sine motiver for det de driver med.

Når det gjelder deg Fønix...du er tilgitt. Det var gjort i beste mening. Men du bør lære deg å "se" forskjell på bollebaking og soppkoking.

Tilslutt. Om jeg er på fjorden eller helt på vidda spiller ingen rolle. Mønstre ser jeg overalt. Av og til tar de helt pusten fra meg...se denne linken for visuell beskrivelse: http://www.youtube.com/watch?v=3lnJ0uvbSK8
Hva det har med saken om jeg blander sammen boller og baller, kan jeg ikke forstå...

PS. Stridshjelp....vi spøker  ;D
Anonymous
Vel vitende at dette kanskje lyder uhelbredelig akademisk, tør jeg komme med en kort begrepsavklaring: Det dere diskuterer her kan ikke være korttidshukommelse, for den varer bare i et visst antall sekunder. Nok om det.

Og så undres jeg over hvor det er blitt av barna til alle mødrene..
Anonymous
Ja det er ikke noe rart at det er krig i verden    :icon_cry:

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
:lol:  :lol:  :lol: 
Nå har visst sonefolket fortært for mye gjærsopp....
Viste ikke det hadde en sånn virkning...  :w00t:
Anonymous
i]Jeg synes at nn og hennes assistenter her bør ta seg en tur i tenkeboksen og finne ut av sine motiver for det de driver med. [/i] [/quote]

Uff ja.... "sånn går nu dagan" som Ædni så treffende formulerer dette som også heter arbeidstid...

Nu har jeg selvsagt imellomtiden rukket å "turna i boksa" som vi pleier å si på disse kanter, og innsett at jeg må "krosse til krypet" som det  oxo heter her, og dernest be pent om tilgivelse for at jeg forsøkte å fremheve deg som den selveste vitsedronningen her inne. Utakk..osv....Nuvel jeg er ingen bærer av nag.

Ydmyke hilsener
fra nn :respect: