Det var en gang to brunetter og en blondine som satt i en bil. Plutselig kom politiet kjørende bak dem. Den ene brunetten sa at de skulle gjemme seg i potetsekkene i bagarsjerommet. Først dro politiet til den første potetsekken der den ene brunetten var, politiet sa:
- Er det noen her?
- Mjau, mjau, sa brunetten i potetsekken.
- Åå, det er bare en katt, sa politiet, og gikk til neste sekk.
- Er det noen her?
- Voff, voff, sa den andre brunetten.
- Åå, det er bare en hund, sa politiet. Etterpå dro politiet til den siste sekken der blondinen var i.
- Er det noen her? sa politiet.
- Potet, potet sa blondinen.
°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º° °º©©º°¨¨°º©©º°¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°
Det var en gang en blondine som var lei av alle blondinevitsene, og farget derfor håret brunt for å se om hun bli smartere. Litt senere på dagen kjørte hun forbi en bondegård med sauer. Hun sa til bonden:
- Hvis jeg klarer å gjette hvor mange sauer du har, kan jeg få en sau da?
- Ja, svarte bonden. Blondinen gjettet 150.
- Jøss du gjettet riktig, da får du vel velge deg en sau, sa bonden. Strålende fornøyd fant hun seg en sau. Da sa bonden:
- Hvis jeg klarer å gjette hvilken farge du egentlig har på håret, kan jeg få tilbake bikkja mi da?
Julenissen på Oslo City ble overrasket når en ung blondine i begynnelsen av tyveårene kommer og setter seg på fanget for å fortelle om sine ønsker. Men som den gode nisse han er, later han som ingen ting og spør hva den unge blondinen ønsker seg. - Jo, sier hun litt flau og kikker ned i bakken. - Jeg ønsker meg noe til mamma.
- Noe til mamma, svarer nissen. - Det var omtenksomt. Og hva ønsker du at jeg skal ta med meg til mammaen din da?
Uten en mine sier hun - En svigersønn.
Når en lastebilsjåfør stopper på rødt lys glir en liten Nissan Micra opp på siden. Ut av Micran hopper en blondine, som løper rundt til lastebilsjåførens dør og banker på. Sjåføren veiver ned vindu og blondinen sier:
- Hei jeg heter Gunn og lasten din renner ut! Lastebilsjåføren bryr seg ikke med det blondinen sier, men når han stanser i neste lyskryss glir Micran igjen opp på siden. Blondinen hopper ut, løper rundt og banker på. Sjåføren veiver ned vindu og blondinen sier igjen:
- Hei jeg heter Gunn og lasten din renner ut! Lastebilsjåføren rister på hodet og forsetter nedover gaten. Ved det tredje lyskrysset skjer det samme igjen. Atter en gang hopper blondinen ut av Micran, løper rundt og banker på. Sjåføren veiver ned vindu og blondinen sier igjen:
- Hei jeg heter Gunn og lasten din renner ut! Når det blir grønt drar lastebilsjåføren på og rekker fram til neste lyskryss i god tid før Micran. Denne gangen hopper lastebilsjåføren ut og løper bort for å møte Micran. Han banker på vindu til førerdøren og når blondinen lukker opp sier han:
- Hei jeg heter Rolf, det er midten av januar og jeg salter veien!