-"Min skapare, jag har ett problem."
-"Vad Àr ditt problem, Eva?"
-"Jag vet att du skapade mig och gav mig med denna vackra trÀdgÄrd med alla dessa underbara djur och denna morsom orm, men jag Àr helt enkelt inte lycklig."
-"Hur kan det komma sig, Eva?" hördes det uppifrÄn.
-"Min skapare, jag Àr ensam och dödligt trött pÄ Àpplen."
-"JasÄ, Àr det dÀr problemet ligger - dÄ har jag en lösning. Jag ska skapa en man till dig."
-"Vad Àr en man?"
-"Denna man kommer att vara en varelse full med skavanker och dÄliga egenskaper. Han kommer att ljuga, bedra och skryta; med andra ord, han kommer att ge dig bekymmer. Men han kommer ocksÄ att vara större, snabbare och tycka om att jaga och döda saker.
Han kommer att se dum ut nÀr han Àr upphetsad, men eftersom du har klagat kommer jag att utrusta honom pÄ ett sÀtt som gör det möjligt för honom att tillfredstÀlla dina fysiska behov.
Han kommer dessutom att vara utan förstÄnd och gotta sig i barnsliga nöjen sÄsom slagsmÄl och sparka pÄ en boll. Eftersom han inte kommer att vara alltför skÀrpt, mÄste du hjÀlpa honom att tÀnka efter och stÀndigt vara honom behjÀlplig med lÀmpliga rÄd."
-"Det lÄter för bra för att vara sant" sa Eva, med ena ögonbrynet höjt av förvÄning. "Vad Àr haken?"
-"Tja..." svarade Gud "Du kan fÄ honom pÄ ett villkor."
-"Vilket dÄ?"
- "Som jag nĂ€mnde tidigare; denna man kommer att vara stolt, arrogant och beundra sig sjĂ€lv mer Ă€n allt annat... sĂ„ du mĂ„ste lĂ„ta honom tro att jag skapade honom först. Du fĂ„r aldrig glömma bort det Detta blir vĂ„r alldeles egna lilla hemlighet... du vet - oss kvinnor emellan"Â

Â
Â