Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Russerne tror mer på UFO'er enn vi gjør i Vesten. I 1989 ble jeg i rød Norrøna fjellanorakk og en same i blå scooterdrakt anholdt i Sibir, mistenkt for å være jordsatte aliens fra en UFO. Slike klær som vi hadde MÅTTE være utenomjordiske! Misforståelsen ble etter hvert oppklart, da jeg lyktes i å påvise at vi var alminnelige mennesker.

Vel, nok om det, på et russisk nettsted fant jeg et opplastet fotografi:

http://tinyurl.com/2vjpyn

Det framgår at fotografen heter Joe Baran, og han er det en del stoff om på nettet. UFO-bildet finnes for tiden også her:

http://www.joebaran.net/News/joebarannews3.html

Dette er det absolutt mest overbevisende UFO-bilde jeg har sett siden jeg ble interessert i UFO i 1953!
GjenopprettetMedlem
Dette var skikkelig overbevisende! Takkskalduha Passopp. For et nydelig bilde. Og det beviser at det er mer mellom himmel og jord... Jeg har hatt så mange underlige drømmer i det siste. Om betongvegger og rødhårete guttunger. Det er nok et tegn på at jeg er i ferd med å bli satt i forbindelse med noe utenomjordisk. :wub: :wub: :wub: :wub:
Takk for bildet igjen. Jeg har sittet og sett på det i hele dag, det var svært positiv opplevelse, som gav meg mange gode tanker.  :innocent2: :innocent2: :innocent2:
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
"brukernavn":

Dette var skikkelig overbevisende! Takkskalduha Passopp. For et nydelig bilde. Og det beviser at det er mer mellom himmel og jord... Jeg har hatt så mange underlige drømmer i det siste. Om betongvegger og rødhårete guttunger. Det er nok et tegn på at jeg er i ferd med å bli satt i forbindelse med noe utenomjordisk. :wub: :wub: :wub: :wub:
Takk for bildet igjen. Jeg har sittet og sett på det i hele dag, det var svært positiv opplevelse, som gav meg mange gode tanker.  :innocent2: :innocent2: :innocent2:
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Overraskende positiv kommentar, så hjertelig takk for den!

Har funnet ut at min UFO-interesse ihvertfall begynte i 1954 med den såkalte "Mosjoen UFO sighting" nær min barndoms by, Mosjøen, på Helgeland i Nordland. Project Blue Book slo fast at det var et amerikansk helikopter med pilot fra Brooklyn, underveis fra Trøndelag til Bodø, som hadde landet i blåbærlyngen, muligens bare for at flygeren skulle slå lens, eller noe mer presserende. To vettskremte bærplukkere trodde de hadde observert og snakket med en utenomjording. Nei, det er ikke greit med Brooklyn-aksent, sjøl om det var særs mange som kunne norsk da jeg var der utover på 1960-tallet.

Uanfektet av rasjonelle oppklaringer lever historien videre i de fanatisk UFO-frelstes annaler. Her taler forresten fornuften for en sjelden gangs skyld på et New Age-nettsted:

http://www.spiritofmaat.com/ufo_chapter17.htm 

The European Flap started in the summer of 1953 ... :

There was one fully documented and substantiated case of a "landing" during the flap. On August 25 two young ladies in Mosjoen, Norway, made every major newspaper in the world when they encountered a "saucer- man." They said that they were picking berries when suddenly a dark man, with long shaggy hair, stepped out from behind some bushes. He was friendly; he stepped right up to them and started to talk rapidly. The two young ladies could understand English but they couldn't understand him. At first they were frightened, but his smile soon "disarmed" them. He drew a few pictures of flying saucers and pointed up in the sky. "He was obviously trying to make a point," one of the young ladies said.

A few days later it was discovered that the man from "outer space" was a lost USAF helicopter pilot who was flying with NATO forces in Norway.

Men her taler de vettløse UFO-religiøse, i en oversikt over "1954 HUMANOID REPORTS":

http://www.ufoinfo.com/humanoid/humanoid1954.shtml

56.
Location. Near Mosjoen Norway
Date: August 20 1954
Time: afternoon
While picking blueberries, two sisters, Edith Jakobsen & Mrs Aasta Solvang, met a man with dark complexion & long hair, who smiled and held out his hand. When Edith extended her hand, he touched palms rather than shaking. He wore a tight fitting suit with a broad belt. He did not understand when addressed in Norwegian, English, German, and French. He drew circles on a pocket tablet and pointed to them, which was not understood. The he beckoned the sisters to accompany him to a dell, where they saw a gray or bluish object "like 2 pot covers put together," less than 9 ft in diameter 7 5 ft high. After nodding & smiling, the man opened a hatch and got into the craft; he waved, and then closed the hatch. The machine rose 40-50 ft with a humming sound, began to rotate, and then disappeared vertically at fantastic speed.

Humcat 1954-44
Source: Oddvar J Larsen
Type: B

• Type B: When an entity or humanoid is seen entering or exiting a UFO.

Er det ikke en slags rasisme å stemple en mann fra Brooklyn som "menneske-liknende", for ikke å snakke om "entitet"?

Mer om UFO og Mosjøen, et knippe linker:

http://tinyurl.com/yqcebl  samt  http://tinyurl.com/26sd8s

Denne karen gjennomgår historien, men avviser helikopter-oppklaringen:

http://home.online.no/~eljo/ufo.htm

Da gjenstår at de to unge jentene fant på det hele, og ikke torde innrømme det når verdenspressen strømmet til. Bordet fanger, som det heter ... Det er forresten denne forklaringen som helst trekkes fram i nærmiljøet nå for tiden, om historien kommer på tale ...
GjenopprettetMedlem
Vær trygg, vi er ikke alene  :wub:

Vi har mye vi ikke vet så mye om ennå. Så vi lever i en spennede tid.
Men Jeg ville bare si at vi garantert ikke er alene.

klem og  :wub:  fra hans og monica
GjenopprettetMedlem
Det pussige er at teorien(kremt) om at me ikkje er åleine og er omgitt av høgreståande og spirituellt vidareutvikla vesen som rettleier og vaker over oss,er den som sler mest an i alternative miljø rundt om.
Den andre,om at dei der ute er slemme og/eller primitive,ja beint stygge av og til,(meir enn oss) og lyt bekjempast eller rettleiast,sler aldri så godt an,og det kjem aldri bodskap eller mønster i kornåkrane frå desse.
Kvifor er det slik?
Sanningen er at me ,med m.a.våre feil og manglar ,snart kan busetje romstasjonar på Mars.
Mest truleg er det andre der ute på nett same nivå, me oppdager fyrst.
Eller?
GjenopprettetMedlem
Greethings earthlings!We mean you kno harm.

Now! Take us to your leader, Passopp seems the one,give us his number.make him call us.we will fast come.

Be assured of our  most convenient inhabitation of the planet!
We will make sure earthlings have proper eyes and mind setting
by the intimate connection we kno have arranged for.
Be not over-scared,or tempted to run and hide,because this will only alarm the neighbourdogs.
And not one thing scares us,but the devastating sound of dogs barking.
They somehow see us as a threat,because we may operate on the same sonic frequency
disturbing their hearing,but we  are working on a softer approach to the planets finer ears.
This is not the second coming of christ,phenomena will occur,wich religious people will proclaim to know all about.
Shamans deep in the forests,have seen our preparations for our planets "Take Over"
And more and more people are themselves becoming prepared by visitations beyond reckognition of the every day mind setting
but clearly seen and felt by clairvoyant,sensitive people,in many modern cultures as well.
Of course we are running a NUT_CASE scenario,how otherwise may we survive in the narrowed perception of the every day mind?
We firmly and loosely believe,the clowns approach to reality,as it fits more to the actual phenomena.
So,in a circus like way,we will make everything funny,everything,even the  little mouse in the walls will be heard giggeling,late at night.
Mad hysterical laughter will dominate the entire planet in our healing sessions,wich really work on the inner mechanisms of the globus.
So we recommend people to be prepared,but in a calmed mind setting,this is no painful surgery with lasers up your nostrils!
But a delerious and profound humour will build up within the body of yours,producing a euphoric state,that just keeps increasing
making you a cracked up laughing nuttie case,anywhere our intimate visitations may occur,that be on the train amongst many people,
that be in funerals,and even in the well-fare line,where otherwise one is expected to be mourning,or at least symphatical with the seriousness of others.
We have evidence of people leaving their good homes,to rave about in the nearby wilderness laughing and cracking up before the trees,or pigs,if there be any.(one never knows with pigs!)
We also spotted an air balloon traveler,going nuts and laughing and giggeling,high up in the thin air,then disconnecting the basket from the balloon,
and just laughing all the way down. (we saved that one,but we had to watch him all the way,he was funny!)
Be prepared waking up your loved ones at night,with hard lasting laughter,that cannot easily be downed or corrected properly
without perhaps a big wollen blanket thrown and tucket around such an person.

In space we have all the time to think about new and funny ways to make earth happy.
Passopp here we go!
:wub:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

Passopp seems the one, give us his number. make him call us. we will fast come.
[....]
Passopp here we go!
:wub:

Artig!

Seriously speaking:

Er det noen mulighet for å få dem til å snakke med Lik-ningskontoret (og et par andre instanser) på mine vegne?
GjenopprettetMedlem
Haha! Hærleg kanalisering,det der Tele! :biggrin:
Ja,det kan sjåast ut som om healingen deira allereie er i gang.
Are you in fact one of them maybe? :wub:
GjenopprettetMedlem
Når man leser fortellingene som Nancy har samlet inn, blir man fort klar over at de stort sett negative ET-opplevelsene til den hvite mann ikke er normen. I Vesten har man for det første skapt et  skremselsbilde av ET’ene gjennom media samtidig som ET’ene offisielt benektes; for det andre blir positive ET-opplevelser enten latterliggjort eller bare ignorert. Den røde rase har ikke en sykelig vitenskapelig-intellektuellreligiøs kultur som krever benektelse av ET-besøk og ET-kommunikasjon.

eller hva sa du?

http://www.ildsjelen.no/UrbefolkningerogET.pdf
GjenopprettetMedlem
Jeg har fulgt med og sett de programene om kornsirkler. Spennende.
Mye omtalt om de er en jordisk spøk, eller fra andre vesner er de. Og også om det er rein energi som skaper de.. Alt kan jo diskuteres, og jeg tror at noen av de sikkert er verket til spøkefull personer.
Men jeg er 100% sikker på at de fleste er utomjordisk.
Min gode venn Egil fylling har noen fine sider om kornsirkler  http://www.egilfylling.no/cropcircle/ 
Han har sett og oppsøkt sirkler, besøkt de. Og hans nye cd har kommet, anbefales  http://www.egilfylling.no/  ;)  :eusa_dance:

Men tilbake til kornsirklene  :razz:  hehe..
Jeg så på et av de programene om kornsikler, og en veldig spesiel ble funnet nær et slikt radio-teleskop opplegg som lytter etter "stemmer" fra rommet.
Kornsirkelen var formet akkurat som en kode eller plate vi sendte opp i rommet for lenge siden(60-70 tallet) der vi beskriver oss selv med tall koder (noe bionær koder ett eller annet jeg ikke vet så mye om) eller om det var en plate, (skulle gjerne visst mer om det selv).
Der beskrve vi at vi bodde på 3. planet fra solen i vårt solsystem, at vi var så og så mange innbyggere på jorden, hva grunnmetallet vårt var, hvordan vi så ut tror jeg,  osv.
Og kornsirkelen de fant utenfor radioteleskopet var samme som vi sendte. bare at de bodde på andre, tredje og femte planet fra sola. og var veldig mange flere, et annet grunnmetall(mulig jeg tar feil på hvilke planeter det var fra solen, men 3 hvertfall, jeg husker bare veldig godt det der, ikke detaljene skikkelig dessverre). Men vi fikk et svar rett og slett...
:eusa_dance:
Og i en annen kornsirkel ikke langt unna, en veldig avansert en, var det et veldig inteligent tall system(eller noe), og noen forskere, å mattematikere fikk løst tallkombinasjonene og fikk en del av et budskap :  noe sånt. ikke ordrett, husker ikke helt. men godt nok.  " vi må passe oss for de som kommer med gaver og besikkelser, men at det finnes mye godt der ute" så husker jeg ikke godt nok resten til og ville skrive det, om det blir feil. men det jeg har skrevet husker jeg veldig godt.
Så kanskje er det både godt og fientlig der ute..?? .. det er jo opp til hver enkelt å vurdere, men jeg skal lete etter mer info, å se om jeg finner igjen programet, gikk på tvNorge.

Uansett vet jeg vi ikke er alene å det finne mye godt  :wub:
Og samme energien som er i universet, den har vi i molekylene våre i cellene våre i hjerte , lungene og kroppen. så vi består egentlig av det samme som universet :)

Men om noen vet mer om den kornsirkelen og den beskjeden, eller programet fra tvnorge, vær så snill å si fra.

Jeg og forloveden så en ufo for en stund tilbake forestten(er jeg rimlig sikker på hverfall). Kan beskrive raskt.
Jeg hadde lagt meg og dama luftet hunden og kom springende inn, for hun trodde hun var blitt sprø :) Så jeg sprang ut og så høyt på himmelen, En firkant som en tv, med en lyskaster på en side, den gikk rundt og rundt ganske fort, som om tven deres lettet fra tvbordet og lyste kraftig ut skjermen, og bare snurret rundt og rundt. Men det jeg så, beveget seg med enorme hasigheter  lange avstander, men innen synsvidde, mistet den av og til, så dukket den opp igjen, ble stående en halvtime å se så fjernet den seg etterhvert.
Altså en firkant med lyskaster på en side som gikk rundt sin egen akse, og som samtidig forsvant i alle vinkler, stoppet, reiste til en ny plass osv.  Jeg tenkte på hva det kunne være. Men fant overhodet ikke noe logisk forklaring. Kunne ikke vært noe fra bakken, og sto ikke noe om flykrasjer i avise, heldigvis :) og ikke noe sattelitt.
Jeg har hørt at noen andre og har sett lignende andre plasser på sunnmøre.
Jeg kan ikke med garanti si det var en ufo. Men jeg føler meg veldig sikker og velger og tro det. Jeg bare skjønte det med engang, magefølelsen, den sjette sans bare sa meg at det var en ufo, ble ikke redd eller opprømt, bare fasinert, nyskjærig og fint å se.

ble mye det der. fikk skrive dilla. fingrene gikk av seg selv, så følte jeg måtte legge inn innlegget.. Ikke tro jeg er skrulling eller har total ufo dilla, det har jeg ikke  :lol: :lol:  men det er jo interessant.
Jeg har ikke sett noe lignende igjen.

Klem og  :wub: fra hans og monica til alle dere brødre og søstre på vår kjære moder jord :respect: og i universet :respect:

Vi lever i en spennende tid, og det er godt og leve  :biggrin:  :lol: :lol: :wub:
Anonymous
koselig opplevelse med ufo du beskrev,altid morro når man får tilbakemellinger på det man sender energi til.
sånn jeg ser det er det helt klart de kom for å si hei vi er her  :wub: bast
GjenopprettetMedlem
det jeg liker best med kornsirkler er skeptikerne som altid kommer opp med vanvittige, usansynlige og komplett umulige teorier om hvordan de har blitt til. nei, det er ikke det jeg liker best med de, det jeg liker best er at de er så fantastisk vakre at de fyller hele meg med glede og varme og bobblende fölelser og gjör meg kjempeglad for at de minner meg om at det faktisk finner vesener der ute som syns det kuleste å bruke tia si på er å lage kjempe vakre ting og spre budskap av kjärlighet og ikke bry seg om valutta eller pappirer eller hvordan man kler seg for å se mest lik ut alle andre. det er det jeg liker best med kornsirkler. men så er det disse skeptikerne som stadig får meg til å le....