Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Er det noen der ute som har en hemmelig trommerytme, mantra eller noe i den duren som jeg kan bruke for å få vinkelsliperen, sveiseapparatet,
pussemaskinen og lakkboksen til å bevege seg av seg selv? Tips søkes, det var litt mer rust enn jeg trodde...
Gammel billig bil trenger mye healing. Jaja, er vel bare å ta fatt på verktøyet.

Tromme meg inn i trance for så å våkne til fine ferdig påsveiste lakka kanaler og hjulbuer.
Skal bli så fin til slutt. Med eu-godkjenning-stempel og greier.

GjenopprettetMedlem
O store bilgud
Er dette min straff?
For alle biler jeg i min tid,
har gitt en sikker rånedød?
For ikke å ha vaska min rammeskeive,
garantert eu-døde astra på 2 år?
Eller kanskje det bare er meg,
som er dum og kjøper en billig opel,
som er mer brun enn blå?
Å så komme pinadø julaftå på fullmåne!

Anonymous
Inga mantran i världen hjälper, när det handlar om en Opel...

GjenopprettetMedlem
Dårlig erfaring med opel?
De er kjente for rust, men det er bedre på nyere modeller, jeg har hatt 9 selv, og de fleste har rusta i stykker. Men denne skal få så mye olje og tectyl at rusta holder seg på bakken i stedet hehe
Og egentlig er det ikke opel sin feil, det er staten som salter i stedet for å bare strø. Og det fins verre merker enn gamle opler også.

Anonymous
Ja jeg har et Tankens kraft kan få alt til å bevege seg selv
dette kan læres fort eller kan ta lang tid i lære,
tromm deg heller inn i transe er en lettere løsning tror jeg, da er det over før du vet ord av det, tid sted rom hva er det

bilen er herved eu godkjendt med stempel å greier

GjenopprettetMedlem
hehe - skal man tromme den he(a)l tror jeg skinnet blir mer enn varmt..
-morsomt og ordne hvis man kan

Anonymous
Hvordan gikk det med dette prosjektet her? Fikk du kontaka Ånden i Vinkelslipern? Eller fikk du mana frem O Store Tectyl?

GjenopprettetMedlem
Denne hadde jeg nesten glemt... Joda, gikk bra det. Jeg brukte tankens kraft til å få armene mine til å bevege seg og løfte verktøy o.l. Ganske fascinerende at hjernen kan styre armene kun med tankens kraft via nervesystemet.
Men den splinten jeg fikk i øyet fra vinkelsliperen kunne jeg vært foruten. Kjøpte vernebriller dagen etterpå da hehe... Men de dugger, så arbeidet stod nesten stille en uke.
Men nå får jeg kjøre bilen til huggeren, for jeg får ikke til abs-systemet. må byttes totalt ut for å få det til, og nytt koster det 5000 bare for de 4 følerene på hjula. Like mye som bilen kosta da. hehe... Og brukte deler går det ikke med, de blir ødelagt av å demonteres. Hehe, opel har gjort en genial jobb her. Faktisk så jeg tipper det er min siste opel.
Men jeg kan jo kjøpe en bil som er helt i orden og bytte alt av hjuloppheng fra den nye til den jeg har jobba med. Da følger abs-følerne med.
Men da kunne jeg jo like så godt brukt den nye bilen jeg kjøper, men siden jeg har brukt centillioner av energipartikler for å få bilen hel i karrosseriet og rustfri er det totalt uaktuelt å ikke bruke denne. Pluss jeg gidder ikke flytte stereoen...
Så nå gjenstår det bare å få tankens kraft til å beordre biltilsynet til å lage et nytt lovforslag der abs kan deaktiveres på enhver bil en ønsker. For jeg bruker faktisk mindre bremselengde uten abs. ABS fåt hjula til å smårykke litt, og da mister det grep mange ganger i sekundet. Og hvis bilen har nesten stoppa på tørr asfalt, bremser du bedre med låste dekk enn med abs, sånn fra 20-0 f.eks. Faktisk hjelper det å trekke i håndbrekket hvis du må nødstoppe, hvis du er 100% sikker på at du ikke får sladd. Helsikke, nå ble det visst ikke topic lenger. Får gå over til saft.
GjenopprettetMedlem
Men jeg skal innrømme at abs fungerer bra på isglatte veier, da blir det mye enklere å kjøre siden en slipper å være 100% konsentrert om å ikke låse dekka når en bremser. Så da kan en kjøre mye fortere, uten større risiko. Oi der knuste jeg argumentene mine for å kunne koble fra et defekt abs-system istedet for å bruke 10.000+ i reperasjon. Og en med våken hjerne ser ironien her. Hadde biltilsynet og staten gjort det?
Nei komme meg opp i fjellet heller. Nana!