Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei, jeg føler meg ute av balanse og tror kanskje det er mitt muladara chakra som trenger en justering etter at det har mottat ekstra kosmiske energier av en nylig observert UFO som er her for å opplyse oss og oppgradere oss til lysvesner før 2012............................................
.................GIVE ME A BREAK!!!! også DEEKSHA!!!!! aaaaaaaaaaaaaaargh!!!! GI MEG TRAN!!!
ps: dette er ikke en vits men jeg fant ingen klagetråd, på tide å rydde litt på sonen her syns jeg, skille clinton ifra hveten
-Coco
GjenopprettetMedlem
Rydde?
Skille klinten fra hveten?
Hvem er du som mener deg egnet til det?
Er ikke alle like velkomne her - uansett kornsort?
Eg berre spyr

siden dette ikke var en vits
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Jeg synes også,at den deeksha er en slags markedsføring med 50%rabatt og masse kraft og kjærlighet.
Det høres ut som,at jeg kan få masse kraft og kjærlighet

,ikke nok med det,men jeg skal være glad for ,at det er avslag med 50 prosent for den tjenesten.

uff... altså
Der skrives det ,at det er en kraftfull healings energi,så jeg spør rett ut, kan den deeksha heale NNy?, som har bedt om healing.
Anonymous
Hvem jeg ER som kan uttale meg om det? hvem er det jeg IKKE er som IKKE Kan uttale meg spør jeg deg da. Er det en opplyst deeksha mester jeg IKKE er som IKKE kan uttale meg om hva som har sin plass her eller ikke. Jeg mener at alle er like velkomne her så lenge forumet holdes reint og med det mener at det holdes fokus på sjamanisme og hva det innebærer. deeksha er ikke hva sjamanisme innebærer og heller ikke oppgradering av DNA og annet fjas om at vi entrer inn i en ny tid og sånne ting (vi entrer ALLTID inn i en ny tid!!, alltid har vi gjort det og alltid kommer vi til å gjøre det). Jeg behøver ikke å måtte si det men jeg må vel det, og det er at dette er min mening, bare en mening men et bidrag til hele suppa som her er sjamansuppe, ikke deekshasuppe.
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":
Er ikke alle like velkomne her - uansett kornsort?
Jeg for min del synes jo det er forferdelig slitsomt med personer som har 96% møl i sekken, og aldeles ikke noe rent mel i posen. Og når vedkommende ikke eier folkeskikk, og gang på gang erklærer at han ikke kan ta noe hensyn til kjøreregler, nettikette — ja, kort sagt folkeskikk, så må det til slutt gå som det gikk.
I andre fora kalles det spam når en og samme person bryter inn i alle mulige tråder med det samme budskapet, gang på gang, oppatt og oppatt, med en frekvens på "fem om dagen". Det er grunnlag for utestenging i alle fora jeg har vært borte i, enten jeg skriver/har skrevet i dem, eller bare lest. Til sammen mye over hundre, i alle fall. Sjamansonen bør ikke være noe unntak, utenfor folkeskikken, eller nord for folkeskikken, som jeg også har hørt.
P.S. Dette er mest en kommentar til begivenhetene i kakerlakk-skjit-tråden, men jeg støtter altså Cocopelli i at dette forumet ikke trenger noe mer Maya 2012, frekvensforhøyelse og DNA-oppgradering m.m.m. Det er bokstavelig talt myriader av slike fora på Internett, også på norsk/dansk/svensk.
GjenopprettetMedlem
"Cocopelli":
... og annet fjas om at vi entrer inn i en ny tid og sånne ting (vi entrer ALLTID inn i en ny tid!!, alltid har vi gjort det og alltid kommer vi til å gjøre det).
Godt sagt, unge mann! Dette er også mitt svar til alle 2012-erne, som har som sitt mantra at vi da er tilbake der solsystemet var for en 26.000 år siden, og det er liksom så fantastisk. Men sannheten er at i forhold til akkurat denne kosmiske (astronomiske) syklusen, så befinner vi oss hvert eneste øyeblikk der vi var for 26.000 år siden. Nothing special about that!
Og dette Fiskenes/Vannmannens tidsalder-vrøvlet! Det er bare i den type astrologi som visstnok kom fra Babylon, og av kommersielle interesser er videreutviklet i det uendelige i Vesten. Mange urbefolkninger, f. eks. samene, f. eks. de forskjellige folkeslagene som nå går under samlenavnet "Maya", de hadde sin egen astronomi, med andre stjernekonstellasjoner, og da blir overgangene mellom "tidsaldre" helt forskjellige fra Fiskene/Vannmannen-paradigmet. New Agerne som kopler sammen Maya 2012 med Babylon-astronomien er fullstendig villsporet.
GjenopprettetMedlem
Gu å godt det er å *høre* stemmen din igjen Coco!
Enig med deg om tidsbegrepet...vi går alltid inn i en ny tid!

GjenopprettetMedlem
Jeg blir skremt litt og fortvillet.
Er det slik?,at det er en slags" giga new age lure maskin"som spinner sakte og tar i sin "sinnskværne" alle de søkende?

Anonymous

takk for støtten. Hvis det er uvøren klipp og lim mentalitet du mener så støtter jeg det fullt ut men det er nok mer din fanesak passopp som er i mine øyne en vøren klipp og limer med lang fartstid og sylskarp nøyaktighet angående de respektive temaer til en hver tid. min fanesak er å fange en del Ide'er og konsepter som er og blir tro tro og atter overtro, da mener jeg snarveier til "opplysthet" for folk som vil ha en kjapp tittel i farten (ja, jeg mener deeksha eller oneness fjas). Myten om 2012 og dette som er og blir tanker, ide'er og konsepter. jeg snakker om folk som bruker ord som chakra, energier, kundalini, balansere, bli jorda, i hytt og pine uten at det er annet enn informasjon og ord og uten at de har en grunnleggende forståelse av hva de prater om. det er nok av folk i sin spirituelle søken som gjemmer seg i en eventyrverden for å rømme vekk ifra dagens ansvar. ifra oppvaska, ifra telefonen til arbeidsgiver, ifra bokstavlig talt realiteten og hvis ditt spirituelle liv ikke er virksomt på den arenaen så er det stor mulighet for at du er på rømmen. man kan bruke dop, man kan klyve opp mount everest, man kan bruke alt mulig men folk vet til en hver tid hva de rømmer ifra. jeg sier ikke dette for å være slem. tvert imot.
get real and jiggy with it och våga möta lejonet som min kjære doktor josef pleide å si
så kan du si at du har kriblinger i magen istedenfor at du har sensasjoner i Manipura chakra, det går for det samme.
GjenopprettetMedlem
"Og dette Fiskenes/Vannmannens tidsalder-vrøvlet! Det er bare i den type astrologi som visstnok kom fra Babylon, og av kommersielle interesser er videreutviklet i det uendelige i Vesten."
Men Passoooooppp, da!!

Det finns da faktisk seriøs astrologi og seriøse astrologer!
Vil ikke skape noen diskusjon om dette, men ville bare slå det fast.
Ellers er jeg ganske enig, - det blir lett søl om man blander alt for mye sammen i et oppkok.
Dessuten er det en ganske grei måte å forstå historien og menneskenes utviklingsforløp på, ved å snakke om tidsaldre. Mener jeg, da.
Skjønt jeg er enig at vi hele tiden går inn i en ny tid. Likevel, forandringene som skjer, er da interessante, eller??
Dette ble litt på siden, coco. Jeg beklager det. Er veldig enig med deg. Realitysjekk.
Kall en spade for en spade.
Anonymous
[quote
Og dette Fiskenes/Vannmannens tidsalder-vrøvlet! Det er bare i den type astrologi som visstnok kom fra Babylon, og av kommersielle interesser er videreutviklet i det uendelige i Vesten.
[/quote]
Her sier du det, markedskrefter. moderne markedskrefter, ikke at det er noe galt i å lage slike eventyr så lenge folk skjønner at det er eventyr.
en kommentar til ifra min side er vi aldri er der vi var for så mange år siden. hva er vitsen med det? kanskje er vi tilbake til et visst område rent kosmisk-geografisk men alt som er der nå er forandret og det som kom tilbake til start (som må være jordkloden i dette tilfelle) har også forandret seg så vi er egentlig ikke på SAMME sted noen gang. det er jo det som er vekst og det som er morsomt med livet.
GjenopprettetMedlem
Jeg har også blitt skremt over hvor lettvint det skal være å bli opphøyd...eller å nå de øvre verdner på rekordfart.
Så enkelt er det bare ikke. I mine øyne og i mitt hjerte er troen på seg selv og sine indre verdier de aller første skritt mot porten som åpner en dør til den indre verden. Og den døren går ikke opp, men ned!
Man må tørre å face sine indre frykter og det som gjemmer seg i mørket før man kan vende nesen opp! Det er iallefall min erfaring. Jeg har gått på snørra så det har svidd skikkelig mange ganger. Men jeg har lært masse av det, og ikke minst er jeg takknemlig. Selv nå etter å ha gått denne veien en lang stund, er jeg ikke halveis engang.
Hvordan kan det da være så enkelt for andre å nå disse *vetikkehelthvademener* høydene? Jeg syns det høres risikabelt ut. Som å hive seg ut på en flytur uten å helt forstå hva vinger er til for.
Når det gjelder chakraer og energier...det er mye der jeg tror på, men jeg jobber ikke så mye med det...untatt med det jeg kan. Å det er å balansere chakraene med pendel. Mer tørr jeg ikke begi meg utpå...i forhold til min kunnskap om dette.
Nå vet ikke jeg hva *deeksha er en slags markedsføring med 50%rabatt* er for noe?? Men til mye av det som har vært her på sonen stiller jeg meg støttende til å protestere mot disse *høytflyvende* lovnadene! Det er for meg stikk i strid med sjamansismens lære!
GjenopprettetMedlem
Hva med astrologi da?
jeg kikker på horoskopet mitt www.startside.no nesten hverdag,men den stemmer nesten aldrig.
Jeg kikker fortsatt med håp om at den skal gjøre en full treff en gang,så lenge den spår det gode selfølgelig.

GjenopprettetMedlem
"dimi":
Hva med astrologi da?
jeg kikker på horoskopet mitt www.startside.no nesten hverdag,men den stemmer nesten aldrig.
Jeg kikker fortsatt med håp om at den skal gjøre en full treff en gang,så lenge den spår det gode selfølgelig. 
Dette er jo underholdning, kjære Dimi.
Desverre har astrologien tapt mye pga den lettvinte populariseringen.
Det er ikke noe galt i underholdning, men jeg syns det er synd at et helt fagområde mister troverdighet pga det.
På samme måten som mange er skeptiske til at sjamaner skal brukes i underholdninsøyemed, eller populærprogrammer som det vi ser på tv.norge for tiden. Forflatning er alltid en 'fare' med økt popularitet.
Sånn er det bare. Verden er et sirkus og et lotteri. Verdien må vi selv skape.
GjenopprettetMedlem
her i russland er det mett av denne type anonnser: Hjelper med å gjennvinne kjærligheten tilbake,gir deg lykke,velstand og kjærlighet.Magiker med sterke innfødte evner lager amuleter til deg som beskytter deg mot gand og har bevist sin virkning på kvinnfolka.
Men den tar kake: Ikke la høyhælsko djevelinen ta fra deg din elskede mann.Etter tre seanser kommer mannen tilbake med en klar hode fri fra kjærlighetståke og bejærtåke som djevelinen har omtåket ham med.
ja,ja underholdnende er det i hvertfall.
Anonymous
Jeg skjønner ikke helt problemet her!!!?

Er det noen som VIRKELIG VET hva alt dreier seg om? Er det noen som sitter med svarene?
Vel, da synes jeg vi skal få ta del i det, istedet for at det skal angripes i søkk og kav.
Nei, jeg tror ikke på alt dette med 2012, pleiadene, julenissen, at storken kommer med barna osv. Men noen gjør det og jeg ønsker ikke å ta ifra dem denne troen.
Og dette er satt inn under humor...javel, men jeg synes ikke det er morsomt!
Dette er min mening.
SO WHAT!

GjenopprettetMedlem
"Cocopelli":
Hvem jeg ER som kan uttale meg om det? hvem er det jeg IKKE er som IKKE Kan uttale meg spør jeg deg da. Er det en opplyst deeksha mester jeg IKKE er som IKKE kan uttale meg om hva som har sin plass her eller ikke. Jeg mener at alle er like velkomne her så lenge forumet holdes reint og med det mener at det holdes fokus på sjamanisme og hva det innebærer. deeksha er ikke hva sjamanisme innebærer og heller ikke oppgradering av DNA og annet fjas om at vi entrer inn i en ny tid og sånne ting (vi entrer ALLTID inn i en ny tid!!, alltid har vi gjort det og alltid kommer vi til å gjøre det). Jeg behøver ikke å måtte si det men jeg må vel det, og det er at dette er min mening, bare en mening men et bidrag til hele suppa som her er sjamansuppe, ikke deekshasuppe.
– Nu kan jeg vældig godt lide Sjamansonen, fordi den smager så meget af shamanisme, som den gør. Så vidt jeg ved, findes Sjamansonens lige ikke på skandinavisk, hvorimod der er mange andre fora for utallige spirituelle retninger, brede som smalle funderede. Så jeg er enig i, at der må være en justits med ingredienserne, hvis Sjamansonen skal smage af shamanisme. Her ligger min smertegrænse et andet sted end din, Cocopelli. Jeg synes ikke, der er for meget »chakra« og »UFO« på zonen.
Samtidig mener jeg, at der må være rum for et rimeligt bredt sprogbrug og forskellige terminologier at udtrykke sine erfaringer og tanker i. – Det er mit indtryk at zonens medlemmer kommer fra mange forskellige spirituelle ophav, og i øvrigt hele tiden er i bevægelse, hvorfor det er naturligt, at der sniger sig et vist mål af »energier« og »terapier« ind i trådene.
GjenopprettetMedlem
Denne dee-bat-en er veldig opphøyet

Spiser nan
-Fysisk grasrotbevegelse
GjenopprettetMedlem

Ok, bare suppe så …