Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Når stillheten holder pusten

begynner buskene å røre utålmodig

på seg.

Sa alltid Bstefar før han gikk å la seg sammen med hunden sin.
Hunden først,og så bestefar,som brukte magen på hunden til pute,og når de sov,gikk hodet til bestefar opp å ned,sammen med magen til hunden.
Av å til bjeffet hunden i søvne,eller den klødde seg,og da våknet ofte bestefar og snakket med noen,og så bjeffet hunden igjen.
Og så kunne det bli stille lenge.Av å til knirket det i gulvet,og så rykket det i hundelabben,og så hostet bestefar rett etterpå
så det ene øyet hans åpnet seg litt.
Han kunne ligge der av å til å lure på om noen kikket på ham,nesehårene hans vibrerte,og han kremtet,når han merket at "NOE" var svært nær han.
Hunden kunne ligge å glise,men når bestefar snudde seg mot den,snudde den seg fort og lot som den sov videre og lagte snorkelyder.
Da var det ofte at han tente nattbordlyset sitt og ble morsk,en gang sa han rett ut:La meg sove i natt!,og da ble det stille lenge etterpå.
Men alt som er gøy,tar ikke slutt engang,det får nytt liv og begynner snart å slå røtter som igjen får oss tilbake til bestefars
stille stunder,enten med sin snille hund i senga,eller som nå,foran peisen med lommelykt og klubbe.
Han ser rett på meg der jeg flyr forbi han,og så deiser han med klubba i lufta så det suser,ARRRRGgg,skriker bestefar og slår igjen
men han kan ikke treffe noe som ikke er der i sine fulle fem fasonger,sint er han nå,dette var ikke meningen.historien begynte jo greit.
Bestefar går tur med hunden sin,og han kaster pinne så langt at hunden forsvinner inn i skogen,og så roper han,men hunden svarer ikke
og det blir seinere å seinere,men da kommer jo en liten hvit puddel med en lapp i munnen,våt av snue fra snuten dens,men lesbar hundeskrift:
Er hos trollet,skal lære å trylle,hilsen din beste venn. Jara.
Da ser morfars seg rundt,snur seg brått mot der han tror jeg er,men unngår såvidt å få et glimt,så han rusler videre,med lappen til hunden
i ene hånden,og roper.JARA!! JARA!! HVA ER DETTE FOR NOE TULL!!;KOM TILBAKE;JARA!!!JAAAAARAAAAA!!!!
Og da hører vi et bjeff fra skogen,og ganske riktig,ut av buskaset bysker en firbent venn med trollet sitt hode og et følge av mohair- vesen
på full fres mot morfar,som nå setter farten opp,og begynner å jogge som en 12 åring,det forteste han kan,for å komme unna,
for det er noe urovekkende med den farten de har,så bestefars reagerer spontant som en 7 åring ville gjort
og med beina på baken,og hælene knyttet nærmest fast mot øreflippene,legger han avgårde hjem,eller det vil si et sted
der disse forfølgerne kan elimneres,eller fanges inn i nett,og injiseres med beroligende eller sterkere saker,som f.eks.morfin.eller te av valmuer.
Og,men,det blir kveld igjen,morfar å bestefar,eller bare mostar,tar det easy,ser på video,nakne hunder,ikke,nakne strender ja,det gjør han
koker suppe til hunden,og det blir stille i bolla også,fisken svømmer seinere om kvelden,mørket gjør morfars søvnig i munnen
men øynene er åpnet,hunden ser inn i dem,og gjesper med,månen lyser,og så forsvinner den,mens bestemorfar ikke lar tanker plage ham.
edelt er sinnet,sier en stemme oppi hodet på hunden,men den vet at det er bestefar,og så sover den videre,uaffisert,men men.
Om natten knirker ikke golvet,og morfar er ikke på vakt,men hunden har fått seg nye venner,og de står nå vakt.
Så jeg kan ikke mer fortelle,nå må jeg finne en annen bestefar eller morfar,eller bare mostar,og så kommer jeg tilbake
med nye rapporter fra det merkelige livet hos en helt enkel å kjær skapning med tøfler og mange poser ekstra kaffe i nederste skuffen
der hvor vanilje kjeksen ligger,ennå!

Når fjellet tar av seg hatten

må nissen såve ute

Bare han vet

Og om noen spør

vil de ikke få svar

sånn som de trodde

et svar var

får når man tror

man vet svaret

svarer ingenting

seg

når man tror man sitter med hele vettet

blir hele verden et sted

for ens tretthet

Når jeg slutter å mase

ser jeg blomstene

i din vase

Når jeg slipper ut luften i ballongen

finner jeg mitt virkelige hjem

og drikker Ambrosia

på Ballkongen

Snipp å snapp var fulle

av faen men likte å banne

mens andre sa amen

Livet er en historie

som en skjenket fyr

har diktet opp

På tide å bli nøktern!

Håret

Vinden

Måkeskrik

Et pølsepapir

på vei mot

Hinsiden

Tiden

Gjør

Deg

Vakker

Og

Evig

Er

Sjelen

Den overlever

Natten

Vær hos meg

Sitt hos meg

men vær snill

Ellers biter jeg deg!

Å da skriker du

Å,men så synger jeg

Og du Glemmer

Jeg synger glemselens sanger

Å du glemmer din

anger

.
GjenopprettetMedlem
Jøss  :wub:
utrolig bra  :wub:

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
får når man tror man vet svaret, svarer ingenting seg  :respect: :respect:

Du e nokka for dæ sjøl  :wub:
GjenopprettetMedlem
Den lekne mann leker ordleker som vi andre lekne liker å lese  :respect:
GjenopprettetMedlem
det er alltid en fest og en høytid å skrive innlegg,det er alltid en fest og en høytid å skrive innlegg,det er alltid en fest å hallo for en høytid
å skrive innlegg her på sonen,fordi det er alvor og det er humor og det er disse øyeblikkene med innlegg
å fest,høytid,alltid,er det å skrive innlegg her på sonen for du kan dele humor og så skifter det til alvor og tilbake igjen
så å si helt til det snur igjen.
Si med hånden i det hjertet der,at du ikke har opplevd noe av det samme?
at du skriver et innlegg her,og så er det så godt,det er sånn at du får sånne følelser,de som kjennes inni en,går oppover og opp i hodet først
eller de er i hele kroppen,men det er akkurat som om de sitter et sted inni hodet,eller kanskje ryggen.nedover der.?
Men det er fint.
Vi skal ha det gøy,sammen ,ser for meg at flere vil skrive under,at det blir sånn.
And i give myself away,and i give,and i give,and i give myself away.den sangen der,den hører jeg inni hodet hver gang jeg trykker på knappen
og så er jeg som forttryllet av Bone You, (forerver-boys). la tuen.

Den som gir seg selv vekk støtt å stadig
vil en dag ende opp skakk å farlig

bruk vettet sa alltid far
når vi gikk forbi cellevinduet hans
for å bomme en røyk
GjenopprettetMedlem
Av og til kommer ordene trillende av seg selv, som en absurd masse som bare MÅ ut. Av og til er det prosesser som foregår som medfører skriblerier, enten det er jobb man gjør for egen eller andres del. Liker å bruke 1 person entall når jeg skriver, for selv om ikke alt er mitt, så er det ikke dermed sagt at det ikke kunne være det.

Det gjør godt å skrive, skrive av seg ting. Liker innlegg som får meg til å tenke selv, men ikke å forakte en god gammeldags hesteknegg. Jo mer absurd jo bedre er det. Ja, å skrive er en fest. Å skrive gir en perspektiv på sakene, får ting til å falle på plass. Har ikke munndiarè, men får av og til noe som kan minne om det når hendene berører et tastatur.

Skribleri skriblera skriblerei
tra la la la la  :innocent2:
skribler i vei
blir aldri lei
hva med deg?
GjenopprettetMedlem
Jeg blir aldri lei skribleri skriblerei
det er noe for begge deg å
samme meg
levere,ånde,pusten og i gleden skapes.

Jeg er ikke gal lenger.
men har blitt frisk,helt normal faktisk
ser ingen ånder lenger heller,har vurdert å melde meg av sjamansonen.
men men,det er noe i luften,er det ikke?
Uansett så skriver jeg under på dette,og håper at jeg blir møtt med forståelse
når jeg nå går ut av dørene her på sonen,for nå skal jeg begynne å jobbe med n oe greier her.masse penger å tjene.
Hadde besøk av psykriatiker team,la meg ner på gulvet,ga meg piller med intravenøst pulver opp i strupen via ledninger.
det gjorde ikke vondt sånn som jævlig,men helt for baska sinnsjukt var det.
Nå har jeg drops,lakris med kryss,og bilder av fantonald og Derrick! Ahh Herr Kommissar!! Gebomm al-la-la der Komissar.
He-he-he-he-he----he---h---------gudd potetochips mit dips and fish in slits becconing,please,water,sea,anyone??

-Say,is there something wrong with that boy?

-Why do you ask?

-Well.....

-Well what?

-Well...i just feel funny.

-Oh..well,you look kinda funny too.

-What do you mean,funny?

-Oh, you know, what i mean,funny,as in HA-HA!

-What kind of a clown do you think i am?

-The cirkus kind,with big red nose and crying eyes?

-no.

-The kind with a bicycle riding around with a flowerbundle an a trumpet?

-No.

-Well,you tell me then.

-im not a clown at all,why do you always insist on me being,you know,loco?

-well,im not insisting,infact i am resisting the temptation.

-temptation?

-well,i am haunted by these dreams,you know,theyre all about you,dressed up ,theres a a big tent,lots of people laughing,elephants even.

-Youre pushing it,youre pressing that awful button again!!

-look,you have to figure it out for yourself somehow,im not gonna make all these people sad now,they have paid their bill,to see the show.

-Show??? what the f...is going on?????????

-who are you anyway?

-I am you.

-No that cannot be, i have already that position, i am me.

-Be not overly sure mr.me.

-youre saying....???

- im not saying anything,youre doing all the talking!

- youre saying im just talking with myself?

-No,im saying youre hearing voices,saying that youre talking with yourself.

-Oh so im just fooling myself,is that it?

-well,as long as you keep asking questions,youre gonna wait for an answer,and this is mine to you.

-hh...

I know,its kinda weird,but hey,what are friends for!!

-
GjenopprettetMedlem
Man skal la skaperkraften flomme
la ordspillet danne vakre bilder
på dette blanke lerret
male med mange farger
samspill
toner
ord

Filosoferer videre
Burde latt drømmenes verden
fått ta over for noen timer
men alt for mye kaffe
alt for sent på kvelden
får sine konsekvenser
Er nok mer ordknapp
i morgen tidlig :innocent2:
GjenopprettetMedlem
T-Rex, the great white hope! I belive in U! Skjult visdom i hver pelsdott du legger igjen her inne :eusa_pray: