Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I løpet av dagen er det kommet tre merkelige nye medlemmer, er dette en form for spam? To fra USA, og en fra mellomamerika. Dette er kanskje noe Keh må se på.
Det er kodede brukernavn og linker til tomme nettsider eller gamblingsider. Ett eller annet er muffens.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Ja, send Keh en mail med brukernavnene...disse trenger vi antakeligvis ikke som medlemmer...

IL
GjenopprettetMedlem
Jeg husker bare den ene, 01qq, men det er flere, men vi kan jo gå gjennom medlemslista og se. Den aller nyeste ser helt vanlig ut.

Og så har vi Kelly_from_future

Den tredje heter blogunui

sjekk også en som heter aq85famnpaync eller noe sånt - trenger ikke å være det samme, men det var snodig navn.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jepp, 01qq er en av dem, ser jeg.

Bare send en mail til Keh i første omgang..du har mailadressen hans?

Så får han si hva han vil vi skal gjøre :))
GjenopprettetMedlem
Ja, jeg kan sende en epost til keh, nå har jeg funnet alle tre.
GjenopprettetMedlem
Flott  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Dette går helt ut av kontroll. Jeg har fjerna 4 nye i dag, det er til nå ni nye medlemmer, har forsøkt på en utestengelse, men får det ikke til.

De er lett å kjenne igjen ved at det er rare navn, linker til nettsider, yim icq osv, og at de er fra ett eller annet land.
Det blir bare råere og råere innhold her, har noen hørt fra keh?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Uffda.

Har du sendt vanlig mail til Keh, eller bare en PM?
Han pleier å respondere ganske kjapt når man gir beskjed på mail.

Dette må jo stoppes, så vi ikke risikerer spamming.

IL
GjenopprettetMedlem
Jeg har sendt både pm og mail til keh. Jeg har fått en pm fra ailo også, han spurte om jeg hadde kontakta keh, vet ikke hva som skjedde siden.
Jeg lurer også på om vi trenger å skrive en advarsel til medlemmene? Eller kansje vi skal se hva keh sier først.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg tror vi venter på tilbakemelding fra Keh...
så får vi håpe han er i farta snart.

Jeg kan jo prøve å sende en mail jeg også.

IL
GjenopprettetMedlem
Det er to - tre gjester hele tida som det står "ukjent handling" på, og så er det nye medlemmer med rare navn, uten linker. Er dette "avledningsmanøver" eller er det seriøse medlemmer?

Jeg fjerna nettopp en til, 5 til nå, og begynner å lure på om vi er nødt til å lage et vaktsystem eller noe for å følge
med....

Jeg syns så tydelig at medlemslista var på 41 sider tidligere i dag, og nå er det bare 40 - er det fjerna mange medlemmer, tro?

mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
At det står "ukjent handling" på noen er ikke nytt. Husker ikke om Keh har sagt noe om hva dette kan være tidligere..

Dette nye medlemmet; cahjuiffece, hadde lagt inn et innlegg på sjamanisme-bolken. Det var antakelig på russisk, med kyrilliske bokstaver, for innlegget var fullstendig ubegripelig. Det som var tydelig, var at det var fullt av linker. Jeg torde ikke annet enn å slette det.

Sletter nå denne personens profil.

IL
GjenopprettetMedlem
Da jeg slettet den jeg nevnte, dukket flere navn opp som sist innmeldte, som jeg også slettet, fire totalt.

IL
GjenopprettetMedlem
Hei Stridshjelp.

Nå har jeg fått svar fra Keh...det har vel du også.

IL
GjenopprettetMedlem
Nei, jeg har ikke fått noe svar fra Keh, du kan evt. videresende hvis det er noe viktig.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg har oppdaga at spammerne har flere ekstra brukernavn, som de ikke har lagt ut linker på enda, men plutselig så popper de opp med spaminnlegg og linker. De kjennes igjen ved å være innmeldt 11 - 14. november, og har vært innlogget 0 minutter, og navnene er rare, består av store og små bokstaver og av og til tall, og har ikke noe norsk/åndelig eller sjamaninspirert navn.

Jeg har sletta flere av disse, men det er muligens noen igjen enda. Det er dessverre en risiko her for at jeg sletter seriøse medlemmer, men da kan de jo bare melde seg inn på nytt. De ser jo at vi har spamproblemer pga mitt innlegg under tekniske problemer.

Mvh Stridshjelp
knunett
Fra i dag av må nye medlemmer godkjennes manuelt av en administrator  :w00t:. Vi må gjøre dette for å stoppe spam-flommen, i hvertfall innleggene. Så får vi vurdere hva vi gjøre etterhvert som flommen stopper opp. Kanskje Ailo vil gi en til administrator status, slik at ventetiden for nye medlemmer blir mindre... =)