Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
FAQ - Frequently Asked Questions: PÄ tiden vi gör en sÄdan? Jag kan inte skriva den fördi eg skriver ikke norsk sa gott da

men en FAQkan feks innehÄlla detta och mer:
Hur man skapar en anvÀndare.
Hur man loggar in.
Hur man lÀgger in avatar.
Hur man navigerar i forumet.
Hur man postar, sletter och siterer.
Hur man anvÀnder kontroll-knappar, som
B I U och S etc.
Hur man anvÀnder Sett Inn Bilde / Sett inn Link
Och sÄ vidare...
Vad tror ni om detta? vem kan ta pÄ sig att göra texten? Jag kan gÀrna ta pÄ mig jobbet att göra layouten och sammanstÀlla det till ett pent forum-dokument - eftersom jag inte kan skriva sjÀlva materialet.
Mvh,
Thomas
Sensis [Crawler]
Meldingen mottatt. Det er en god ide. Jeg har tenkt pĂ„ det samme om sjamanisme som sĂ„dan. Jeg skal tenke pĂ„ hvem som kan bidra.Â
AG
knunett
Hei. Hvis dere venter til etter jul vil det vÊre et eget publiserings-system for Ä lage veldig fine FAQs enkelt og greit pÄ sjamansonen-nettsiden. Jeg mÄ oppgradere videre fra Mambo til noe som heter Joomla fÞrst. Da er egentlig bare jobben Ä skrive spÞrsmÄl og svarene. Mange av disse finnere dere i forumet og sÄ kan en jo tenke pÄ spÞrsmpl en selv har.
Anonymous
Eg har renset litt i Tekniske SpörsmÄl-trÄden, ocg prioriteret de trÄdar som innehÄller nyttig info och hjelp om "hvordan gör eg ditt og datt" etc för en eventuell FAQ senare. De trÄdar jag prioriterat Àr kun min idé om vad som borde vara med i en FAQ utifrÄn vad brukerne selve har "funnit pÄ"
Mvh,
Thomas
Sensis [Crawler]
Det er fint.
Kanskje skal vi dele opp FAQ i en teknisk del om bruk av siden og i en del om sjamanisme?
Jeg ville vĂŠre glad om du kom med ditt bidrag.
ag
knunett
OSS - Ofte stilte spĂžrsmĂ„l er egentlig en god oversettelse for FAQ...Â
Hvis dere bare Þnsker Ä ha en OSS for forumet kan dere egentlig lage en ny "kategori" der Hvert spÞrsmÄl og svar er en egen trÄd. Husk Ä lÞse forumet, slik at dere ikke fÄr bruker-spÞrsmÄl inn blant OSS-ene, for da blir den uleselig.
Hvis dere Þnsker en OSS for bÄde forum og Sjamansonen, sÄ: Opprett en ny Seksjon under menyvalget "contents" i administrasjonsverktÞyet til Sjamansonen med navn "Ofte stilte spÞrsmÄl". Deretter oppretter dere en kategori for hver "SpÞrsmÄlsgruppe": Feks. "DebattForum", "Hvordan bidra med innhold til Sjamansonen", osv. Hvert spÞrsmÄl med svar blir da en (statisk) artikkel som plasseres i seksjonen "OSS" og rett kategori. Hver kategori vil dermed fÄ en liste med "spÞrsmÄl" som hÞrer til den kategorien.
GjenopprettetMedlem
Ailo...
Kan du lage en kategori/underforum som heter FAQ,....eller OSS som Keh foreslo?
Da kan vi flytte dit de trÄdene som finnes rundt pÄ sonen som gÄr pÄ dette, pluss legge til nye.
Der kunne man f eks ogsÄ lagt inn en orientering til nye og gamle medlemmer om hva slags tema sonen har, litt om kjÞreregler, mm.
Den kunne ligget Þverst pÄ forsiden pÄ forumet, og nye medlemmer kunne bli gjort oppmerksom pÄ at de bÞr lese det som stÄr nÄr de registrerer seg pÄ forumet.