Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Vi har hatt problemer med att sonefolk raderar sina inlägg genom att redigere dem (... **** etc etc) - ett problem som skadar alla oss som älskar forumet och vill ha kvar informationen.

Detta är lätt avhjälpt genom att man begränsar tiden (om detta inte redan är gjort??) det går att redigera en post (för brukare, icke admin och moderatorer) till f.eks 15 minuter MAX.

Det ger en gott om tid att posta, korrekturläsa, och kanske ändra en sak eller to. Sen står det som det står och det går inte att ändra om man inte tar kontakt (med giltigt skäl) till mod/admin.

För problemet är inte kun att brukere kan ta väck poster, utan de kan även, som det är nu, gå in och redigere sine poster etterhand och ta väck något som andra kanske kommenterat på etc etc, vilket gör hela tråden värd null och niks.

Skjönner ni vad jag menar här - känns som jag svammlar! :D

Mvh,
Thomas
Anonymous
Svar på detta admin?
GjenopprettetMedlem
Vil bare si meg enig m Trumman og støtte forslaget.
Anonymous
Bumpar upp tråden i hopp om att få svar.

Vad säger Ailo och keh om detta förslag? Det brukes på andra forum, just på grund av det problem vi har och sliter med här. Det händer ju hela tiden att medlemmar tar bort sina inlägg och förstör intressanta diskussioner.

Mitt förslag: Skriver man, som vanlig medlem i sonen, ett inlägg, skall det gå att ändra/redigere i 15 minuter, det är nog för att kunna korrigera eventuella stavfel/typos etc. Sen går det inte att ändra utan är kun redigerbart av Admin/Moderator.

Det skall i så fall mycket starka grunder till för att en medlem skall kunna få admin/moderator att radera inlägg.

Det är dags att ta ställning till detta nu tycker jag så vi slipper ett söndertrasat forum!

Mvh,
Thomas
Anonymous
Inget svar från admin än och problemet fortsätter, nu senast i tråden om den 17. där nn "fegar ur" och tar bort det h*n skrivit.

varför får vi inget svar om detta? Jag tycker det är helt fel att användare kan radera sina inlägg så lång tid efter postning. Det förstör forumet!