Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Mange venter seg store forandringer i sammenheng med paradigmeskiftet. Hvilket mest sannsynlig kommer til å skje.. forskjellen er at jeg tror forandringene vil skje gradvis. Mayaene spådde epoken 1992 - 2012 til å være essensiell i denne sammenheng. Det betyr kanskje at innen sistnevnte årstall har forandringen alt funnet sted?
I lang tid har mennesket dyrket det materielle. I det hele tatt har det dreid seg om nokså overfladiske ting: underholdning, fysisk luksus og velvære osv. Vitenskapen har vært vår mest trofaste Gud, om det kan uttrykkes slik.
Opp i all denne hungeren etter materiell rikdom, har man sidesatt den delen av livet som kanskje er mest verdifull - sjelen og dets iboende kunnskaper om alt. Følgelig har man underbevisst eller bevisst merket et savn.. etter noe mer. Hjernedød tv-underholdning strekker ikke lenger til.
Sære sykdommer sprer seg; dystre og tomme hjerner vandrer rundt, nærmest levende døde.. mange leter etter svar på hvorfor verden er så trist og grå.
Noen av oss har bemerket oss dette fraværet av fantasi, sjelelig rikdom, dyp og tidløs dyrkelse av det indre liv. Vi må inkludere sjelelivet som en essensiell del av livet - i like stor grad som vår fysiske tilværelse. Det er viktig å spise, men på samme tid må vi ikke forsømme hjernen vår - sjelens jordiske hjemsted.
Jeg tror paradigmeskiftet kommer til å inntre i tråd med vår mangel på sjel. Samfunnet er glatt og overfladisk.. mange av oss vil ha noe dypere og mer grunnleggende inkludert i tilværelsen.
Vitenskapen spår for øvrig også et paradigmeskifte, noe som overrasker stort. I lang tid har man vært vitne til såkalte epi-fenomener. Det kalles epi-fenomener fordi det ikke kan forklares innen de nåværende vitenskapelige rammene. Ledende forskere innen vitenskapen har uttalt at det nå er på tide å utvide de vitenskapelige rammene – det dreier seg om psykiske evner og endelig kan bli akseptert som realitet. På den måten forklarer vitenskapen paradigmeskiftet.
Det hele er litt vittig - vitenskapen øynet opp for et kommende paradigmeskifte for omkring tretti år siden, samtidig har urinnvånere har visst om det i lang tid; det er snakk om opptil tre tusen år gamle profetier. Vitenskapen kaller det psykiske evner og har nesten nettopp bemerket seg det; i sjamanenes verden har det samme vært kjent siden tidenes morgen.
Jeg tror paradigmeskiftet virkelig kommer til å bane vei for sjelelige/psykiske evner - det vil bli en verdensomspennende aksept av indre sjeleaktiviter.. som kan ha innvirkning på ytre omstendigheter. Verden vil bli et bedre sted, for i tråd med en utvikling av disse evnene vil også en grunnleggende etikk og estetikk finne sted. Man kommer til å få sansen for det Gode og det Vakre.
Naturen lider, snart er villmarken forsvunnet og mange dyr er i ferd med å dø. Alle er en del av jorden, der den lider vil mennesket lide. Der alle mennesker har det godt, har jorden det godt. Mennesket må ta fatt i seg selv og ha tro på det gode, så vil ringvirkninger inntre. En positiv og visjonær holdning smitter over på andre. Vi venter på paradigmeskiftet, det er opp til enhver hvor lenge vi skal vente.
Jeg tror vi sjamaner og sjamanlærlinger har mye å bidra i sammenheng med det kommende paradigmeskiftet. Kan vi kanskje fremskynde det hele?
God klem fra Jan Redo - en babysjaman

Anonymous
He, he, folk får ha meg unnskyldt at jeg tar det opp igjen.

Men etter dette skiftet, hva da?
Hva skjer etter 2012? Dette årstallet som alle snakker om. Hvilken fremtid er det etterpå?
Er det mulig at vi selv kan skape den verden vi vil ha?
De fleste har sikkert gjort seg noen tanker om dette, og som meg lest om det.
Men hva tenker dere innerst inne om den saken?
Ellers er det et flott innlegg du har skrevet Jan Redo

GjenopprettetMedlem
Synes det kan være verdt å lese det som hevdes i denne boka. Inngir håp...
EN NY TIDSALDERS FØDSEL
et syklusskifte på Jorden
Utdrag fra Kapittel 9
www.galactic.no/rune/tidsald.html
VANNMANNENS TIDSALDER OG FREDSRIKET
Det kan merkes at Vannmannens tid begynner å gjøre seg gjeldende tross den gradvise overgang. De astronomiske og astrologiske institutter angir forskjellige årstall for tidsalderens begynnelse, fra det tidligste bud ca.1940 til året 2010 eller enda senere. Det er som nevnt hele Solsystemet som i sin spiralbane kommer inn i det neste kraftfelt, eller mer poetisk - inn gjennom den neste port i det himmelske Jerusalem. Vannmannen regjerer zodiak-rundene på ca.25000 år, så det er en ny rundes begynnelse. Det dreier seg om mange synkroniserte forløp, en unik situasjon som vår Planetære Logos vil gjøre full bruk av. Det blir en periode hvor de tre store planetære sentere : Shamballa - Hierarkiet - og Menneskeheten - kommer i direkte forbindelse. Når lyset fra de Syv Stråler blandes med lyset av den sterkt aktiviserte syvende stråle av Sermoniell Orden, kan det høyeste aspekt av det Guddommelige Lys trenge ned til det fysiske plan. En slik manifestasjon i tider med planetær krise, når den syvende stråle er forsterket, og når Solen er i energipåvirkningen fra Vannmannen - har funnet sted seks ganger i løpet av den Femte rotrase. Denne kombinasjon er i ferd med å finne sted nå, for den syvende stråle er hurtig i ferd med å manifestere seg på Jorden, og Vannmannens Tid er ved å begynne.
Formålet med denne kombinasjon er å bringe Opplysning (Illuminasjon/Innvielse) og å etablere Orden. Fiskenes tidsalders fanatisme, dogmatikk, splittelser og voldsomme karmiske spenninger vil bli brakt til forløsning og opphør under Vannmannens innflytelse. Dette lufttegnet har noe å gjøre med vanntegnet Fiskene. Det helles "vann" ut av Vannmannens krukke i flere betydninger. De bundne, hemmede "fisker" fra begrensningenes tid med overdrevet autoritetstro, byråkrater og innviklede regler, slippes fri, og helles ut av krukken. Ut i havet, løsrevet fra de små sneversynte holdninger, hvor det alltid er de andre som har feil religion, eller er i det gale parti, med splittelser i sort/hvitt, sjel/legeme osv. Under Vannmannen svømmer Sydfisken, et stjernebilde som kanskje er mer synlig på sydhimmelen. Dens oppgave er å oppsluke de fisker som kommer ut med krukkens vann. Mengden av de individuelle "fisker" fra den foregående Tid, svømmer nå inn i gapet på den store fisk, forstått på den måte at de blir til et forenet sinn, en kollektiv bevissthet; alle sjeler er ett.
Det til overflod utstrømmende, bølgende vann er symbol på nestekjærlighet og energier. Fra Vannmannens tegn kommer impulser til å utføre service - tjeneste. Det ble demonstrert av Kristus for 2000 år siden. Han var forløperen for denne tid. Han var livets vann, det levende vann som mennesket behøver. I dag har vi en Verden som er i ferd med å bli klar over at "ingen kun lever for seg selv". Tjeneste og hjelpeprogrammer blir stadig for det meste utført på grunn av solar-plexus-følelser og glamour, hvor den nye tids tjeneste og nestekjærlighet vil komme fra en mental reaksjon på behovene og fra en impuls fra hjertesenteret, og vil bli utført med større glede. I Vannmannens periode vil individuell forståelse og direkte viten bli tillagt stor betydning. Men i motsetning til fortidens anstrengelser, hvor det var den enkelte person som fikk en ide eller visjon, og deretter samlet og regjerte over en gruppe tilhengere som underkastet seg, vil det i fremtiden bli gruppe-arbeide, hvor alle er like og gruppebevisste. Den nye tids sannheter kan kun bli forstått som resultatet av gruppeprosjekter; av å løfte i flokk. Vannmannen vil demonstrere i massene hva den enkelte eller kun de få oppnådde i Fiskenes Tidsalder; å leve en ut av to, og skape fred. Det vil si å fusjonere sjel og legeme.........
hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
hehe, ja, kariw hun fikk sagt det meste
Selv tror jeg på en gyllen æra for menneskeheten, hvor vi enes i en tro eller viten.. den sentrale delen av den nye og aksepterte troen vil basere seg på at vi som mennesker har evnen til å påvirke energi i større grad enn før, bare ved hjelp av tankens fokuserende kraft.
Dette betyr i praksis at sjamanens arbeid endelig vil bli allment akseptert. Og hvor fantastisk rått er ikke det? Hooho, jeg er gira som et treårgammelt barn med sukker i hånden.
Selv tror jeg sjamaner, som alle andre, har muligheten til å fremskynde paradigmeskiftet. Hvert menneske som virkelig brenner for en lysende fremtid, vil påvirke mange andre i samme retning.
GjenopprettetMedlem
Jan Redo skriver:
"Jeg tror paradigmeskiftet virkelig kommer til å bane vei for sjelelige/psykiske evner - det vil bli en verdensomspennende aksept av indre sjeleaktiviter.. som kan ha innvirkning på ytre omstendigheter. Verden vil bli et bedre sted, for i tråd med en utvikling av disse evnene vil også en grunnleggende etikk og estetikk finne sted. Man kommer til å få sansen for det Gode og det Vakre."
Dette er også min visjon. Når tilstrekkelig antall mennesker når en visshet om at vårt indre dypest sett er et ubegrenset reservoar av "livet vann", "himmelriket i oss", "Saivo-landet" så vil det være nok i seg selv til å implementere den endelige løsningen. La meg sitere Tomasevangeliet "(1) Og hun/han sa: Den som har funnet meningen med disse ord, skal ikke smake døden. (2) Jesus sa: Den som søker skal ikke slutte å søke før hun/han finner, og når hun/han finner, skal hun/han blir rystet, og hun/han skal være herre/gudinne over alt. (3) Jesus sa: Når de som leder dere, sier til dere: "Se, Riket er i himmelen!" så må jo himmelens fugler komme før dere. Når de sier: "Det er i havet!" så må jo fiskene komme før dere. Nei, riket er i deres indre og fremfor deres øyne. Når dere kjenner dere selv, da skal dere blir kjent, og dere skal vite at dere er døttre/sønner av den levende Mor/Far. Men hvis dere ikke kjenner dere selv, da er dere i fattigdom, ja dere er fattigdommen. Sjamanisme er en erfaringsvei inn i vårt indre, og Jesus var en stor sjaman etter mitt syn. (definisjon sjaman = den som vet)

GjenopprettetMedlem
Hva mener jeg med "å implementere den endelige løsningen"? Må vel utdype det litt. Den Store Ånd har skapt alt, og mennesket har en bevissthet som gjør at vi kan erkjenne dette stykkevis og delt. Når alt kommer til alt en gang; når siste big-bang som har vært, en gang reverseres, så blir det værende potensialet, eller utgangspunktet for all masse jfr. relativitetsteorien: Energi = masse x (lysets hastighet)^2
Hva er så dette? Hva betyr dette? Hva er energi? Hva er bevissthet, for ikke å snakke om hva er Ånd? Dette vet ikke vitenskapen i dag. Når da big-bang er reversert og all masse er samlet, så er det kanskje Den Store Ånd som har reinstallert alle sjelebitene sine som er oss alle, og alt som ER. Da vil kanskje Den Store Ånd sprenge seg selv ut i et kosmos, for at Gud pånytt kan starte prosessen med å samle sammen sitt skaperverk slik at alt kommer til alt. Skaperverket er til for at Gud skal kunne erfare seg selv gjennom livet, eller eksistensen til alt som er. Dette er mitt syn, og disse tankene er ikke mine.

GjenopprettetMedlem
Det er kjempe interessante teorier eller tanker Jordugla, men hva hvis det er slik alt forekommer seg - hva betyr da det? Er absolutt alt basert på en kraft som må erfare seg selv hele tiden?
GjenopprettetMedlem
Denne linken formidler en del vesentlige saker:
http://www.lysmenneske.no/lysfrekvenser.htm
hilsen kariw