Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Morn. Har en venn som ble innblanda i noe muslim greier, det var noe med at muslimer kan ikke bli sammen med noen før dem er klar for og bli gift, og hu ene ungen til muslimer som har flytta til Norge har fått seg en kjæreste, på alder av 15 år. Og venninda mi, (15 år) har blitt innblanda pga. hu skulle gjemme shakeeb (kjæresten til muslim jenta) og ljuge for foreldra, hu innrømte at hu hadde ljugd til foreldra, men, så har hu muslim jenta blitt slått og trua med kniv av gjengen til faren. Dem har prata med politi seinest idag faktisk, men, under muslim religion så kan man æres drepe, og tror faren er ute etter shakeeb. Men, vil få faren til og innse at det er feil og drepe osv. syns ikke det med og snakke med politi er godt nok! Hater folk som slår barna sine, og vil at han skal forstå via noe som ånder eller noe. Men, veit ikke åssen. Noen som kan hjelpe meg? Noen som veit litt mere enn muslimsk religion enn meg kanskje? Takk på forhånd

Anonymous
Jeg er lei for det. Det er trist at det er slik. Jeg tror ikke det er det enkleste å få en så strengt muslimsk far til
å sette sin lit til åndeverdenen. Troen hans er nok veldig sterk, og den han setter sin lit til, er kun Allah, og hans
kulturs gudsforestilling. I islam skal man kun forholde seg til den ene. Og hans religion er nok mer tradisjonsbundet,
bundet til autoriteter. Handlingene i det verdslige livet er alltid viktig innenfor en religion. Hans religion er nok
veldig verdslig, og som sagt tradisjonsbundet. Mystiske religiøse religioner vektlegger ens indre opplevelse
av Gud, men for den type religion du nevner her, handler det mer om å få Guds nåde etter døden basert på
handlingene i dette liv. Ellers vet jeg ikke så mye om islam. Det er jo en religion med mange sider og mange syn.
Lojaliteten til familien er veldig sterk da dette automatisk også forbindes med lojaliteten til Allah, den øverste autoritet. Muslimer i Norge tenker veldig forskjellig, og de fleste er nok heller mye mer liberale. Men hvis troen er så
sterk, oppfattes det kanskje ikke som at det er noen vei utenom. For det handler jo om hvordan man oppfatter Guds vilje. Og dermed ligger det også mye frykt her, og når det også handler om hvordan de andre muslimene vil se på guttens og jentas handlinger, men jeg vil anbefale deg å ikke fortelle ham det.
Jeg tror det beste, er å oppsøke noen voksne som kan noe om dette, for dette er en alvorlig sak. Det vil ta lang tid, om han i det hele tatt er villig til å forandre sitt syn, og det er nok vanskelig å få ham til å høre på en som er så ung som du er.
Som sagt, oppsøk andre voksne. Men jeg har dessverre ingen forslag på hvor du kan henvende deg.
Det beste vi kan gjøre når det kommer til den åndelige biten, er å sende lys og kjærlighet til ham.
GjenopprettetMedlem
Å brenne koranen vil gi deg magisk makt over Museslimene!
Norge er invadert av djevelske religiøse fanatikere.
We are in the shit.
Akkurat når vi er ferdige med den åndelig døde kristendommen
så kommer enda en åndelig død i form av muhammedissmens broderforbund.
De store religionene lever i en endetid,som humlen i vinduskarmen,surrer rundt noen siste minutter i denne dimensjonen.
Anonymous
Just got to fulfil the book.
GjenopprettetMedlem
Råder deg i utgangspunktet til å holde deg unna muslimer og ikke involvere deg, så mange av dem mangler respekt for det som står utenfor deres egen kultur. Og du vet aldri hvem som er hvem før det er for sent..
Skjønner at du er fortvilet siden du ber om hjelp på denne måten -åndelig..
Noe mer håndfast trengs, så snakk med en voksen om dette.
Den muslimske religion er misbrukt av et diktatorisk prestevelde som slår hverandre i hodet med jernstenger,
resultatene man ser en som i en pyramide der så altfor mange tråkker på de under seg.
Takke meg til Den store sirkel - der ingen sitter i midten!
psbot [Picsearch]
kjærlighet til alle..... også muslimene...
og de "gode" kristne
og de "flinke" verdensvante sjamanene
som kan og vet alt.
GjenopprettetMedlem
Obs!
Den satt!
Trekker meg stille tilbake fra tema..
-og synes herved at æresdrap er Helt ok!
Men jeg undres:
Hvordan kan noen vedkjenne seg å tilhøre en religion
-som har et slikt uttrykk som "æresdrap" tradisjonelt innslag i sitt vokabular..
-som i seg selv er undertrykkende og plasserer alle på en rangstige..
Rister på hodet - stolt av å være vantro
psbot [Picsearch]
kan jo nesten se ut som vi plasserer oss selv på en rangstige....
"bedre enn muslimene"
GjenopprettetMedlem
Alle religioner har og vil fortsete med drap.Hva med heksebrenningen,det skjedde også i Norge.Hva med forfølgelsen og fornoskingen av Samene.Hva har vi å være stolt av.Hvilken følkegruppe er det kirken driver hets mot i dag.jo

HOMOFILE.RELIGIONEN MÅ HA EN FIENDE,ELLERS VIL DEN IKKE BESTÅ.
Anonymous
Ædni har også et veldig viktig poeng. Man må være forsiktig med å uttale seg om "muslimer" da en religion har mange sider. Det er også mange bra tanker i islam. Og vi må heller ikke glemme at vi også tilhører en kultur som har røtter i Midtøsten. Selv om vi ikke bekjenner oss til noen religion, har mye av våre tenkemåter røtter i en religion. Og skillene mellom religiøse og ikke-religiøse kan være svært uklare.
Et viktig poeng er det også at mange fra muslimske land kaller seg muslimer selv om de egentlig ikke er så veldig religiøse. I Norge er det helt annerledes. Vi må være personlig kristne for å kalle oss kristne.
Så er det som sagt slik at islam har veeeeldig mange sider. Og det er ganske radikalt og si at det å bekjenne seg til islam er ensbetydende med å tolerere æresdrap. Slik er det IKKE.
Anonymous
Bare for å gjøre meg litt klarere, så ser jeg at Biernna tok det tilbake. Men jeg skrev det allikevel, fordi jeg vet at det er mange som tenker sånn. Så det var jo fint at det ble tatt opp.
GjenopprettetMedlem
Sjamanisme har vel aldri vært en religion?.......Jeg har en sterk tro på at sjamanismen o.l er grunnlaget for de fleste religioner.
Og at de forskjellige religioner kopierte en del ting derfra og skapte sin egen religion. Hvis man ser diverse symboler som f.eks "livets frø" som var et "hedensk" symbol på gudommelig fruktbarhet, så tok f.eks kristendommen den til seg som et symbol for Jesus, i form av en fisk. I stede for å meditere til den store ånd i naturen, fikk man tak over hodet og ba til jesus, Guds sønn som skulle formidle dette videre til Gud.
Jeg har for all del respekt for andres tro og syn på religioner. Men når det kommer til æresdrap som mange innen Islam tror på, hjernevasking i mange sekter, å dette med å krige i Guds navn, så blir det helt feil for meg og min tro.
Da gjør jeg det samme som Biernna, setter meg i ringen med alle typer mennesker, å takker for at kjærligheten i sirkelen omslutter oss alle (med eller uten ringen under baken) med sin hærlige kraft, uansett hva man er og hvem man er!
Anonymous
Ja, det er sant. Jødedommen er en videreføring av naturreligion, kristendommen en videreføring av jødedommen og islam en videreføring av det igjen. I Midtøsten før jødedommen oppsto det etterhvert flere små landsbyer som hadde hver sin gud de tilba. (Før det igjen hadde de en sjamankultur, myter og naturguder) Etterhvert ble landsbyer erobret og ble til større byer, og til slutt et stort rike. Dermed forminsket også antallet guder seg.
Og etter det igjen, skulle man bare forholde seg til en, "den største".
India skjedde noe lignende. Først hadde de også en sjamankultur. Så kom de filosofiske og teologiske retningene som bygget på de gamle mytene.
Og det har selvfølgelig med maktelite å gjøre.
Men når det gjelder det med æresdrap, så er det viktig å skille mellom religion og kultur. Og å tenke at det er mange enkeltmennesker med forskjellige syn man snakker om. For æresdrap er faktisk noe som hører noen kulturer og områder til, og ikke hele islam som religion.
GjenopprettetMedlem
Ja, elsk alle i tilfelle de er Engler sendt til jorden.