Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Så nettopp på tv at de har skutt en vaskebjørn her i landet, fordi den ikke hører til i norsk fauna.
Hvem bestemmer hvilke dyr som hører til eller ikke. Klima o.a. har forandret seg slik at det kan godt være at vaskebjørner passer inn i vår fauna, eller?
Og hvorfor skyte den? Synes jeg har hørt om noe som heter bedøvelse...kunne ikke det ha vært et fornuftig alternativ? Og så kunne de fraktet den dit hvor den "passer inn"... :exclaim:
Anonymous
Enig. Har inntrykk av at Norge har dårlig polisy for å ta vare på dyr som ikke "passer inn". Det er bare å avlive dem. :moreevil: :razz:
Anonymous
Kan du skjønne det? Enkleste utvei og muligens billigste også... :moreevil:
GjenopprettetMedlem
Sykt, rett og slett........ :'(
GjenopprettetMedlem
Har egentlig ikke ord for slik som dette her,
og det er skremmende å lese, se og høre hvordan
utrulig mange mennesker er redd for, hater eller frykter
en hel rekke dyr,
OG DETTE SKYLDES I BUNN OG GRUNN IKKE ANNET ENN UVITENHET
OG SKREMSEL FRA DEM SOM IKKE ØNSKER SLIKE DYR I FELLESSKAPET.
Akkurat som Hitler forøkte å kvitte seg med de han ikke mente passet inn.

FYF...... :moreevil: DUSÅINNIHÆL... :moreevil:

Jeg blir så sint :moreevil:
GjenopprettetMedlem
Ja, det er helt utrolig - hvilken skade hadde det gjort om vaskebjørnen hadde fått leve sitt liv i frihet? :moreevil:

I tillegg er det begynt å innvandre et nytt dyr i nordnorge. Den kalles mårhund, og ligner kanskje litt på vaskebjørnen. Den kommer fra russland, og  har antakelig spredd seg hit på grunn av klimaendringer. Men slike endringer mener jeg er naturens gang, og at landegrenser ikke har noe med saken å gjøre. Det kunne  også vært interessant om mårhunden slo seg til i norge, så får man se hvilke egenskaper den har som kraftdyr. Kanskje det er noe midt mellom rev, jerv og mår?

Jaja... nå rota jeg meg litt bort fra temaet vaskebjørn...

Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
.....rote mæ ned i fjære.....Synes å huske nokka om at kongekrabbe som hadde kommet kravlanes østfra va reine jævelskapen - inntell det blei opdaga at han va etanes... 
GjenopprettetMedlem
Jeg ble så utrolig lei meg ...ser etter grinesmilien,men finner den ikke...
:(  og veldig  :shock:  er jeg..finner ikke ord for hva jeg følte da
jeg så dette. :moreevil:
GjenopprettetMedlem
Det sitter noen på et kontor og bestemmer ditt og datt,de har alldrig vært i skog og mark selv.Det er det som kalles byråkrati.
Politikere i dag har alldrig vært i arbeid,samtidig som de skal fortelle oss hvordan det er.Men til syvende og sist er det kapitalismen som bestemmer,det ligger mye mye penger i jakt,så er det noe som "forstyrrer pengemaskinen "skytt det"