Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En trist dag er det idag.

Kjempevær og en flott dag
drar meg ut av godstolen og ut i skogen.
Nyter alt hva jeg kommer over
helt til jeg kommer til mitt yndlings kantarellsted.

Hva møter meg der om ikke samfunnets raseringer i naturen.
AAAAAAAAAAAAAAGGGHHHHHHHHHHHHHHHH...
Heile kantarellstedet er gravd opp av gravemaskin ifbm.
grøfting, ramponert, herja med, totalt rasert,
bare berg og jordhauger igjen.

Jeg veit ikke om jeg skal grine eller bli så sint så sint :moreevil: :moreevil: :moreevil:
Uten hensyn til hva som finnes
tar samfunnet for seg av naturens ressurser
og ødelegger det mer enn gjerne for framskrittets pris.

For meg er det tilbakegang i utviklingen
Jeg er oppriktig lei meg for det som har skjedd,
og vil nå sette meg ned i ro,
kontakte Moder Jord
for å ta del i hennes sorg.

Måtte mennesket innse hvor destruktivt det er
i framskrittets navn.
Anonymous
Igjen er det "begjæret" eller menneskenes ulykksalige grådighet vi kan henge slikt på.
Kapitalistenes hyling om større produksjon slik at de kan tjene mer penger har en høy pris for naturen. Og de legitimerer det med at " bedriften må jo tjene penger"...Slik kan de med "god samvittighet" rasere naturen, og utsette mijøet og sine arbeidere for helseskadelige oppgaver og stoffer.

Produksjonen må ned, og det over hele verden. Det er mulig at det må en force majore til, foreksempel en solstorm som ødelegger alle digitale komponenter på jorda. Det er ikke helt umulig heller. En solstorm for 3 år siden satte ut alt FM samband over hele planeten for noen nanosekunder, vi slapp billig der.

( Det der visste jeg forresten om på forhånd, og har dem profetien skriflig på ett eller annet forum, to uker i forveien.)

Naturligvis vil en ødeleggelse av alle digitale komponenter medføre en stor krise, og ei desimering av menneskenes antall, men dit kan det synes som om vi er på vei uansett, spørsmålet blir å begrense skadevirkningene.

Tibetanerne hadde lenge forbud mot hjul i Tibet, for de visste at med hjulet, kom også invasjon og industialisering, og ville påføre samfunnet en disharmoni. De fikk dessverre rett. men man kan jo ikke godt forby hjulet heller...

Men kapitalistenes grådighet, og konsekvensene derav, kan man godt sette lys på.