Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1154930715.84
GjenopprettetMedlem
:respect:
Anonymous
Mange takk for denne, Kristin. Selv om jeg helst hadde sett at jeg slapp å lese sånne ting.
Vandalisme og ekstrem grådighet på sitt verste.
Til og med områder som er fredet og vernet blir tjuv-slaktet for skog av bl.a. "legaliserte bander" (har jeg lest et sted)... :sad2:
Anonymous
Jajamen, stämmer. Då jag jobbade på slakteri i norge var jag med på att sage bort stempeln fra new zealand på lammekotletterna och sen packade vi som Godt Norskt.

Samma med svin indrefilé som vi fandt längst bak i frysen som var från 1982 (jag jobbade där 2002) - de packade vi som norskt och stämplade med dagens datum.

Samma med pinnakjöttet. Det saltades och packades för snabbt, och fick ikke tid till å törke skikkeligt, så det möglade. Då var det kun till å vaske bort og röka det (då försvinner mögelsmaken) och sälja det...

Samma med ruttet / rotten kjött, det frystes och så sågades det ruttna bort, sen röktes det och på så vis kamoflouerades smaken.

Samma med kjött som föll på golvet. Det bara togs upp och "borstades av" mot overallen, och packeterades.

Kjöttindustrin är äcklig, hemsk och vidrig.
GjenopprettetMedlem
Takk for informasjonen,
og Trumman, veldig bra du forteller hvordan ting foregår/foregått
(jeg tror nå at det er slik enda...
Anonymous
Ja det gör det med all säkerhet, inte bara på enkelte ställen heller utan nog över hela branchen.

Det är ju en "industri" - så de skiter i vilket så länge vi köper deras varor.