Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Sensis [Crawler]
On February 1, 2007:

Take part in the greatest mobilization of citizens against the Climate Change!

Alliance for the Planet (national group of environmental associations) give a simple call to all the citizens, 5 minutes of respite for planet:

Everybody turn off its stand-by devices and lights on February 1, 2007 between 19h55 and 20h00. It is not meant to save 5 minutes of energy only on that day, but to draw the attention of the citizens, media and decision makers on the waste of energy and the urgency to take action!

5 minutes of respite for ourplanet: it does not require a long time, it does not cost anything, and most important it will show to the politicians that the climate change is a subject which must weigh in the political debate.

Why on February 1? On that day in Paris, the new Report from climate change experts from the United Nations will come out.

This event will take place in France: one should not miss this occasion to point out the light on the urgency of the world climate situation. If we all take of it, this action will have a real mediatic and political impact, less than three months before the presidential election!

Translate in your own language ,forward this call to the maximum of persons around you and in all your family ansurroundings...

Greetings from the Allgäu, Deutschland.

Sabina
GjenopprettetMedlem
Den skal jeg være med på!  Og sende videre....

( Den første tanken var at jeg er glad jeg ikke flyr den dagen..... men det er jo et annet drivstoff...)
Anonymous
Klart jeg er med - og som partimedlem hos de "grønne" skal jeg også bringe det videre.
Anonymous
Jeg blir og med!!!

Dina_b
GjenopprettetMedlem
Her går hovedsikringa 19.55
GjenopprettetMedlem
Bra ide med huvudsäkringen Wolf!
Tack för det!
Skall sprida budskapet vidare!

Gunilla
GjenopprettetMedlem
--
Anonymous
Så fantastisk, så visuellt fantastisk!

Å mørklegge for å belyse....
nydelig tiltak

Jammen får hovedsikringen 5 minutters hvile her også.

Gro
Anonymous
Bra idé!
Har skickat vidare.
AdsBot [Google]
Jeg lurer på..
når man skrur av strømmen i kun 5 min..
vil ikke man ikke da bruke mye mer energi når man alt skal slåes på igjen?
Jeg tenker..
f.eks datamaskiner, lys, varmeovner..
og for å ikke snakke om i industrien, samfunnet generelt..
ja, jeg lurer...
Anonymous
Jag tror icke att lysena påverkas så... men det är ju en del energi som ska till, när man slår på datamaskinen.
MEN, man kan ju slå av dem för kvällen och låta bli internet hela kvällen! Och inte behöver man ha varmeovner på, kl.20 efter på kvällen?
Oj vad vi sparar energi då! Hela kvällen! :w00t:

Industrin, kan nog inte hörsamma uppropet...  ::)
GjenopprettetMedlem
Hovedsikringa går her og  :)
Anonymous
Lyfter upp, så vi inte glömmer! 
Anonymous
Liljee - jeg forstår at du lurte..
Originalversjonen av artikkelen oppfordrer "to extinguish all ...lights and illuminations and turn off equipment on stand-by". Ellers ville det helt klart ikke bli noe "respite", og strømnettet kunne bli overlastet enkelte steder når allt skrus på samtidig. Signaleffekten til borgere, media og regjeringer sidestilles med oppropet til å spare strøm.

takk for linken, brukernavn!
AdsBot [Google]
Nå må dere logge ut da folkens :w00t:
GjenopprettetMedlem
Ser ut som mange glemte det..  :P

Jeg logget av og hadde en liten meditasjons stund selv jeg..  8)
Anonymous
Jeg var desverre borte i "gjernings-øyeblikket" og fikk ikke være med på denne.
Kunne liksom ikke stoppe bilen og slå av lysene midt i trafikken heller.
Vel, vel!  :innocent2:
Anonymous
Jag kom ihåg det! :eusa_dance: och hade en mysig (koselig?) stund med stearinlys.

Men när jag tittade ut genom fönstret...
var det nog bara jag ... just här.
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
"brukernavn":

på fagspråket kaller vi det dårlig mobilisering. man burde nok ha gått ut i flere kanaler for at det skulle bre om seg. tv- radio- løpesedler- propaganda- snakke med folk på gaten- stand- kronikker. Det kan vi gjøre neste gang... Men da må vi ha lenger tid på oss. Vi kan håpe på at det gikk bedre i frankrike...

Eiffeltårnet vart hvertfall mørkt om ikke anna :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Logget ut før sikringa ble fjernet :eusa_dance:
Anonymous
I Sverige gick elförbrukningen UPP under aktionstiden...!  :icon_redface:  :icon_redface:  :icon_redface:
voj voj ... :icon_rolleyes:  :icon_rolleyes:  :icon_rolleyes:  :razz:
GjenopprettetMedlem
Jeg skrur av 10 minutter i dag istedenfor.