Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Poster/videresender denne her rett og slett fordi jeg synes det er ett bra tiltak.
>>Hvis dere ikke bruker telefonkatalogen (papirutgavene) oppfordres
>>dere
>>herved til Ä reservere dere mot Ä fÄ den.
>>Jeg har veddet med markedsdirektÞren i Eniro om at de fÄr flere
>>avbestillinger i disse dager enn de siste fem Ärene til sammen!
>>Jeg vil oppfordre alle som ikke bruker telefonkatalogene til Ă„ vĂŠre
>>med Ă„
>>begrense slĂžseriet med resurser.
>>Hver Är sendes det ut 9,2 millioner kg kataloger!
>>9 av 10 bruker de ikke! De aller aller fleste bruker bare
>>katalogene pÄ
>>nettet og kaster papirkatalogene hvert Är med plasten rundt..
>>Naturvernforbundet og GrÞnn Hverdag foreslÄr at Eniro heller sender
>>en
>>katalog adressert i posten til de som bruker de og Ăžnsker Ă„ ha de.
>>
>>Send linken til alle i nettverket deres sÄ er det glimrende!
>>
>>
>>
https://login.gulesider.no/mypage/flow. ... vationFlow
>>
>>Eller ring 815 44 448
>>
>>
>>Takk for hjelpen!
>>Mvh.
>>------------------------------------------
>>Sverre Andreas Stakkestad
>>Naturvernforbundet Hordaland (hobby naturverner)
>>
>>Tlf. 55 55 08 89
>>Faks. 55 55 08 81
>>
sverre@gmk.as
>>
GjenopprettetMedlem
StĂžtter slike tiltakÂ
Dessuten har telefonkatalogen i papirutgave utviklet seg i en slik retning at man mÄ ha hÞyere utdanning for Ä finne det man sÞker....

GjenopprettetMedlem
Bra tiltak.
HĂ„per alle som ikke bruker papirutgaven reserverer segÂ

GjenopprettetMedlem
Du kan ogsĂ„ enkelt gĂ„ inn pĂ„ din egen "telefon abonnements side" pĂ„ nett og foreta endringen derfraÂ

GjenopprettetMedlem
Avbestilling foretatt og videresendt linktil kontakter

Anonymous
Her jeg bor mener jeg bestemt at det er sportsklubben som deler ut telefonkatalogene til alle husstandene. Enten blir telefonkatalogene lagt utenfor dÞra, eller sÄ blir de putta i postkassa. Tror det blir vanskelig for de som leverer ut katalogene Ä holde orden pÄ hvem som skal ha katalog eller ikke.
Jaja, hos meg blir katalogene kastet i papiravfall; jeg har jo internett og Ditt Distrikt-katalogen.

GjenopprettetMedlem
Da er papirutgaven avbestilltÂ

Anonymous
Veldig bra tiltak. Skal fĂžlge opp.

Anonymous
Hvis ikke han jeg bor sammen med absolutt
Þnske Ä henge fast ved papirutgaven, sÄ fyker den i sÞpla her ogsÄ.
Flott tiltak!Â

GjenopprettetMedlem
Bra tiltak. Er katalogene av resirkulert papir eller??
Hos meg blir de gamle katalogene fraktet til jobben,der fÄr vi aldri nok kataloger.
Anonymous
Det er faktisk en god ide, tror jeg skal ta og avbestille telefonkatalogen som jeg aldri el sjelden bruker.
GjenopprettetMedlem
Jeg har nettopp flyttet og bestillt telefon. Katalogen kom i posten to dager fÞr jeg fikk telefonkatalog-mailen. Kan man gjÞre noe nyttig eller morsomt med en telefonkatalog annet enn Ä resirkulere den med resten av papir og reklame (som jeg ennÄ ikke har fÄtt reservert meg mot)? Vi kan samle alle som ingen vil ha og bygge en mur rundt Eniro eller hvem det er som er ansvarlige... eller bruke dem til Ä isolere de gamle hytteveggene?
GjenopprettetMedlem
Oppmalt papir kan visstnok brukes som isolasjon.
GjenopprettetMedlem
"whitecougar":
Oppmalt papir kan visstnok brukes som isolasjon.
De brukte avispapir "fÞr i tiden", sÄ telefonkatalogpapir burde ogsÄ fungere. Jeg vet at katter er veldig glad for Ä bruke katalogene som gulv i uteboksene sine om vintern :-)
GjenopprettetMedlem
Jo - det stemmer at papir kan brukes til mange formÄl - FormÄlet med denne trÄden var ikke Ä finne alternativer til hva man kan bruke papir til, men fortelle de som leverer ut papirene at vi egentlig ikke trenger det.
NÄr vi har formidlet budskapet pÄ en slik mÄte at produsentene ser at de ikke vil oppnÄ Þnsket profitt, da fÞrst vil endring i slÞsing med naturressursene starte.

GjenopprettetMedlem
"cenobit":
Jo - det stemmer at papir kan brukes til mange formÄl - FormÄlet med denne trÄden var ikke Ä finne alternativer til hva man kan bruke papir til, men fortelle de som leverer ut papirene at vi egentlig ikke trenger det.
NÄr vi har formidlet budskapet pÄ en slik mÄte at produsentene ser at de ikke vil oppnÄ Þnsket profitt, da fÞrst vil endring i slÞsing med naturressursene starte.
SelvgÞlgelig er det slÞsingen vi vil avvikle. Jeg beklager at fantasien tok litt overhÄnd fordi jeg allerede sitter med en telefonkatalog jeg ikke fikk avbestillt denne gangen. Jeg ser ogsÄ heller en frisk natur enn nÞdlÞsninger pÄ forsÞpling og overproduksjon.
GjenopprettetMedlem
Ser ut som om aksjonen kan gi resultaterÂ

:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 640845.eceGjenopprettetMedlem
Ja det er delte meninger her ser jeg. Jeg selv foretrekker noe jeg kan bla opp i nÄr strÞmmen gÄr, eller dataen ikke virker. Opplysningen er altfor dyr. NÄr katalogen er gÄtt ut pÄ dato, kan den gÄ i resirkuleringen eller bli brukt som isolasjon. SÄ ang. det - slutt heller Ä bruke glava!