Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kanskje på tide å hente frem
røyksignalene igjen

http://www.aftenposten.no/viten/article1738804.ece

tidligere har vi også lest om stor dødlighet blant småfugler
pga av det samme
GjenopprettetMedlem
:-\Håper at dette ikke er sant. :respect:
GjenopprettetMedlem
Alltid lov å håpe Tele,
men innerst inne veit vi at (så langt) så har de fleste av
våre fremskritt kostet Moder Jord mange sår
Anonymous
Hvis dette viser seg til å være den virkelige årsaken til bienes forsvinnelse,

kommer jeg til å jobbe aktivt for restriksjoner på mobiltelefoner.

LA OSS HELLER SETTE OPP MAAANGE TELEFONKIOSKER.

Jeg savner dem uansett.
Anonymous
"Masha":

LA OSS HELLER SETTE OPP MAAANGE TELEFONKIOSKER.
Jeg savner dem uansett.

Ja det er litt vanskelitt å skifte klär nå, när man har vart ute å flyge  :icon_biggrin:

Nei ... men det er ju sånn - ju mer vi anser oss i behov av at utvikle teknikken, ju dårligere er det for jorden
Kan vi velge bort noe? Mobilltelefonen enbart i nödsfall? Kan vi skippa... Datamaskinen?  :-X
GjenopprettetMedlem
"Lie":

Kan vi skippa... Datamaskinen?  :-X

Nei snille Lie da, ikke datamaskinen!!! :w00t:
GjenopprettetMedlem
Ja dette har jeg vist i 2 måneder nå... Einstein sa en gang at hvis honning biene dør ut så har mennesket 4 år igjen å leve  ..
Anonymous
Hvis det er sant som Einstein skal ha sagt, at vi overlever ikke uten biene mer enn 4 år. Hva skal vi da med computere og mobiltelefoner? :o :razz:
GjenopprettetMedlem
Ja dette er virkelig skummelt, hvorfor Einstein sa dette vet jeg ikke men det trenger jo ikke stemme, dette er virkelig skummelt, jeg elsker onning i teen min !!
GjenopprettetMedlem
Tror biene vil tilpasse seg jeg, at det utvikles en annen type bier..... Men har dette en virkning på bier så har det vel en virkning på mennesket også............., kanskje vi allerede har tilpasset oss? :shyone:  :razz:
GjenopprettetMedlem
Hm. Not good...
Får meg til å tenke på ein dag sist sommar.
Eg låg på ei solseng i "villhagen" og snakka lenge i mobiltelefon,og ein kveps var ganske nærgånde. Eg vifta den vekk,men den blei berre meir og meir plagsom.
Eg antok at den kanskje vart tiltrekt mot lukta av solkremen min som var tropisk et eller anna. Så eg gikk inn og kledde på meg ein kjole,før eg gjekk utatt..
Men nei,insektet var like hissig,ja rett og slett forbanna.
Vel,eg drep nødig insekt i det heile,men dette utarta seg slik at eg til slutt rende rundt på min? eigen eigendom med 1 stk. sinna insekt i hælane.(må ha sett litt merkeleg ut,men eg var redd,for eg har hovna opp i halsen av humlestikk før).
Endeleg fekk eg rista av meg den vesle ,og la meg til å sende meldingar att.
Men etter ei lita stund ....shit! der kom den att og landa rett på brystet mitt.
Då,diverre ,vart det meg eller kvepsen,og eg traff med eit slag.
Då pulsen roa seg,såg eg nærmare på den døde utfordraren,og såg at det var ei bie..
Har budd ein plass med bikuber før,og der var ingen aggressivitet,så dette rysta meg litt....

Vel,eg skulda på tahita-lukta av solkremen,men var det egentleg mobiltelefonen den var sint på?
I såfall,er det lite me mennesker forstår oss på dyra enno. :exclaim:
GjenopprettetMedlem
"rokkingfakkingroll":

... Einstein sa en gang at hvis honning biene dør ut så har mennesket 4 år igjen å leve ...

Når, hvor og til hvem sa han det? Hvis du har det fra en bok:
Forfatter, tittel, utgivelsessted, forlag, utgivelsesår, og sidehenvisning, gjerne, og på forhånd takk!
Anonymous
Så då blir det förhoppningsvis mobiltelefon-förbud på Wolfens sins samlinga!?
GjenopprettetMedlem
"trumman":

Så då blir det förhoppningsvis mobiltelefon-förbud på Wolfens sins samlinga!?

:respect: En mycket bra ide frå`n sveabror
GjenopprettetMedlem
Humlene virker å være tålige, tror aldri jeg har sett og hørt så mange tidligere.
Eller også er jeg bare mer oppmerksom.
Anonymous
"Passopp":

"rokkingfakkingroll":

... Einstein sa en gang at hvis honning biene dør ut så har mennesket 4 år igjen å leve ...

Når, hvor og til hvem sa han det? Hvis du har det fra en bok:
Forfatter, tittel, utgivelsessted, forlag, utgivelsesår, og sidehenvisning, gjerne, og på forhånd takk!

Jerry Bromenshenk, en bie-forsker fra University of Montana, lette også etter opprinnelsen av det angivelige Einstein-sitatet. Han fikk et entydig svar hos Einstein-instituttet i Israel. Einstein har aldri kommet med en slik uttalelse. Det ville også være biologisk nonsense, siden både vinden og myriader av andre insekter sørger for befruktningen av plantene.
Ifølge "Die Zeit" er det derimot den industrielle agrarvirksomhetens økonomiske interesser som er avhangige av honningbien...
Det er deres frykt for økonomisk tap som har forårsaket overdrevne rykter om bienes forsvinning. Ifølge Bromenshenk og Die Zeit skyldes variasjonen i biebestanden naturlige svingninger, virusangrep og sopp. Elektrosmog og genteknologi kan utelukkes som årsak med meget høy sannsynlighet.

Kilde. DIE ZEIT, WISSEN, 24.05.07

Nothing is what it seems...