Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
AdsBot [Google]
Regnskogen innneholder muligens medisinplanter mot all verdens sykdom.
Nå dreper vi denne kilden til helberedelse med vår grådighet..

http://www.youtube.com/watch?v=RbxT2-jAQzE&feature=dir
GjenopprettetMedlem
takk for denne, Liljee
GjenopprettetMedlem
"Liljee":

Nå dreper vi denne kilden til helberedelse med vår grådighet..

Jeg blir sint og trist,
:moreevil: :moreevil: :moreevil:
grådigheten er egoets livsledsager
GjenopprettetMedlem
Michael Jackson synger for meg nå: All i wanna say is that they don`t really care about us.

Og så synger jeg Heal the world etterpå.

Det hjelper vel ikke regnskogen,men jeg sender healing så godt jeg kan.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Ja, hvorfor må vi ha medisinplanter fra regnskogen når vi har medisiner rett utenfor døren? Hele "alternativbevegelsen" og "helsekost" er en del av pengemaskineriet - rett og slett kapitalisme. Så lenge det økonomiske systemet blir næret slik det eksisterer per i dag vil bit for bit av moder jord vandaliseres. Her må det instillinger og forandringer til!
GjenopprettetMedlem
Det vi kan gjøre er i hvertfall å støtte Regnskogfondet, og å sortere søppel. Staten ( eller hvem det nå er) gir penger tilsvarende 6 kvadratmeter i regnskogen pr melkepakke! Stå på!

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Det vi (menneskene) ønsker er å ta vare på disse plantene, samtidig som vi kan tjene til livets opphold. Når vi likevel må leve i en verden der pengene bestemmer, hva med å lære menneskene i disse landene at verdien (den økonomiske) av disse plantene er mye høyere enn verdien av tømmeret når regnskogen hugges ned.

Enkel kunnskapsdeling er det eneste som skal til. La oss støtte dem som søker å dele denne kunnskapen, samtidig som vi støtter de lokales råderett over plantene i disse områdene. Det gir Vinn-Vinn for alle.
AdsBot [Google]
"Urtica":

Ja, hvorfor må vi ha medisinplanter fra regnskogen når vi har medisiner rett utenfor døren? Hele "alternativbevegelsen" og "helsekost" er en del av pengemaskineriet - rett og slett kapitalisme. Så lenge det økonomiske systemet blir næret slik det eksisterer per i dag vil bit for bit av moder jord vandaliseres. Her må det instillinger og forandringer til!

Jeg tror regnskogen fortsatt har sterkere medisinplanter enn hos oss, på grunn av at den har vært uberørt av menneskene. Sannsynligvis har vi hatt sterke medisinvekstene over hele jorden, som har gått tapt pga "utviklingen".