Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Leste dette idag i Värmlands folkblad:

Ekologisk mat slår alla rekord

Försäljningen av ekologisk mat ökade kraftigt i fjol. Axfood sålde 27 procent mer och Coop 25 procent mer än året före.
..Mest sålde frukt, grönt, kött, specerier och mejerivaror.
- Förra året kom det loss ordentligt, då hade vi den stora boomen. säger Märit Wikström, informatör på Coop Sverige.
Försäljningen ökade med 25 procent, jämfört med 7 procent under 2006. Enligt Wikström ligger det senaste årets klimatdebatt bakom den kraftiga skjutsen för ekovaror.
- När vi frågar kunderna varför de köper ekologiskt så säger de att de både vill rädda sig själva och världen. Sedan tycker många att de ekologiska produkterna smakar godare.
GjenopprettetMedlem
Så flott!  :w00t:

At økologisk smaker aller best er uten noen som helst tvil!

Det er kanskje ikke rart når de-ikke økologiske produktene er sprøytet fulle av shit*.
Som tar bort det meste av både smak og næringsstoffer, det som bør være i grøntforet.

Jeg blir alvorlig redd jeg se, når tomatene jeg har kjøpt er like spisbare etter 14 dager.
De har ikke en skrukk en gang.  :o

Skumle saker.

Om 100 år kommer ikke arkeologene gidde å studere oss lengre. Vi er alle mumifisert av e-stoffer og dritt. Vi kommer ikke til å råtne på leeeeenge!

:o Skummelt!
GjenopprettetMedlem
"Silva":

.........
Om 100 år kommer ikke arkeologene gidde å studere oss lengre. Vi er alle mumifisert av e-stoffer og dritt. Vi kommer ikke til å råtne på leeeeenge!

:o Skummelt!

:lol:    :w00t:

Om 100 år er vi forhåpentligvis mere kunnskapsrik og har tatt større kontroll med hva vi inntar av mat.
Kanskje blir det slik at det vi spiser i dag høstes i dag, og det blir mer og mer grønt.. Slik at e-stoffene blir "historie".
Lov å håpe.

Se på det godteriet som er i butikkhyllene... Flytende e-stoffer i en fancy beholder. Nei fysj.  Har begynt og gi ungene frukt-blandinger istedenfor den skjiten på lørdager...  Selvfølgelig er det unntak, men da prøver jeg og heller gi potetgull f.eks enn "sørpe".

ja, vi har mange utfordringer..   
GjenopprettetMedlem
Godt mange fler spiser grønnsaker,  :w00t: alt trenger ikke være kokt  :w00t:
Jeg varierer med stuinger, og grønnsaksmos. Og har grønnsaker i sausen sammen med alt
det andre gode som er der.... joda, nå kan jeg endelig lage hjemmelaget saus også.
Slipper de sauseposene, masse rart i de nemlig. Litt mel med fløte og litt ost... er nam.nam.
Og liker å lage mat fra bunnen av, av rent kjøtt/fisk. Miljøvennlig, egentlig... mindre energi-forbruk.

Varierer selvsagt med ferdigmat, lettvint når tiden er knapp.
Og gummi-krokodillene og tea-putene er så gode...  :innocent2:
men etter en stund... så kommer ”plastikk” smaken fram.
Joda, man skal ikke overdrive på noen fronter... det finnes økologisk vin også nå.  :beer:

Nuntia, prøver å treffe midten her!!!!