Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det var et signal jeg fikk i går kveld, da jeg hadde hoppet i pysjen og skulle sove. "dra opp til bekken". Hva nå? Lurte jeg på og lot være å gjøre som den sa. Bekken er vel der i morga, tenkte jeg og sovna. Men det var den jo ikke.
De hogger den lille åskollen jeg har lært å kjenne de siste årene, som jeg har blitt så glad i. Bekken der jeg har ofret steiner og lyttet til skogens folk, er nå fyllt av tømmer.
Det er virkelig absurd å se og kjenne, etter å ha opplevd en slik nærhet til noe, hvordan det kan hogges ned for prisen av tømmer...som skal bli til papir? som vi kaster og så....vips, det var den skogen. Borte for alltid. Det er fullstendig uforståelig.
Hva skal jeg si? hva er det å si? jeg flytter. Jævla.....faen...åh!

GjenopprettetMedlem
kansje de skal plante en ny skog der og når du kommer tilbake om tyve år skal du se en ny begynnelse.
GjenopprettetMedlem
Æh hørre Jesus inni håve seie Tilgi di fadar,for di vett ikkje kæ di helle på mæ.
der æg bur,sprenge di fjeddlet sont,så heile bakken rista onna mæg.
rett før dæ skjer,kan æg kjenna en fæle smerte i bakken å ront mæg.
di vett faen ikkje kæ di helle på mæ
dæ æ bara penga i aoene på enkelte folk
naturen æ bara noge døtt
di kan ta av så møje di vil
dæ æ dei så eige værå så he penga
penga æ gud øve alt i dag
en jævla avgud å en vampyr så faen sue alt så æ gått te helvede.
f
GjenopprettetMedlem
dimi: tror ikke de skal plante trær der, har ikke sett det blitt gjort på noen av de andre hogstene her. Kommunen som fant en måte å få litt penger i kassa på, arrangert ironisk nok av vel-foreningen her jeg bor. Ja det er godt vi kan få vekk alle de ekle trærne, de stenger for utsikten.
Teleterkji: Du får sagt det. I dag satt det et lite ekorn å så på hogstmaskinene, tror ikke det kan ha hørt meg. Den satt og stirret og hoppet litt framover og stirret videre. Som om den ikke trodde sine egne øyne. Rart du skulle nevne jesus, hadde en litt jesus fornemmelse over naturen, da jeg så det. Som om naturen selv ofrer seg, så vi skal få opp øynene.
W3 [Sitesearch]
Det burde vert plantet 2 trær for hvert tre som blir hogget ! Vi kan alle bidra ved å kildesortere papp/papir , avbestille telefonkataloger ol (uadressert reklame nei takk ) I thailand har eg hørt at di ikkje har toalettpapir men en slags spyleer i stedet , kansje vi har noe å lære dær
La skogen leve

GjenopprettetMedlem
Jeg vet at det er bra å plante trær og sånt, men det blir liksom ikke det samme likevel. Det blir ikke den samme skogen. Om tyve år, hvis det ble plantet trær, vil det jo være en type ensartet tett granskog hvor få ting lever godt i. Mange av trærne som står der nå er jo langt over hundre år gamle. Det blir bare ikke det samme.
Vi har nok mye å lære, men viljen er ikke tilstede, før det slutter å være økonomisk vinning i det, spår jeg. (en smule pessimistisk i dag

)
GjenopprettetMedlem
Dette temaet orker jeg ikke egentlig - det er for jævlig.
Har selv gått igjennom en av min yndlings skoger og opplevd det samme.
Disse maskinene - jeg har ikke ord.
Jeg hadde det litt som ekornet ditt - trodde ikke mine egne øyne!
Det gjorde vondt langt inn i sjela - lenge - hver dag når jeg gikk der.
Grusomt. Nå er det 3 år siden - og sårene er der enda, men de
heales - sakte med sikkert - det gror opp igjen - og ekornet flytter tilbake.
Det tar bare tid.
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Vet akkurat åssen det er hexedoktor
Man har minnene, dessuten vet jeg at jeg vil finne nye skoger og lage nye gode minner. På et vis var det et tegn for meg, om å gi slipp på fortida.
Dessuten, jeg har visdommen med meg, alt skogen har lært meg (og det er ikke lite). Den ber meg følge hjertet mitt, jeg tør ikke love noe, men skal gjøre et dugelig forsøk.
GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
Hadde ei liknade oppleving som deg sommersky.
Var i mitt barndomslandskap i påska og der var eit stort skogområde rykt opp med røtane. Eg gjekk der og kjende eg blei så forbanna. Menneskets utrulege arroganse for alt anna som lever her. Det var så sorgfullt å sjå dei gamle flotte furutrea ligge som slakt.
Og alt berre for at desse som eig skogen (det er ein absurd ide at noko eig skogen!) skal få nokre millionar på bankboka. (som dei skal tene på at folk skal oppfylle den menneskeretten det er at gud og kvarmann skal ha eiga hytte)
Eg er SINT.
Eg er TRIST.
Isla
Anonymous
Trist å høre at vennen din har blitt hogget ned
Har denne kommet opp her på sjamansonen før tro?
Underskriftskampanje mot uadressert reklame:
http://www.neitakk.no/GjenopprettetMedlem
Klem til deg Isla. Skjønner hvordan du har det
vet ikke om den har vært oppe her før, den linken laks. Kan sikkert være fin å gjenta uansett.