Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I forbindelse med ulike ulveinnlegg i det seinere her
legger jeg ved en link til dagens utgave av lokalavisa her.
Den intervjuede hevder at vi i Norge ikke har så mange modige
mennesker som avvliver ulv ulovlig (som i Sverige) og at vi snart har
tilstander her med tusenvis av ulv og må sette militæret inn for å bekjempe
http://www.glomdalen.no/nyheter/article3447346.ece
Jeg blir i grunn bare matt av slike påstander og ser igjen mønstret over
hvor langt menneskene har fjernet seg fra sin forbindelse med naturen
GjenopprettetMedlem
Matt, men ikke utmattet håper jeg, Wolf
Det verste er at disse menneskene virker som om de tviholder i sine meninger. Blir umulig å få dem til å se et mer nyansert bilde av virkeligheten i det hele tatt.
Takk for linken.
GjenopprettetMedlem
Han har ikke hørt om ulovelig jakt i norge, og "smiler lurt"? Gah..provoserende, antageligvis rein løgn.
Men han her var ikke redd for ulver
http://www.youtube.com/watch?v=A5rN1m2n ... re=relatedGjenopprettetMedlem
Men ser de mister en del medlemmer av høy alder
70 åringer er kanskje ikke så spreke til beins
vi får sende vinden til jegerne så ulvene får ferten av deres onde hensikter, ja, jeg sier for første gang
onde hensikter
GjenopprettetMedlem
Det er slike typer som forsvinner inne i ødemarka på en mystisk vis ,tenker jeg.
stakkars de altså.
GjenopprettetMedlem
en jeger har fortalt meg om hvor smarte ulver er.
En flok med jegere har sporet opp en flok med ulver i kazakhstan.
Jegere delte seg i to lag,den første skulle jage ulve floken mot den andre laget som satt seg i skujl og ventet.
Den laget som har sittet og ventet på at ulver skulle komme mot dem ,fikk ikke se noen ulver.
Da så kun den første laget som dukket opp over bakken.
De første begynnte å kjefte på de andre om hvorfor har de ikke skyttet noen ulver ,fordi de første har jaget en hel flokk mot de andre.
De andre har ikke sett noen flokk av ulver ,de har simpelheten har ikke sett noen ting.
Når de begynnte å følge sporet,så fant de ut dette: ulver på et tidspunkt kryppet gjennom busker forbi de som ventet på dem .
De reiste seg opp bak de ventede jegere og løpte videre.
Hvordan i all verden viste de ,at noen har ventet på dem ? og hvordan i all verden viste de når de skulle krype og løpe?
GjenopprettetMedlem
Ulvene visste dette rent intuitivt, de er i ett med naturen