Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
"Man kan virkelig føle begeistringen i markedet.
Forbruket øker på alle nivåer"

Jeg får frysninger av slike uttalelser...

http://e24.no/utenriks/article2364888.ece
GjenopprettetMedlem
jada. forbruket blomstrer. men det visste vi jo fra før av.
kunsten er vel å gjøre det trendy å snobbe nedover. Kulturell og materiell kapital er to ulike ting. Man bør satse på å spre tanken om at den første er edlere enn den andre. Dette er jo også noe de er god på på det stedet som det refereres til i artikkelen. Her på berget er det jo også en ganske innbarket tendens i deler av overklassen. Dette er bra. Vi bør satse på å styrke det sunne, synes jeg. Overforbruksfolket kommer tidsnok til å skjønne at de har valgt den gale veien, og da kommer de etter for å lære...
Anonymous
Ja så sandt som det er sagt brukernavn  ;)
men når man leser hele siden ned så skriker jeg  HJELP  :w00t:
er det noen hjemme her i politikken å øvrigheta  :eusa_doh:
GjenopprettetMedlem
Dear Lord..

:eusa_pray: Please help them..  :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
"brukernavn":

Overforbruksfolket kommer tidsnok til å skjønne at de har valgt den gale veien, og da kommer de etter for å lære...

Hva er gale veien?
Hvem skal de komme etter for å lære?

Er du brukernavn på den rette veien?
Går du den eneste riktige veien?

Vi skal alle gå den veien...
Vi skal kjenne på det å være rik og det å være fattig...
Det å bli elsket og det å bli hatet...

Vi skal lære om Visdom, Verdier, Kunskap og Kjærlighet...
Og da må vi innom denne veien som Wolf beskriver i sitt innelegg og link.

India har ca 70.000 millionærer, så hvorfor ikke kan vi unne dem det de vil ha?

Kan noen her med hånden på hjertet si at de ikke ville hatt masse penger....
Og da kunne dyrket helt fritt det som dem brente for, uten å tenke økonomi..

Slik er det bare.
GjenopprettetMedlem
Samin
Jeg kan svare deg
at veien med forbruk, er veien til undergang

og hvem trenger masse penger
for å gjøre det de ønsker

og hva har mye penger å gjøre med forbruk?
hvis man har mye penger er det jo ingen som tvinger deg til å bruke dem opp.
Man kan for eksempel kjøpe masse skog og la vær å bygge hytter der....
GjenopprettetMedlem
Den gale veien er et sidespor, og noen ganger tror jeg at det kan være nødvendig og til tider meningen - å gå ut på et sidespor -
for å lære - VISDOM - VERDIER - KUNNSKAP & KJÆRLIGHET :)

Og de som kommer etter - det er alle de som har gått seg vill i labyrinten som ligger i enden av sidesporet - som er en blindvei. :)

Vi har alle vår eneste riktige vei - unik - som deg & meg.  :beer:

Og ja - jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ønsker meg ikke mange penger for å dyrke egoet :)
jeg dyrker Gud og han gir meg de pengene jeg trenger.  :respect:

Sånn er det bare  :w00t:

Overforbruk er i sannhet en skremmende utvikling  :exclaim: den gale veien  :exclaim:

mot undergang  :razz:

:wub: La oss bygge hytter i skogen  :wub:

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Hjortedanser: og hvem trenger masse penger
for å gjøre det de ønsker

Penger gir frihet, man trenger ikke masse penger. Enig med deg der..
Men uten penger vil du begrense dine ønsker, og frihet..

og hva har mye penger å gjøre med forbruk?

Det går som regel hånd i hånd, penger og forbruk...

Hexedoktor: Den gale veien er et sidespor, og noen ganger tror jeg at det kan være nødvendig og til tider meningen - å gå ut på et sidespor -
for å lære - VISDOM - VERDIER - KUNNSKAP & KJÆRLIGHET Smiley

Om det er nødvendig å gå ut på et sidespor, så er det IKKE gal vei...

Og de som kommer etter - det er alle de som har gått seg vill i labyrinten som ligger i enden av sidesporet - som er en blindvei. Smiley

Hvordan vet du at det er du går først, siden du bemerker at de andre kommer etter?
Tenk om du går bakerst, og det er de andre som går først?

Ikke lett å si, men det kan målest ut i din håndflate hvor langt du er kommet på ditt åndelige søken
innen: VISDOM - VERDIER - KUNNSKAP & KJÆRLIGHET  :innocent2:

"så vis meg din hånd, og jeg skal fortelle deg hvem du er. Og hvor du er."  :wub:

Forbruket kan være skremmende ja, men undergang?
Kan ikke svare på det, verden skal bestå en god stund til..
GjenopprettetMedlem
Godmorgen Samin ;)

Ingen regel uten unntak heter det :) og det gjelder vel i.f.t. penger & forbruk også :)
Begrensningene sitter i hodet -- ikke i formuen.
Sidesporet kan lede til veien mot undergang - da blir det en gal vei. Mente det ikke
sånn - at jeg gikk foran.. Har så absolutt kjørt inn på min del av sidespor &
blindveier underveis. Det er det som gjør at jeg kan si noe om det - erfaringen :)
og den tilsier at noen ganger ligger jeg sist i køen og noen ganger tar jeg "en spansk en"
- gir full gass - tilbake til hovedveien. :)

Kan godt gi deg min hånd så du kan se hvem jeg er ;)
spørsmålet er - hvor er du? Har lenge kviet meg for nettopp det :) å gi noen min hånd :)
i fare for å bli avslørt - som hex!

Kan fortelle deg en liten hemmelighet Samin :)
det er verdens hekser og trollmenn i form av åndelige utviklede sjeler som gjør at verden
vil bestå - litt til. Til tross for skremmende forbruk, men en form for undergang - en strek
- en grense?? Ja - det tror jeg på.

Tror også på håndanalyse - det er derfor jeg har holdt meg unna - så langt :)

Hexedoktor'n
Anonymous
"Samin":

"brukernavn":

Overforbruksfolket kommer tidsnok til å skjønne at de har valgt den gale veien, og da kommer de etter for å lære...

India har ca 70.000 millionærer, så hvorfor ikke kan vi unne dem det de vil ha?

Da ser du ikke hele bildet tror jeg. Indias befolkning har aldri hatt store behovet for Gucci og Mcdonalds og Coca Cola. Da Burger King kom til India så gav dem først landsbyene gratis tv'er med reklame knytta opp mot blandt annet sex, tv'ene stod i små buer ved siden av templene i enkelte landsbyer og på den måten kultiverte burger king, cola osv behovet i mennesker. nå as we speak så spruter sexrelaterte reklamer og drøy mtv over det ganske land i India med kun det for øye å få hekta de basale følelsene hos mennesker. Skal vi snakke om magi så syns jeg dette kan gå under svart magi. Problemet til markedskreftene er at den gjengse inder tross alt er veldig ofte en happy inder, og man får ikke solgt noe til noen som er happy. da må man skape disse følelsene inni folk, lokke og lure for å få hooka dem.
GjenopprettetMedlem
"xoxopelli":

Da ser du ikke hele bildet tror jeg. Indias befolkning har aldri hatt store behovet for Gucci og Mcdonalds og Coca Cola. Da Burger King kom til India så gav dem først landsbyene gratis tv'er med reklame knytta opp mot blandt annet sex, tv'ene stod i små buer ved siden av templene i enkelte landsbyer og på den måten kultiverte burger king, cola osv behovet i mennesker. nå as we speak så spruter sexrelaterte reklamer og drøy mtv over det ganske land i India med kun det for øye å få hekta de basale følelsene hos mennesker. Skal vi snakke om magi så syns jeg dette kan gå under svart magi. Problemet til markedskreftene er at den gjengse inder tross alt er veldig ofte en happy inder, og man får ikke solgt noe til noen som er happy. da må man skape disse følelsene inni folk, lokke og lure for å få hooka dem.

Du får sagt det!  :respect:
GjenopprettetMedlem
"xoxopelli":

Da ser du ikke hele bildet tror jeg.

Vi er alle med i det store bildet, fattig eller rik, etc. etc..
Uansett.. vi skal gjennom alle fasetter innen: VISDOM - VERDIER - KUNNSKAP & KJÆRLIGHET..

Og da må det bare bli sånn  :innocent2:
Det kan høres banalt ut...
Men slik er det bare...
Anonymous
"Samin":

"xoxopelli":

Da ser du ikke hele bildet tror jeg.

Vi er alle med i det store bildet, fattig eller rik, etc. etc..
Uansett.. vi skal gjennom alle fasetter innen: VISDOM - VERDIER - KUNNSKAP & KJÆRLIGHET..

Men slik er det bare...

Og du gir ifra deg din individuelle stemme og kraft i saken ved å nikke og smile og si at det dette skal vi gjennom. javel! du om det
Jeg sier NEI NEI NEI, stritter i mot og tar løpefart og kjitter tell folk i leggen hvis det er no jeg ikke vil. jeg om det :)
GjenopprettetMedlem
Og snille mennesker som ikke synder går til himmelen og får spille harpe
Og de andre går til helvete, der det er ild og djeveler med finner

"Samin":

Men slik er det bare...

GjenopprettetMedlem
Har folk lagt merke til at det er blitt stille rundt miljø nå, økonomi er igjen i fokus. Vi er iferd med å dø innenifra, vi forsøker å erstatte åndelighet med kjøpepress og økonomisk velstand. Det er spennende tider vi går imøte, og vi går inn i dem med bind for øynene.
GjenopprettetMedlem
Skremmende utvikling ja
men om en lar seg skremme av utviklingen
ender man opp som et do troll

media prøver å dynke oss i kollektiv angst for femtiden (r)
sånn den alltid har gjort.
vi dør ikke innvendig,men sovner av alle de dårlige nyhetene
og i denne dødlignende søvnen innbiller vi oss at det ikke går å våkne
men det gjør det.
sånn at en kan fortelle andre om det.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Jorda vil ikke gå under, menneskeheten derimot og dem vi greier å dra med oss i dragsuget. Det er bistert å se noen dra i motsatt retning, når en prøver å gjøre noe riktig (da mener jeg riktig, som i det beste for felleskapet,helheten,moder jord....alt er ikke relativt). Om vi søpler til og fucker opp moder jord, hun lever videre, aksepterer. Hun bare er og reagerer ut ifra sin natur. Som kroppen reagerer på en sykdom. Ikke som en dommer reagerer på kriminelle. Slik jeg ser det ihvertfall.

Spørsmålet er hva vi vil for oss selv og resten av livet her på jorda. Da syns jeg det var så fint den viddeon til wolf her tidligere, der en eldre snakket om ansvarsfølelsen. Vi må utvikle ansvarsfølelse. Ikke bare meg megemgemgmegm skalhaskalhska...se noen har det jeg ikke har...få jeg også...meremerermermermem.....Vi er litt sånn småbarn i barnehagen....på tide å vokse opp snart. Jeg skal ihvertfall prøve så godt jeg kan  :P
GjenopprettetMedlem
Fant igjen denne tråden...

"Undergangen" kan vel være så mangt. Hvem som er på rett og hvem som er på feil vei er ikke opp til oss å dømme, vi ser ikke hele sammenhengen lell. Og det som er "rett" vei for noen er "feil" vei for andre. Det viktigste er at alle er på vei. Om det er mot "undergangen"...javel. Den kan vel da kanskje virke opprenskende, opplysende?

Vi som jobber med sjamanisme vet jo at noe må dø for å gi noe nytt plass.
Og vi vet også at det ikke nødvendigvis er den fysiske døden det handler om.
Dette fokuset på det negative i noe som kanskje er et ledd i en mye større prosee en vi kan forestille oss
forekommer meg en smule patetisk.

Vi er kun ute etter å overleve...eller kanskje det er egoet vårt som roper hjelp...

Opp gjennom jordas historie har det vært flere "underganger", den ene "værre" enn den andre.
For hver gang en "undergang " er gjennomgått, vokser livet på jorda fram igjen
enda mer mangfoldig enn før.

Dette er en kjensgjerning som er bevist gjennom arkeologers og geologers funn.

Og vi vet jo også at den fysiske døden ikke er slutten
og at universet er uendelig stort..

Jeg synes vi går spennende tider i møte
og de som er "opplyste" får gjøre det beste de kan
for å være gode forbilder og vise andre veien
til en større forståelse av at alt henger sammen og at vi alle er avhengige av det som er rundt oss

Men er det en "undergang" som må til for å vekke broparten av verdens (vestlige) befolkning
ja da må vi ta imot den og bare gå gjennom den

Kanskje det ikke er en "undergang"...men en overgang?
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Jeg synes vi går spennende tider i møte
og de som er "opplyste" får gjøre det beste de kan
for å være gode forbilder og vise andre veien
til en større forståelse av at alt henger sammen og at vi alle er avhengige av det som er rundt oss

Men er det en "undergang" som må til for å vekke broparten av verdens (vestlige) befolkning
ja da må vi ta imot den og bare gå gjennom den

:eusa_clap: :eusa_clap:
Den støtter jeg fullt ut Inger Lise.
Da jeg skrev tittelen "Skremmende Utvikling" så jeg aldri dette som noen undergang
egentlig bare en viss tristhet over hvor langt det må gå før vi vekkes,
og ja vi får ta imot det som kommer i visshet om at det er en overgang  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Fant igjen denne tråden...

"Undergangen" kan vel være så mangt. Hvem som er på rett og hvem som er på feil vei er ikke opp til oss å dømme, vi ser ikke hele sammenhengen lell. Og det som er "rett" vei for noen er "feil" vei for andre. Det viktigste er at alle er på vei. Om det er mot "undergangen"...javel. Den kan vel da kanskje virke opprenskende, opplysende?

Veldig enig!  :icon_biggrin:
Litt sånn på siden men, har dere merket at det kommer reklamesnutter som er litt mer "alternativ" eller litt hedensk rettet? kornsirkler og siste jeg så var i går med en maistangfeiring. 

Strålende hilsen,
Fagerhjul