Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei.

Hver gang jeg prøver å gå inn på linken "last opp bilder til gaqlleriet", får jeg beskjed om at jeg ikke er autorisert. I artikkelen som er skrevet om akkurat dette, står det jo at vi kan gå inn der og laste opp våre egne bilder. Ja. Jeg er logget inn. Hva kan dette skyldes?

Inger Lise.
knunett
Hei nå kan du legge inn bilder i arkivet. Det var en liten bug i programmet  :razz:

Husk å lage en mappe med en kort og konsist navn for innholdet først (Album). Trykk på knappen "New". Fyll inn informasjonen. Hvis du merker av boksen "Share"-gallery, så vil også andre ha mulighet til å laste opp bilder i det samme albumet. Deretter kan du laste opp bilder. Husk å velge hvilken mappe bildene skal inn i. Det enkleste er å velge "Upload multiple images". Bestem antall bilder du ønsker å laste opp. Fyll inn infoen og velg bildet du ønsker å laste opp gjennom å bruke "Browse" på datamaskinen.

Husk å ikke laste opp for store bilde, det kan skape problemer. Hvis det er 500 - 700 pixler (punkter) i bredden, så er det nok. Jeg anbefaler gratis-programmet ifranview for å forandre størrelsen på bilder, hvis man ikke har photoshop. http://www.irfanview.com/  Under menyvalget image i ifranview- velg resize/resample image - deretter skriv inn ny strørrelse på bildet og lagre det igjen som .jpg med kvalitet høy - eller kvalitet rundt 8.

Håper dette var nyttig.

Da er det egentlig bare å prøve seg fram og se hva som skjer ...

::)
GjenopprettetMedlem
Tusen takk Keh :biggrin:
Anonymous
Eg prövde å lägge in 2 billeder.  . . men det virker ikke.

Vad gör jag galt Keh?
knunett
Hva var det som ikke fungerte? Fikk du en feilmelding? Husk å velge antall bilder du skal laste opp i rullegardinmenyen under multiple image upload og ikke minst en mappe for bildene (Eller lag en ny mappe/album). Du må også ha akivert javascript for nettleseren din. Husk å svare ja, når det kommer opp et vindu som spør om du vil installere en javascript-applet. Dette er programmet som sørger for at du får til å laste opp bilder. Det er helt trygt å installere dette programmet.

Håper dette hjalp.

Jeg fikk lastet opp bilder som vanlig bruker i alle fall.
GjenopprettetMedlem
testing - testing....
📎 get-my-life-back.jpg
GjenopprettetMedlem
Hvis bildene er for store,kan du ikke laste dem ned,se om de er i jpg,det tar minst plass :respect:
Anonymous
[quote="keh"]
Hei nå kan du legge inn bilder i arkivet. Det var en liten bug i programmet  :razz:

Husk å lage en mappe med en kort og konsist navn for innholdet først (Album). Trykk på knappen "New". Fyll inn informasjonen. Hvis du merker av boksen "Share"-gallery, så vil også andre ha mulighet til å laste opp bilder i det samme albumet. Deretter kan du laste opp bilder. Husk å velge hvilken mappe bildene skal inn i. Det enkleste er å velge "Upload multiple images". Bestem antall bilder du ønsker å laste opp. Fyll inn infoen og velg bildet du ønsker å laste opp gjennom å bruke "Browse" på datamaskinen.

Jeg hadde planer om og legge  ut nytt bilde.. men kunne  ikke  finne de rette  knappene..
mulig  jeg er en smule trerg,,
Hadde  vært kjekt og få  vite hvilet  vindu jeg  skal ta opp og hvor jeg  finner arkivet..
Mvh
*Skapheksa*
GjenopprettetMedlem
Må prøve et bilde.
📎 salish_vision_20_300.jpg
📎 pointSymbolofPower300.jpg
Nutch/CVS [Bot]
Heg får ikke lenken "last opp bilder til galleriet" til og med hvis jeg er innlogget. Hva er galt?
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Der er du jo!!

Godt å se deg igjen.

:w00t:
GjenopprettetMedlem
"Gåååja":

Heg får ikke lenken "last opp bilder til galleriet" til og med hvis jeg er innlogget. Hva er galt?
Gåååja

Kan det være en liten missforståele ute å går her?

Mener du via fotogalleri linken som var i menyen på forsiden? eller mener du her i forumet?

Hvis det er her i forumet så klikk på Ekstra valg så finner du filen du ønsker å laste opp fra maskinen din ved å bruke bla gjennom knappen. se vedlegg; Ekstra valg 01-03  ;)
📎 ekstra valg_01.jpg
📎 ekstra valg_02.jpg
📎 ekstra valg_03.jpg
Nutch/CVS [Bot]
Nei, i forumet har jeg ikke noen problemer med å innlegge bilder. Men jeg synes at det må være et billedgalleri på foresiden og kan ikke finde det.
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Fotogalleriet ble fjernet for en tid siden - da det inneholdt for mange "bugs"  :w00t: