Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>æ får ikke opp "se aktive emner" lenger

er det ett fellesproblem? eller bare min maskin.</t>
GjenopprettetMedlem
siden ingen andre har svart her, kan jeg i alle fall si at jeg ikke har det samme problemet
GjenopprettetMedlem
<t>Heia, ka rart det er. Æ har prata med fler som har likens problem for tia.</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Hva for nettleser bruker du /dere ? Og evt. til hvilket opperativsystem (Windows, Mac, Linux) ?</t>
GjenopprettetMedlem
<t>telenor og windows

det er kansje et telenorproblem da

er det fler som har telenor og problema?</t>
GjenopprettetMedlem
Med nettleser mener jeg hvilket program du bruker, men siden du skrev windows som opperativsystem og misforstod nettleser med nettleverandør, antar jeg at du bruker den som følger med windows.

Dvs Internett Explorer (programet har en blå "e" som symbol)

Min erfaring er det at internett explorer kan ha litt problemer med å lese enkelte systemer som ikke tilhører Microsoft.

Hvorfor vet jeg ikke, men bruker du windows-update?

Hvis feilen kommer av explorer (windows/microsoft) vil dette kunne løse problemet.

Jeg har ingen problemet med min internet explorer, men det kan komme av at min er oppdatert.

For de som ikke bruker windows-update vil jeg anbefale det på det sterkeste..

Så lenge man bruker windows update regelmessig, og evt. har et ok oppdatert antivirus program vil man ikke kunne få virus.

Om du prøver å oppdatere windows via windows-update og det ikke virker, kan du eventuelt installere nettleseren til Mozilla for å se om det virker der. Om det da virker vet du i alle fall at det er noe med explorer.

Om det ikke virker da vet jeg ikke hva det kan være.

Jeg legger ved linken til Mozilla Firefox, som er den mest populære nettleseren til Mozilla..

http://www.mozilla-europe.org/no/firefox/

Hvis du er usikker på å installere noe som ikke tilhører Microsoft, kan du prøve å installere den nye versonen av Internett Explorer 8 til Microsoft, hvis du kjører windows-update skal den spørre deg om du vil installere den automatisk..

Lykke til
GjenopprettetMedlem
<t>Har samme problem her. Har windows som plattform, bruker Mozilla Firefox som nettleser, OG windows update står og kjører her til stadighet. Så vi er flere som har samme problemet...</t>
GjenopprettetMedlem
Ok, jeg kan se hva jeg finner av løsninger her, men det hadde vært fint om vi kan klarere problemene her

Det er tydeligvis et problem for flere dette her så legger jeg opp et bilde:
aktivemne.png

Jeg antar at dere ikke kan se noe av det jeg har merket som Rute 2 i alle fall?

Kan dere se noen av de andre rutene mine (1 og 3), eller er det noe annet dere legger merke til?

Syntes de men kan ikke klikkes på f.eks?

PS: er alle som har disse problemene logget inn når de oppstår?

mvh jonathan
📎 aktivemne.png
GjenopprettetMedlem
Joda alt er som det ska vær sånn ellers på min nettsoneside bortsett ifra dette lille problem men takk for tips om Mozilla. ævil prøv det også.

æ har foresten w-8 og oppdateres fortløpende men det kan jo være ett serverproblem lell, det hende æ får opp servererror her inne. og det spiller ingen rolle om æ e innlogga eller ei,
GjenopprettetMedlem
Jeg skjønner, hvis Mozilla Firefox virker hadde jo det vært topp.

Firefox har en del addons / utvidelser som kan være nyttige

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox

Det finnes f.eks rettskrivnings verktøy til å rette det man skriver i tekst bokser, slik som denne jeg skriver i nå..

Kan være nyttig om man pleier å sitte med ordbøker når man skriver på forskjellige forum
GjenopprettetMedlem
For min del oppstår "problemet" når jeg klikker på en av linkene som ligger i rute 2. Jeg får opp at det er ingen emner å vise, og det samme skjer om jeg forsøker å søke på siste uke, siste måned, siste år osv. Greit nok at det har vært litt stille her inne en stund, men SÅ stille har det da ikke vært Og jeg har vært innlogget hver gang jeg har forsøkt å trykke på de snarveiene.
GjenopprettetMedlem
Hm.. rart det der..

Men det kan hende du har gjort om på noen av dine instillinger under "User Control Panel"

Litt usikker på hvor du kan ha forandret noe, men se etter om du har det samme som følgende side f.eks..

Eller bare titt litt rundt andre steder på kontroll panelet, jeg fant ikke noe annet selv... men kanskje jeg overså noe
controlpanel.jpg
📎 controlpanel.jpg
GjenopprettetMedlem
<t>Har samme innstillinger i brukerkontrollpanelet som du viser her, så det har tydeligvis med andre ting å gjøre. Merkelig greie egentlig ^-^</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Ja, det er veldig rart.. ser ikke ut til at jeg finner noen løsning på dette, men om jeg kommer over en skal jeg si ifra..</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Takk jimango for mange gode tips

dessverre hjalp dem ikke meg heller men kansje dem hjalp noen her inne.

Æ håpe sonen kjæm på beina igjen iallefall

man blir litt lei når ting ikke fungerer som de skal</t>